A CDK Tatra villamosok végig tudnának menni azokon a vonalakon, ahol jelenleg Ganz villamosok közlekednek Budapesten?
A Szabadság híd egy szűk keresztmetszet, talán a legszűkebb, de ott is mehetnek Tatrák: [link] Nyilván ilyenkor a szembeforgalom nem lehetséges, így a kapacitás csökken. A linken látható, hogy a Deák térig el tudnak menni a Tatrák. Vagyis egy-egy villamos el tud ott menni, de üzemszerű használatra nem alkalmasak.
A 41-esen tudtommal ma is mennek Tatrák.
A 2-esről és barátairól nem találtam semmit.
A tengelyterhelés egyébként hasonló a két járműnél, az nem hiszem, hogy probléma lenne.
Legjobb tudomásom szerint a 2, 2B, 23-ason nem férnek el egymás mellett a dunaparti szakaszon a Tátrák, mivel azok kb 18 centivel szélesebbek.
A 24-esen szerintem nem kéne, hogy probléma legyen, a 41-esen meg ma is járnak.
A 2 / 2B / 23 esetén a Duna-parti szakasz a szűk keresztmetszet, ami miatt egyiken sem járhatna, a 24-esen viszont igen, de ott már most sem Ganz jár.
A 41-esen már most is csak Tátra jár a néhány (19-esről beálló) kocsiszíni CAF-ot leszámítva.
A 47 / 48 / 49 esetében a Szabadság híd a szűk keresztmetszet. Mehet rajta, de csak szembeforgalom nélkül, így kb. 30-40 centivel távolabb kéne tenni egymástól a síneket ahhoz, hogy biztonságosan elférjenek egymás mellett.
Így egyelőre kérdéses a Ganz villamosok sorsa, hiszen nincsen helyettük más. A Szabadság híd még viszonylag könnyen orvosolható lenne, hétvégente akár már most is (főjelzős rendszerben), a hétköznapi menetek pedig a sínek távolabb helyezésével. Ez is egészen sokba kerülne, de semmi ahhoz képest, hogy a Duna-parton a teljes viadukt problémás ebből a szempontból.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!