Oroszország Nyugati részén jobb a vasúthálózat vagy Magyarországon?
Ez egy körtét az almával típusú összehasonlítás. Ha Nyugat-Oroszország alatt akár az európai Oroszországot, akár annak nyugati felét értjük, elmondhatjuk, hogy egy nagy területről van szó, a nagyvárosok környékét leszámítva elég alacsony népsűrűséggel (az európai Oroszország népsűrűsége 27,5 fő négyzetkilométerenként, a legritkábban lakott magyar megye, Somogy népsűrűsége 49 fő négyzetkilométerenként).
Magyarországon sokkal sűrűbb a vonalhálózat, még a mellékvonalak elhagyásával is sűrűbb lenne. Ugyanakkor az orosz nagyvárosok (Szentpétervár és Moszkva) elővárosi kapcsolatai is viszonylag jól kiépítettek, közöttük pedig nagysebességű vasút működik (a 650 km-t 3:30 alatt teszi meg a vonat). Magyarországon ugye nincs nagysebességű (200 km/h feletti) vonal.
Általánosságban elmondható, hogy Oroszország nagyban gondolkodik, hiszen óriási országról van szó, óriási távolságokkal, nem épített minden fatelephez vasútvonalat, míg Magyarország adottságai teljesen mások, és még a 19. században vett lendületéből kiépült egy nagyon sűrű vasúti hálózat, aminek vannak jobb és sokkal rosszabb részei is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!