Nem tartjátok igazságtalannaka vármegye bérletet? Én is
azt veszek, most magam ellen beszélek, de szerintem a
Budapestiekkel szemben nem igazságos. Ugyanannyit fizet az
is,aki csak Budapesten belül használja és ugyan annyit az
is,aki 50km-ről ingázik
Én azt tartom igazságtalannak, hogy a tömegközlekedés költségeit mindenki fizeti, az is aki életében nem száll fel egyetlen tömegközlekedési eszközre sem. A tömegközlekedés sehol a világon nem termeli ki a jegy és bérletbevételekből a fenntartási költségeit alapesetben sem. De ezekkel a vármegye és országbérletekkel még nagyobb terhet okoznak az utasok a költségvetésnek. Az egyszerű ember úgy látom nagyon boldog, hogy olcsóbb lett a bérlet. De abba nem gondol bele, hogy majd az egészségügyből, oktatásból fog hiányozni az a pénz amivel most pluszban kell támogatni a tömegközlekedést.
2024. máj. 29. 11:28
Hasznos számodra ez a válasz?
Nincs olyan rendszer, ami igazságos, vagy nem lehet benne hibát taláni. Pl. a használatarányos.
Rákosligeten lakom, Budafokon dolgozom. Szomszédom meg Keresztúron. Most ugyanannyit fizetünk. Ha használat szerint lenne, akkor nem elég, hogy két órát utazom csak oda, dupla összegért a mainál, ő negyed óra alatt beér, a mostani harmadáért.
Vagy autópálya: Nyíregyházi gyár fog szállítani Szombathelyre, ha tízszer annyi a díj, mint Debrecenig?
2024. máj. 29. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
Amúgy mi ebben az igazságtalan? Senki nincs rákényszerítve, hogy csak Budapesten belül mozogjon, mehet megyén belül máshova is.
2024. máj. 29. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
De legalább "a tömegközlekedés nagyszerű, az emberek szívesen használják itt, és biztonságos. Már csak a luxusvásárlás hiányzik, és mi ezt szorgalmazzuk."
Ezt nyilatkozta Orbán Ráchel egy közelkeleti luxusmagazinnak. Szóval nem elégedetlenkedni, minden szuper, már csak a luxus hiányzik. 🤣
[link]
2024. máj. 29. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
Az autópályamatrica is ilyen. A megfelelő időre megveszed és az alatt nem érdekel senkit sem, hogy csak 10 km-t használod a pályát, vagy keresztülmész hosszában az országon. Egyébként szükség volt erre a változásra, mert a távolsági utazások túl drágák voltak, pláne ha kétszer át is szállsz (ami az ország egyik végéből a másikba reális). Ha két fő utazott teljesárú jeggyel, már jobban megérte autóba ülni. A jogalkotó célja az autóból a tömegközlekedés felé terelni az embereket, ezért kellett egy olyan bérletfajta, aminél egy tank üzemanyag árából oda mész ahova akarsz, így felveszi a versenyt az autóval. a 90%-os kedvezmény az tényleg túlzás, szerintem 50% elég lett volna.
2024. máj. 29. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?
Elképesztő nagy marhaság a komplett filléres megye/országbérlet bohóckodás, de persze az átlagproli tapsikol rá, mert legalább a buszbérletet ki tudja fizetni, ha már az ennivalót vagy a lakhatását nem.
2024. máj. 29. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?
Én Budaörsön dolgozom, és pesti vagyok. Nekem jó hogy egy buszmegálló távra nem kell buszjegyet vennem. ( Sasadi út, Budaörs benzinkút) között. Ráadásul 86 százalékát fizeti a munkahely mert más településen lakók.
2024. máj. 29. 19:21
Hasznos számodra ez a válasz?
8/15 anonim válasza:
Nem.
De gáznak tartom azt a mentalitást, amikor valakit elönt az ideg azért, mert a másiknak kevésbé rossz, mint neki.
2024. máj. 29. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
#8 Úgy érzem, Te találtad el a lényeget.
2024. máj. 30. 07:06
Hasznos számodra ez a válasz?
No de a budapestiek szabad döntése, melyiket veszi, nem?
2024. máj. 30. 09:12
Hasznos számodra ez a válasz?
További kérdések: