Miért várják meg augusztus 28-át a mávnál?
Már feszültség alatt a 101 Püspökladány-Biharkeresztes vasútvonal, augusztus elején villanymozdonyokkal tesztelték, majd fel is oldották a több mint 2 hetes vágányzárat másnaptól megindult a forgalom, de csak dízelmozdonyok, bz-k járnak. Augusztus 28-tól vagy, hogy, akkortól ígérték a villanyközlekedést.
Miért várnak augusztus 28-ig?
1. Pénz
2. Felső vezetők, felújítást végző kényelme
…
100. Utasok kényelme
Ahogy 1-es írja, az ilyen változásokat menetrendváltáshoz igazítják. Azok a szerelvények amik ott fgnak közlekedni, most még a balaton környékén vannak.
Azért csinálták meg ilyen "korán" a teszteket, hogy ha valami galiba van, akkor legyen még idő kijavítani.
Szili és gigant járt végig a vonalon, azokkal próbálgatták.
Ezekszerint szili és gigant fogja továbbítani a vonatokat.
Pedig a Corona, Hargita nem ic-k traxx fordások is szoktak lenni Bp.keleti Püspökladány között. Milyen jó lenne már, ha traxx is lejárna Biharkeresztesig.
A Gigantok híresen rosszul bánnak a felsővezetékkel. Mocskosul beteg állat módon le tudják törni a feszültséget és komoly zavartatásra is képesek. Még franciaországba is vittek ki Gigantot, hogy ott teszteljék velük a hálózatot.
Egy táplálási szakaszon belül 2-3 Gigantot kiterhelve el lehet érni hogy az alállomás leakasszon. :D A felsővezeték feszültségének csökkenése miatt meg a szilik szoktak szenvedni. 20kV környékén már nincs erő bennük, 19kV környékén meg megszólal a nullfesz védelem. Szóval a Gigantokkal lehet komoly galibát okozni a többi vonatnak. Emellett a biztosítóberendezéseket, sorompókat, stb nagyon be tudja zavarni.
Ezért szokták Gigantokkal tesztelni a villamos hálózatot. Úgy csinálják, hogy az egyik vontat, a másik pedig féküzemben dolgozik. Közben a mérnökök, technikusok meg mérnek mindent is.
Most néztem az aug.28-tól.érvényes menetrendet, 3.számú módosítás akkor lép érvénybe, és semmi nem változik a Püspökladány-Biharkeresztes vasútvonalon. A Budapestről Biharkeresztes (Románia) felé tartó és onnan Budapestre tartó nemzetközi vonatoknak megmarad Püspökladányban az a 15 perc tartózkodási idő. Gondolom azért, mert lecserélik a villanyt dízelre / dízelt villanyra mint eddig és az időbe kerül. Ha villannyal menne tovább, akkor nem lenne szükség ennyi állásra Püspökladányban, szerintem csak 2-3 percet állna. Valamint van olyan személyvonat több is, ami bzmot-ból van kiállítva és 80 km/h a menetrendje. Ugyanannak a személyvonatnak aug 28-tól sem változik a menetrendje, ugyanannyi időa latt fut le a vonat Ladánytól Keresztesig. Ugyanis 100 km/h-s menetrendet akarnak villannyal majd és ha villany vinné azt amit most 80-nal bz, akkor jól látható lenne a menetrendben a különbség, hamarabb leérne Keresztesre, meg két állomás közt is meglátszana a különbség.
Ebből szerintem az jön le, hogy aug. 28 után is marad a dízel közlekedés.
Lehet majd decemberi "nagy" menetrendváltástól lesz villany közlekedés, de hogy melyik decemberi menetrendváltástól azt nem tudni:D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!