Van arról szabály, hogy mindenkinek joga van minden viszonylaton a lehető legolcsóbb vasúti szolgáltatás igénybevételére?
Itt ez szerepel: "közforgalmú személyszállítási szolgáltatás: az a személyszállítási szolgáltatás, amelyet – a közzétett feltételek alkalmazásával, díj ellenében – bárki igénybe vehet;"
valamint: "az egyes közlekedési módok tekintetében a díjak rendszere biztosítsa az egyéni közlekedéssel szembeni versenyképességet,"
(frissebbet nem találtam, valószínűleg ez a hatályos).
A "lehető legolcsóbb" az a tarifarendszerből adódik, meg az eszélyességen alapul - egy 20 km-es útra nem számítanak fel egy 150 km-es díjat. De nincs olyan, hogy márpedig A és B között X forintnál nem lehet drágább. A fenti két idézett mondatból viszont következik, hogy a tarifarendszert észszerűen kell kialakítani, vagyis ne legyen olyan, hogy mondjuk 100 km-ig olcsó a vonatjegy, afölött meg úgy megdrágul, hogy inkább bérel az ember egy autót. Ennek megfelel egyébként a régóta meglévő kilométer alapú tarifarendszer és az újonnan bevezetett bérletek, napijegyek is.
Jah azt hittem valami jogi kérdés, azért írtam az Alaptörvényt.
De ez így díjszabási probléma és valószinüleg félreértettél valamit. A drágábbik jegy az kerékpáros helyjegy és azért van, mert nem sima személyvonattal utazol
A sima kerékpárjegy 500 forint km megkötés nélkül.
Erre jön 300 forint helyjegy bizonyos vonatokon.
Vagyis nem az a baj hogy nem biztosítják neked azt az alapjogot hogy eljuthass bárhonnan bárhova a lehető legolcsóbban, hanem az hogy te nem a legolcsóbb szolgáltatást veszed igénybe.
Ha rendszeresen viszed a kedékpárodat, akkor érdemesegg kerékpáros országbérletet venni 4950 forintért. Az ötödik utazás után már behozza az árát. Viszont olyan vonaton ahol a kerékpárodnak is kell helyjegyet váltani, azon a kerékpáros országbérlet mellé is kell kerékpár helyjegy!
"Ez megint a gratulálok-kategória."
Te meg az ostoba fröcsögő ember kategória vagy. Ha addig eljutottál hogy kifröcsögj egy kérdést a gyakorira, akkor a máv honlapját is meg tudtad volna nézni.
Nem baj ha hülye vagy.
Az viszont annál inkább hogy neked is egy szavazatod van a választásokon. És pont az ilyen ostoba barmok miatt tartunk ott ahol.
Hű, erre nem számítottam.
6-os: Ha bérletet veszek, akkor is ki kell fizetnem a 300-at.
4-es: Hát, ha reggel 6:54-kor elmegy az utolsó 500-as, akkor hiába akarok mást igénybe venni.
5-ös: Sem ez, sem az. 500, vagy ahogy idáig volt, km-alapú.
9-es, igen, ezért érdekelne a szabály. Arra én is gondoltam, hogy még ha személyszállításra vonatkozik is, kerékpárra már esetleg nem. Konkrétan Veszprémből mennék Pestre. Legurulhatnék a Balatonhoz, de ahhoz nincs sok kedvem, időm stb. Este nem gond, akkor a 21:00-ás és a 22:45-ös 500-as. Valójában az a bosszantó, hogy ugyanannyit mennék mindkét vasútvonalon, de az egyiken 500, a másikon 800. Arról nem is beszélve, hogy csak Székesfehérvárig 800, ami 45 km. Tehát ha el akarom vinni a biciklimet Székesfehérvárra, fizessek magamért 840-et, a bicikliért meg 800-at.
Az 5-ös írja, hogy elvihetem Záhonytól Sopronig 500-ért, és ebben igaza is van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!