Mik lesznek ennek a következményei, hogyha nem lesznek kalauzok a vonatokon?
A MÁV bejelentette, hogy tesztelik áprilistól 2 hónapig a Rákos - Pilisvörösvár közötti szakaszon a kalauz nélküli vonatközlekedést. Amennyiben beválik, úgy ki fogják terjeszteni idővel a többi vonalra is.
Úgy gondolom, ez iszonyatosan nagy butaság az utazók és a MÁV dolgozók irányába is!
Értem én, hogy kevés a kalauz meg a MÁV spórolni akar, hogy ne kelljen alkalmazottakat fizetni. Viszont, így az utasok kényelme is sokat fog romlani! Hiszen, gyakorlatilag minden probléma esetén a vonatvezető nyakába hárulnak a gondok!
Gondolok itt arra, ha balhé utasok vannak, rosszul van valaki, mozgássérült utas száll fel a szerelvényre. Ilyenkor az szép mutatvány lesz, hogy a vezető hátraballagjon a vonat végébe lenyitni a mozgássérült utasnak azt a feljáró szerkezetet!
A kötekedő utasokkal mit fog csinálni a vonatvezető egymaga?!
Így is rendszeres probléma a vonatok késése, amit én is rendszeresen tapasztalok, hiszen napi szinten vonattal járok dolgozni. Így viszont még több lesz a felfordulás, a késés!
Ráadásul, tudjuk, hogy problémás utasok tekintetében vannak bizonyos vonalak, amiken kimagasló ezen utasok aránya!
Továbbá, mi lesz a kalauzokkal?! Például azokkal, akik közelednek a nyugdíj felé vagy minimum 50 felett vannak! Őket csak nem akarják csak úgy kirúgni!
Kíváncsi vagyok, mi lesz ebből, de nem jósolok sok jót!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Rendszeresen lesz ellenőrzés, 25000 forint lehet egy randi a bliccelőnek.
A mozdonyvezetőre fokozatosan tolják rá a terheket. A jegyvizsgáló már egy ideje nem hatslmazza fel az indulásra, hanem csak a vonat kész az indulásra jelzést ad.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Nem "a többi vonalra", hanem "több vonalra" terjesztik ki, egész pontosan így fogalmaz a közlemény: "A két hónaposra tervezett tesztelési, majd pedig értékelési folyamatot követően várhatóan számos – feltételeknek megfelelő – elővárosi és vidéki vonalra is kiterjesztjük a kalauz nélküli közlekedést." ( [link] )
Nyilván egy tesztüzem a lehetséges problémák feltárására is szolgál. Gondolom, hogy lesznek ellenőrök is a vonatokon ebben a két hétben, illetve egyéb megfigyelők is. Az említett feltételek közé tartozhat a magasperon, az állandó jegykiadás (pénztár és/vagy automata), illetve a megfelelő - alacsonypadlós - jármű. Az S76-os vonatok megfelelnek ennek, mindenhol van automata, mindenhol magasperon van, és szóló Flirt motorvonatok járnak.
Kalauzt meg nem fognak elküldeni, pont azért próbálkoznak ezzel, mert kevés van - akik itt szolgálnának, azok mehetnek olyan vonalakra, ahol valóban szükség van rájuk.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ugye, az jegyvásárló automata is csúnyán elbukott!
Mikor bevezették, akkor is az volt a terv, hogy majd mindenhol csak automata lesz és nem lesz szükség pénztárosokra.
Ám, az automatákkal is sok a probléma és belátta a MÁV is, hogy kell az emberi munkaerő! Most is ez fog történni, úgy gondolom!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Azt tudom, hogy látja. Itt most konkrétan arra gondolok, hogy az automaták jóval lassabbak, mint a pénztárosok! Gyakran látni, hogy hosszú sor áll az automaták előtt, míg a pénztárnál jóval gyorsabban halad a sor.
Bár, az is igaz, hogy interneten előre meg lehet vásárolni a jegyet, ami ráadásul olcsóbb is!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az agyad bukott el, nem az automaták. Gyakorlatilag minimális nyitvatartási idővel (gyakorlatilag napközben, amikor utas nincs, mert a munkahelyén van) meghagyták a pénztárakat mutatóban, de jelentőségük nincs. (Valamint a nagy pályaudvarokon Utascentrumokat hoztak létre.)
Egy automata három pénztáros munkáját pótolja egy munkabérének megfelelő karbantartási-működési költséggel, és nem kell neki szabadság és nem megy betegállományba.
Azon kívül igazából automatákra sincs szükség, ugyanis mindenkinek a zsebében ott a kicseszett mobiltelefonja, amit folyamatosan nyomogat, és öt kattintással otthon elvégezheti azt, amit az automatánál, vagy pénztárnál végezne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!