Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi hívta életre és miért...

Mi hívta életre és miért terjedtek el a kötöttpályás járművek? Ha kevesebb autó lenne az utakon, sebességben is az autóbusz maradna a "jobb"?

Figyelt kérdés
jan. 26. 09:21
1 2 3
 1/24 anonim ***** válasza:
100%

Az megvan Tesa, hogy a vasút kicsit régebbi technológia, mint az autó?

Mintha azt kérdeznéd, hogy mi hívta életre és miért terjedt el a kazetta, amikor a CD sokkal jobb.

jan. 26. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/24 Justinianus ***** válasza:
100%

Persze, Japánban és Franciaországban a helyközi autóbuszok leelőzik a Sinkanszent és a TGV-t.

Vagy az autóbusz, vagy a sebesség fogalmát nem ismered.

jan. 26. 10:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/24 anonim ***** válasza:
100%
Attól függ. De alapvetően, ha senki más nem közlekedne az utcán, akkor se nyomná le a busz a metrót.
jan. 26. 10:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/24 A kérdező kommentje:

1: Persze. Ettől még nem nem maradt volna fent, ha valami előnye nem lenne a közúti közlekedéshez képest. Tesa. :D


2: Nem a szpervonatokkal kellene összehasonlítani a közutat. Autópályán a busz is veri a 100-at, amit nem sok (magyar) vonat mondhat el magáról.

jan. 26. 10:50
 5/24 anonim ***** válasza:
100%
Pl. Nagy terheket sokkal hatékonyabban és biztonságosabban lehet vasúton szállítani.
jan. 26. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/24 A kérdező kommentje:

Még az jutott eszembe, hogy a vonatnak kell ugye sín meg sokszor felsővezeték kiépítése, míg a busznak semmi ilyesmi, még földúton is elmegy, ha kell. Ezek a 30-cal döcögő vonatok pedig sebességben sem mondhatóak jobbnak, mint a busz, ez utóbbi viszont bárhova el tud menni, nem csak oda, ahol sín van.


Félreértés ne essék, szeretem a vasutat, vonatokat, metrókat, villamosokat, csak ezt a részét nem igazán értem. Budapesten is vannak helyek, ahol busz is elég lenne, mégis van villamos.


Még arra gondoltam, hogy a hossz lenne problémás, egy olyan nagyobb szerelvénnyel menni közúton sokkal nehezebb lenne, mint sínen, ami megvezeti a kerekeket. Lásd a kamionok, sokszor az a hosszúság is nehézséget okoz a kanyarokban, ez lehet az egyik fő oka a vasút megmaradásának szerintem.

jan. 26. 11:24
 7/24 anonim ***** válasza:
100%

A busznak is kell rendesen kiépített út.

Ha egy 5 tonnára tervezett úton járatod a 10-20 tonnás buszokat, akkor az az út nem lesz hosszú életű.


Pl. a Nagykörúton hogy oldanád meg az utasszállítást? Egymást érnék a csuklósbuszok és eregetnék a dieselfüstöt.

jan. 26. 11:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/24 A kérdező kommentje:
Azért nem csak a Nagykörúton megy villamos, ugye?
jan. 26. 11:46
 9/24 anonim ***** válasza:
66%
Nem tudom, te vagy a szakértő, úgy látom...
jan. 26. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/24 A kérdező kommentje:

Ennyi? Komolyan? Ennél azért többet vártam volna tőled.


Na mindegy. Amúgy nem vagyok szakértő, én csak kérdezek.

jan. 26. 11:53
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!