Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Ebben az esetben miért nem...

Ebben az esetben miért nem hagyták szabály szerint a sorompót 10 perc után felnyílni és feketére váltani?

Figyelt kérdés

[link]


Olvastam a hivatalos indoklást, hogy nagy a forgalom, és a másik vágányon jártak a vonatok, és nem ismerem az erre vonatkozó szabályokat, de nem az lett volna a jobb megoldás, ha hagyják zavarba menni, és 15-tel, kürtszóval mentek volna át a vonatok?

Tudom, hogy akkor nagyobb késések lettek volna a másik irányában (is), de így szerintem indokolatlanul akadályozták az autós forgalmat, és ez szerintem veszélyesebb, mert előbb-utóbb néhány autós megunja, és (szabálytalanul) áthajt a sorompót kikerülve. Ahol nincs kiírva, hogy 10 percen túl is zárva tartható, ott szerintem be is kéne tartani, hogy 10 perc után ne maradjon leszarva a sorompó.



máj. 13. 20:32
A kérdező szavazást indított:
Hagyni kellett volna zavarba menni a sorompót.
Jó volt így, hogy bizonytalan ideig várakoztattták az autósokat.
5 szavazat
1 2
 1/11 A kérdező kommentje:
Én egy normál, nem 10 percen túl zárva tartható sorompó esetén szerintem joggal bízhatom abban, hogy 10 perc után zavarba megy, át tudok kelni megállás és kellő körültekintés utan, majd mehetek a dolgomra. Ez így extra szívatás szerintem.
máj. 13. 20:38
 2/11 anonim ***** válasza:
33%

"Tudom, hogy akkor nagyobb késések lettek volna a másik irányában (is), de így szerintem indokolatlanul akadályozták az autós forgalmat"


Tehát szerinted a vasúti forgalom indokolatlan akadályozása lett volna a megfelelő lépés, hogy a türelmetlen autósok nyerjenek pár percet? :D

máj. 13. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
61%
Lettél volna a forgalmista helyében, aki felnyitja a sorompót? Ugye elsődlegesen ő az, aki baleset esetén a börtönbe megy.
máj. 14. 08:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:

#2: "türelmetlen autósok nyerjenek pár percet" - Itt 24 percről volt szó. Az alatt valaki mondjuk pl. lekési az érettségi vizsgát (most pont érettségi időszak van, bár olvastam, hogy ez délután történt), nem lesz érettségije, nem veszik fel az egyetemre, kisiklik az élete. Én annak tudatában indulok el kocsival, hogy egy sorompó maximum 10 percre tud megállítani a szabályok szerint.

Valaki, aki tudja, írja meg, milyen utasítás, szabály teszi lehetővé, hogy a forgalmi szolgálattevő vagy a menetirányító felülbírálja, hogy a (10 percen túl nem zárva tartható) sorompó ne nyíljon fel automatikusan 10 perc után, hanem huzamosabb (beláthatatlan) ideig tilos jelzés maradjon rajta.

#3: Nem a fszt. nyitja fel a sorompót, az 10 perc után felnyílna magától és sötétre váltana, ezt a cikkben is írják. Miért is menne börtönbe, ha minden utasítást betart? Itt manuális bírálták felül a sorompó normál működését, és nem engedték felnyílni, kézzel vezéreltek ki rá tilos jelzést. Szerintem veszélyesebb a 24 percig tilosat mutató sorompó, mert az emberek egy idő után megunják, és átmennek, miközben 100-120-szal is jöhet vonat, míg ha sötétre váltana, 15-tel, kürtszó mellett haladnának át a vonatok.

máj. 14. 09:32
 5/11 anonim ***** válasza:
28%

> "Nem a fszt. nyitja fel a sorompót, az 10 perc után felnyílna magától és sötétre váltana, ezt a cikkben is írják."


Ahogyan azt is írják, hogy a forgalmista hozott egy FELELŐS DÖNTÉST és nem engedte felnyílni. Belőled ez hiányzik, hogy nem tudsz FELELŐSEN gondolkodni, nem tudod megérteni, hogy ha baleset van a nagy forgalmú szakaszon, akkor a forgalmista fog felelni érte, mert nem tett ellene semmit. Ha van olyan szakma, amiből könnyű börtönbe jutni, az a vasutas szakma. A történelem során rengetegszer bebizonyosodott már, hogy a vasút veszélyes üzem, amit nem lehet félvállról venni. A szóban forgó helyzetben is voltak idióták, akik a lehajtott sorompó ellenére átmentek az átjárón. Ennyit arról, hogy a közlekedők majd felelősen fognak áthajtani a nem működő, nyitott sorompón, mikor még a tilos jelzést sem tudják ép ésszel felfogni.

máj. 14. 15:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
23%

#4 Ezt a süketelést az érettségiről meg kisiklott életekről :D:D:D


Bírom, hogy az autósok mennyire tudnak hisztizni pár perc miatt.


De érdekes módon választ nem kaptam: az amúgy is többek által használt és sokkal inkább zavarérzékeny vasúti közlekedést kellene alárendelni az autósok kényelmének és türelmetlenségének?


Mindezt pusztán olyan alapon, hogy "megunják a várakozást"? Idézd már légy szíves a KRESZ melyik paragrafusa vonatkozik arra, hogy felrúghatom a szabályt, ha megunom azt?

máj. 14. 15:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
62%
Csak megsúgom kéredző: az érettségizők nagy része vonattal közlekedik, ők szintén szeretnének időben odaérni.
máj. 14. 15:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 Justinianus ***** válasza:
45%

"Ha van olyan szakma, amiből könnyű börtönbe jutni, az a vasutas szakma."

Igen, ha a szabályokat nem tartják be.

A bökkenő, hogy itt sem tartották be, utasítás szerint zavarjelzés esetén a sorompót

a) kikezelni kell,

b) ha nem lehet kikezelni, akkor a vonatokat értesíteni kell.

Úgyhogy ez inkább tűnik kényelmi döntésnek (hogy ne kelljen a vonatokat értesíteni, adott esetben megállítani), mint felelős döntésnek.

"a közúton haladók védelme érdekében, emberi beavatkozással és a vasúti közlekedést szabályozó utasítások betartásával a sorompóra piros jelzést kötelességünk kivezérelni." - ilyen nincs az utasításban.

"az amúgy is többek által használt és sokkal inkább zavarérzékeny vasúti közlekedést kellene alárendelni az autósok kényelmének és türelmetlenségének?" Igen, a fél óra szükségtelen zárvatartás már bőven kimeríti a közút indokolatlan akadályozását.

máj. 14. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
69%
Ez honnan derül ki, hogy a vonatokat nem értesítették a sorompó hibájáról? Spekulálsz és mondod a hülyeségeidet...
máj. 14. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:

#8: Lepontoztak többen, bár szerintem iagazd van.

#9: A sorompót nem engedték zavarba menni, így a vonatokat sem kellett értesíteni. Továbbra is fenntartom, hogy ez veszélyesebb volt, mint ha sötét sorompónál 15-tel haladnak át a vonatok.

Senki nem tudott olyan utasítást mutatni, ami előírná vagy lehetővé tenné azt, amit csináltak.

Amúgy van autóm, de gyakran közelekedek vonattal, busszal, sőt kerékpárral is, mindenki szemszögéből átlátom a közlekedést.

máj. 15. 08:06
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!