Mi értelme van a helyjegynek az Intercityken?
Az utobbi idöben sokat vonatozom, és észtevettem, hogy hiába veszem meg a 900 forintos helyjegyet, mindig valaki ül a helyemen. Hol olyan, aki helyjegy nélküli szakaszon jött és tovább utazik, hol olyan aki csak baxik rá, hol olyan akinek valamilyen okbol nem kell helyjegy. Minden felszálláskor végig az egész vonaton megy a variálás hely csere-bere, vitatkozás. A tököm teli hogy nem tudok a kocsi egyik végéből a másikba menni mert megy a variálás minden állomáson.
Volt már hogy gyerekes anyuka ült a helyemen, öt nyilván nem fogom fel állítani. Átülök egy üresbe de onnan meg engem állitanak fel. És ahogy körülnézek az egész úton ez megy…
Akkor meg milyen jogon szednek helyjegyre pénzt?
Az utolsó (8-as) válaszoló azt írta, hogy nincs értelme helyjegynek, mert az IC gyorsvonattá silányodott, és a pálya vacak, és szerinted is ez a lényeg.
Ennek mi a f.sz köze van ahhoz, hogy én vasárnap nem óhajtok állva utazni Budapesttől Szombathelyig közel három órán keresztül állni?!?
(Álltam már többször Budapesttől Győrig, amikor kevéssel a vonat indulása előtt már nem volt hely.)
Ezért az imént vásároltam egy helyjegyet vasárnapra x. vonatra, ahogyan a 7-es válaszomban írtam, és tudom, hogy vasárnap x. vonaton lesz egy jó helyem.
Ha sok helyen megáll a vonat, meg sz.r a pálya, akkor egyébként még hosszabb a menetidő, és még hosszabb ideig volnék kénytelen állni, ha nem lenne helyjegyem. Igazából főleg most van értelme.
Ennek melyik része nem érthető?
A kettes számú válaszaiddal kapcsolatban:
"Ergo miért nem szüntetik meg az helyjegy nélküli szakaszokat, mindenkinek lesz saját helye."
Ha nem lenne helyjegy nélküli szakasz, mitől lenne mindenkinek saját helye?
A helyjegy nélküli szakaszt nemrég vezették be, egyébként (az illetékesektől szokatlanul) jó ötlet volt.
Az oka az, hogy Budapest vonzáskörzetében sokkal többen vannak a vonaton (pl. Budapest-Győr, Budapest-Dombóvár, Budapest-Miskolc), mint a vonat további útvonalán.
Ezért tették lehetővé a helyjegy nélküli utazást Győr-Szombathely, Dombóvár-Pécs, Miskolc-Szerencs között.
Ezeken a viszonylatokon a helyi utasok egy vármegyebérlettel (9.450 Ft-ért) helyjegy nélkül utazhatnak, gyakorlatilag az általuk igénybe vehető vonatok száma megduplázódott. Pl. Győr-Répcelak, vagy Répcelak-Szombathely között eddig volt 8 személyvonat, most 8 személy+8 IC, azaz 16 vonat.
Persze ezek az utasok csak a szabad helyet foglalhatják el.
"Vagy, ne helyjegy legyen hanem potjegy és mindenki oda ül ahová akar."
Ez megint hogyan oldja meg, hogy én - és még sokan mások - nem szeretnék Budapesttől Szombathelyig állni?
Igazad van, én vagyok a hülye. :)
Csak unatkozom...
#6: "szólsz a kalauznak és elküldi onnan" - Én régebben jártam úgy, hogy gyerekekkel voltam, és a fülkében, ahová szólt a jegyem már nem volt 3 hely. Szóltam a kalauznak, ő pedig közölte, hogy nem érdekli, oldjuk meg.
Amúgy én sem szoktam feltétlenül ragaszkodni a helyemhez, ha ülnek ott és van szabad ülés, leülök oda. Persze, ha valakinek oda szól a jegye, felállok.
A legjobb, amikor egy kocsit fullra tölt a rendszer, mellette meg van 1-2 szinte üres (szintén IC minőségű) kocsi. Ilyenkor átülök oda simán, de még ha nem IC kocsi akkor is, a lehúzható ablakot jobban szeretem, mint a klímát.
Azt sem értem, hogy az általában péntek/vasárnap sima kocsikkal megerősített IC-be miért nem lehet eleve a sima kocsiba kérni a jegyet, miért csak akkor, amikor az IC kocsik már fullra megteltek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!