A MÁV miért szimpla Flirt motorvonatokat járat Debrecen-Budapest között?
sehol sem konganak üresen.
másrészt én azt sem értem, a MÁV egyáltalán miért járat Flirt motorvonatokat Debrecen-Budapest között. az államvasútnak kábé 80 éve nem sikerül megugrania azt a célt, hogy a többé-kevésbé újnak mondható járműveit arra használja, amire tervezve lettek.
Akartam írni én is a MÁV-nak ezügyben.
Leginkább az a szembetűnő, hogy Gyöngyösre Kiss, vagy dupla Flirt jár, onnan szabadítanám fel a kapacitást részemről.
Tessék azért figyelembe venni, hogy nem olyan egyszerű ám minden tényező figyelembe vételével (menetrend, fordulók, mozdonyvezetők, honállomás, karbantartás stb. stb.) elosztani a rendelkezésre álló járműveket.
A KISS/Flirt meg ugye kevéssé moduláris. Ha egy kevés, akkor kettő sok. Ha kettő sok, akkor egy kevés. Nem lehet finomhangolni, mint a személykocsis összeállításokat.
Azt is vegyük figyelembe, hogy a 100-as vonal az egyik leghosszabb. Pesthez közeledve egyre többen vannak rajta, értelemszerűen Debrecen felé egyre kevesebben. De nem olyan egyszerű a megoldás, hogy Szolnokon rádobunk még egyet.
Az ilyesmit szakmai csoportokban kellene megkérdezni (pl. Index fórum), ahol olyanok is vannak, akik "közel vannak a tűzhöz", ők nálam is meggyőzőbb válaszokat adhatnak konkrétumokkal.
3
"Leginkább az a szembetűnő, hogy Gyöngyösre Kiss, vagy dupla Flirt jár, onnan szabadítanám fel a kapacitást részemről."
Az igazából nem Gyöngyösre jár, hanem Hatvanba (a Keletiből), csak most a vonalát meghosszabbították Gyöngyösig. Mert így meg tudják spórolni a Vámosgyörk-Gyöngyös közti ingát. Amúgy igazad van, Gyöngyösről nem használja a nép, totál üresen jár, de elvenni nem lehet, mert Hatvanig úgyis kellene elővárosi vonat. És hogy az Agriával felváltva Hatvantól meglegyen a félóránkénti indulás, ezért most Gyöngyösről kelet felé nincs csatlakozás, oda-vissza ilyen 47-50 perceket kell várni Vámosgyörkön.
De az egész akciónak, hogy Gyöngyösig jár, valószínűleg az a valódi oka, hogy a Mátrát kompletten megvették fideszes vállalkozók, és úgy gondolták, hogy így a közvetlen vonattal majd özönleni fog a szórakozni vágyó nép Pestről. (Hát, tévedtek.) Az nem érdekel senkit, hogy így a Gyöngyösről, ill. Gyöngyösre irányuló személyforgalom a 80-as vonal egyik irányából el lett lehetetlenítve.
6
Az 1 wc miatt elővárosi közlekedésre se igazán alkalmas.
Mivel Pestre érve már mindenki rohanna a buszhoz, villamoshoz, metróhoz, ezért beérkezés előtt el akarnak menni vizelni. De hogy a Keletiig bejusson valaki a wc-re, ahhoz már félórával korábban sorba kell állni.
Viszont azzal, hogy Hatvanba már megáll az Intercity - ráadásul felárat sem kell rá fizetni -, már szerintem elég lenne egy összevont Agria-Mátra dupla Flirt, ami Vámosgyörkön akadna.
Hatvanba így is meglenne a 30 perces ütem, ami azt gondolom kielégítő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!