Mi volt a legutóbbi terv a Ferihegyi repülőtér és Budapest központja (gyors?)vasúti összekötésére, mikor, és miért nem kezdődött el az építése?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Harakiri Geriék sikeresen megtorpedózták.
Nagyon is praktikus, gyors lett volna. Kiválthatta volna a reptéri gyorsforgalmi jo részét.
De mivel észszerű, praktikus, hát keresztbe tettek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mert nem éri meg. Főváros úgy van vele, hogy akinek a 200E busz nem volt elég, annak a 100E már biztos elég. Hozzáteszem, nem mindegy, milyen gyakra repülsz hoval Én is szégyenletesnek tartottam, mit lát a külföldi, aki Budapesten leszáll, és el akar jutni belvárosba. Amíg nem kezdtem meló miatt afrikai országokat látogatni. Azokhoz képest csoda a ferihegyi infrastruktúra, autóval a gyorsforgalmi.
Szimplán drágább lenne a szépítés, a gyorsvasút, a metrómeghosszabbítás, mint amennyivel "európaibb" lenne a környék, nem éri meg.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Nem voltak még sohasem beindítva a munkagépek, de a legutóbbi tervek szerint egy Kőbánya-Kispest - repülőtér - Monor vasútvonal volt a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiában.
Ha holnapra egy jótündér lerakná oda ezt a vasútvonalat, akkor a 100a-n közlekedő vonatok közül a ceglédi Z50-es, a Cívis IR, a Napfény, Tokaj és Nyírség IC-k mehetnének arra, vagyis 5-10 percenként lenne vonat a Nyugatiba, ezeken kívül még az S36 és a G43 mehetne a reptérre, így a Dunántúlról is lenne vasúti kapcsolata a reptérnek.
Hogy miért nem épült meg? Eddig egyelőre csak egy vonal a térképen, se forrás, se pontos tervek, a reptér tulajdonjogát is akadályként emlegették.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
KöKi után elágazó mellékvonal, aztán Monornál vissza a 100-as fővonalba. A reptér magánterület, az üzelemtető bármire nemet mondhat, engedélyük nélkül semmit nem lehet ott csinálni. A kormány visszavásárolná az üzemeletetői jogot, de a felek nem engednek, 3 éve húzódik.
Érdekesség, hogy eredeti tervek szerint a reptérig épült volna a metró, aztán anyagi okok miatt KöKi-nél kijelölték a végpontot.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Gyerekek, teljesen el vagytok tévedve.
A jelenleg érvényes koncepció a 100a vasútvonal alternatív nyomvonalra helyezésével számol, ezt a Budapest AirPort engedélyes terv szintig vitte és ki is van hagyva a szállodától, hosszú távú parkolótól délre a közlekedési központ helye.
Viszont minden építési engedély a kormányhivatal hatáskörébe esik, a kormányhivatal a kormány irányítása alatt áll, a kormány pedig megvenné a repteret. Na. Innen nem nehéz összerakni …
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#8 Nem vagyunk eltévedve.
A legutóbbi koncepció kb. az, amit #5 írt. A 100a vasútvonal négyvágányúsítása úgy, hogy megmarad az eredeti kétvágányos vonal, de abból kiágazik, majd visszaágazik újabb 2 vágány a reptéren keresztül. Utóbbin járnának nem csak a 100a vonal mai IR, IC és zónázó vonatai, hanem a ma a 120a-n közlekedő békéscsabai IC-k is. Így az elővárosi forgalom a mai 100a nyomvonalon és a 120a-n is sűríthető lenne - +Szeged, Békéscsaba, Debrecen felől közvetlenül elérhető lenne a reptér.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!