Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért áll meg az M4 metró...

Miért áll meg az M4 metró feleslegesen 2 helyen is?

Figyelt kérdés
Miért nem a Móricz Zsigmond körtér és Újbuda-központ közé félútra tettek egy állomást, és akkor az egyik mozgólépcső a 4-es villamoshoz/Allee-hoz vezet, a másik pedig a Móricz Zsigmond körtérhez? Minimálissal kellene az utasoknak többet sétálnia, viszont a menetidő jó 15-20%-kal gyorsabb lenne a két végállomás között.

#Allee #Móricz Zsigmond körtér #M4 metró #szervezési hiba #Újbuda-központ
márc. 19. 16:27
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%

Újbuda-központon ajtónyitástól a Móricz Zsigmond körtéren ajtózárásig, egész pontosan az indításjelző megszólalásáig 1 perc 40 másodperc telik el. Mérd meg stopperrel ha nem hiszed. Ennyit kibírsz.

Amúgy eredetileg ez is szerepelet a tervben amit írtál. Azért lett végül így, mert Újbuda-központnál tud leágazni a budafoki szárnyvonal, ami szintén benne van a végső, elfogadott tervben. Ahogy a meghosszabbítása a Bosnyák térig, illetve Gazdagrét felé. Ezeket az eredeti alkotók meg akarták volna csinálni. Az más dolog, hogy pénz soha nem lesz rá.

márc. 19. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:

Az alsó hangon két perc többlet menetidőt jelent (ha beleszámolod, hogy +1 lassítés és +1 gyorsítás), 13 helyett 11 perc lenne a Kelenföld-Keleti táv. Az jelentős különbség, főleg ha mondjuk a Bikás parktól akarok a Gellért térre menni. Nem mindegy, hogy 6, vagy 4 perc az út, annyi idő alatt simán elmegy 1-2 villamos, stb.


Igen, tudom, sok vidéki városban örülnének annak, ha 10 percenként menne valami, mert ott bezzeg megy óránként 1-2 jármű jó esetben, és azok is mind falujáróak, hogy lefedjék az egész várost, de a fővárost nem ahhoz szeretném mérni/hasonlítani.


Szárnyvonal kapcsán: miért ne lehetne egy váltót 150 méterrel északabbra odaépíteni a mostani(?) tervhez képest, megáll Móricz-Újbuda között, majd a szárnyvonal utána megáll mondjuk az Etele útnál, majd megy kifele Budafok felé (ahol akár egyesülhetne is a vonattal, és lenne egy fasza német S-Bahn rendszer, de ugye az az életemben tuti nem lesz, írom ezt z-generációsként).

márc. 19. 17:18
 3/13 anonim ***** válasza:
85%
2 perc időveszteséget szerintem nem okoz, max 1 percet vagy még kevesebbet, a metróknak nag a gyorsulásuk. 1-2 perc nem oszt nem szoroz :) Ha már az nagyon számít hogy 6 vagy 4 perc az út, akkor valami el van hibázva, időbe kell elindulni és akkor nem okoz gondot :)
márc. 19. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem nem csak egy váltónyi helyre van szükség, hanem a keresztezés elkerülése érdekében egy átemelésre, az meg sokkal helyigényesebb.
márc. 19. 17:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
100%
Az Újbuda-Móricz táv kb 440 méter. A 4-es metró állomásai 80 méter hosszúak, ha mindkettő oldalon hozzáadunk max 20 méter mozgólépcsőt, akkor így is oldalanként kb 160 méter jön ki. Ez a 160 méter ez épp arra elég, hogy amit a metró megtakarítana, azt az itt leszálló utas eltöltse a többlet sétával valamelyik irányba, ahol átszállhat pl. a villamosra.
márc. 19. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 A kérdező kommentje:
#5: de akkor ezt az időveszteséget csak ezen a 2 megallónál leszálló/felszálló utas szenvedné el. A jelenlegi felállásnál mindenki szív, max az nem, aki pont a Keleti irányából akar a Móriczon leszállni, vagy Kelenföld irányából az Allee-nál.
márc. 19. 21:41
 7/13 anonim ***** válasza:
89%

Nem tudom feltűnt-e de a Metró lényege a tömegek mozgatása és nem Pistike egyéni utazási komfortja. Senki nem "szív" hiszen az nem "szívás" hogy egy közlekedési eszköz megáll a megállónál.


Ilyen alapon a 3-as metró se álljon már meg KöKi és Újpest között sehol, mert az nekem mennyivel jobb lenne.

márc. 19. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
100%
Azért hogy téged bosszantson 😉
márc. 20. 07:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
100%

1 percnél kevesebb időveszteség, akinek ez számít, az majd utána kivenne még 2 megállót, mert ott nem szokott leszállni...

Olyan ez, mint a 4-6-osra futni...

El kell indulni időben.

márc. 20. 07:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 A kérdező kommentje:
A metrónak pont az a lényege, hogy gyors legyen. Ha indokolatlanul megállítgatjuk fűnél-fánál, ezt a funkcionalitását veszíti el. Az M3-nak nagyon örülnék időnként, ha megállna a Gyöngyösi utca és az Újpest-városkapu között a Tesconál, vagy ha az M2 az Aréna Mall-nál. Mégse ágálok ezen, mert nem Pistike egyéni utazási komfortját akarom növelni, nem az a nettó 2-3 ember érdekel akárkit, aki pont vásárolni menne a metróval. Ugyanúgy, biztos lenne, akinek marha jól jönne a Bikás-Újbuda között egy lakótelepi megállás, de gondolom azon túl hogy alig használta volna valaki, nem tudtak volna hova metróállomást kiépíteni.
márc. 20. 08:25
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!