Mik lesznek ennek a következményei, hogyha nem lesznek kalauzok a vonatokon?
A MÁV bejelentette, hogy tesztelik áprilistól 2 hónapig a Rákos - Pilisvörösvár közötti szakaszon a kalauz nélküli vonatközlekedést. Amennyiben beválik, úgy ki fogják terjeszteni idővel a többi vonalra is.
Úgy gondolom, ez iszonyatosan nagy butaság az utazók és a MÁV dolgozók irányába is!
Értem én, hogy kevés a kalauz meg a MÁV spórolni akar, hogy ne kelljen alkalmazottakat fizetni. Viszont, így az utasok kényelme is sokat fog romlani! Hiszen, gyakorlatilag minden probléma esetén a vonatvezető nyakába hárulnak a gondok!
Gondolok itt arra, ha balhé utasok vannak, rosszul van valaki, mozgássérült utas száll fel a szerelvényre. Ilyenkor az szép mutatvány lesz, hogy a vezető hátraballagjon a vonat végébe lenyitni a mozgássérült utasnak azt a feljáró szerkezetet!
A kötekedő utasokkal mit fog csinálni a vonatvezető egymaga?!
Így is rendszeres probléma a vonatok késése, amit én is rendszeresen tapasztalok, hiszen napi szinten vonattal járok dolgozni. Így viszont még több lesz a felfordulás, a késés!
Ráadásul, tudjuk, hogy problémás utasok tekintetében vannak bizonyos vonalak, amiken kimagasló ezen utasok aránya!
Továbbá, mi lesz a kalauzokkal?! Például azokkal, akik közelednek a nyugdíj felé vagy minimum 50 felett vannak! Őket csak nem akarják csak úgy kirúgni!
Kíváncsi vagyok, mi lesz ebből, de nem jósolok sok jót!
Rendszeresen lesz ellenőrzés, 25000 forint lehet egy randi a bliccelőnek.
A mozdonyvezetőre fokozatosan tolják rá a terheket. A jegyvizsgáló már egy ideje nem hatslmazza fel az indulásra, hanem csak a vonat kész az indulásra jelzést ad.
Nem "a többi vonalra", hanem "több vonalra" terjesztik ki, egész pontosan így fogalmaz a közlemény: "A két hónaposra tervezett tesztelési, majd pedig értékelési folyamatot követően várhatóan számos – feltételeknek megfelelő – elővárosi és vidéki vonalra is kiterjesztjük a kalauz nélküli közlekedést." ( [link] )
Nyilván egy tesztüzem a lehetséges problémák feltárására is szolgál. Gondolom, hogy lesznek ellenőrök is a vonatokon ebben a két hétben, illetve egyéb megfigyelők is. Az említett feltételek közé tartozhat a magasperon, az állandó jegykiadás (pénztár és/vagy automata), illetve a megfelelő - alacsonypadlós - jármű. Az S76-os vonatok megfelelnek ennek, mindenhol van automata, mindenhol magasperon van, és szóló Flirt motorvonatok járnak.
Kalauzt meg nem fognak elküldeni, pont azért próbálkoznak ezzel, mert kevés van - akik itt szolgálnának, azok mehetnek olyan vonalakra, ahol valóban szükség van rájuk.
Ugye, az jegyvásárló automata is csúnyán elbukott!
Mikor bevezették, akkor is az volt a terv, hogy majd mindenhol csak automata lesz és nem lesz szükség pénztárosokra.
Ám, az automatákkal is sok a probléma és belátta a MÁV is, hogy kell az emberi munkaerő! Most is ez fog történni, úgy gondolom!
Azt tudom, hogy látja. Itt most konkrétan arra gondolok, hogy az automaták jóval lassabbak, mint a pénztárosok! Gyakran látni, hogy hosszú sor áll az automaták előtt, míg a pénztárnál jóval gyorsabban halad a sor.
Bár, az is igaz, hogy interneten előre meg lehet vásárolni a jegyet, ami ráadásul olcsóbb is!
Az agyad bukott el, nem az automaták. Gyakorlatilag minimális nyitvatartási idővel (gyakorlatilag napközben, amikor utas nincs, mert a munkahelyén van) meghagyták a pénztárakat mutatóban, de jelentőségük nincs. (Valamint a nagy pályaudvarokon Utascentrumokat hoztak létre.)
Egy automata három pénztáros munkáját pótolja egy munkabérének megfelelő karbantartási-működési költséggel, és nem kell neki szabadság és nem megy betegállományba.
Azon kívül igazából automatákra sincs szükség, ugyanis mindenkinek a zsebében ott a kicseszett mobiltelefonja, amit folyamatosan nyomogat, és öt kattintással otthon elvégezheti azt, amit az automatánál, vagy pénztárnál végezne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!