Pécsre miért kétóránként van vonat Budapestről?
Budapestről Szegedre óránként van vonat, Budapestről Pécsre pedig kétóránként. Gondolom nem az az indok, hogy Pécsre is egyvágányos, mert Szegedre is az, és mégis óránként van vonat, a kereszteket meg lehet oldani. Pécs felé is beférne minden órában.
Mi az oka, hogy Pécsre kétóránként van vonat, vagyis jár vonat Budapest ről?
Igen, de a 100-as vonalon ott van Cegléd, Szolnok, Hajdúszoboszló és Nyíregyháza is, mint kiemelt célpont, Szeged felé pedig Cegléd, Nagykőrös, Kecskemét és Kiskunfélegyháza, mint 20 ezer fő feletti települések.
Ehhez képest Pécs felé pedig csak egy 20 ezres város van, Dombóvar. Hidd el, hogy valós utazási igények alapján van kialakítva a menetrend: nincs tömegnyomor Pécs felé és üres vonatok sem mennek Debrecenbe.
Hát igen. Szolnoktól Debrecenig minden tele van 20 ezres városokkal.
Törökszentmiklós több mint 20 ezres
Kisújszállás azért nincs 20 ezres
Karcag 22 ezres
Püspökladány 16 ezres
Hajdúszoboszló 24 ezres
Azaz 15-25 ezer közötti lakosú városok vannak.
A Dél-Dunántúl mindig is "mostohagyerek" volt a MÁV-nál.
Már rég óránként volt csaknem minden megyeszékhelyre vonat, amikor pl Kaposvárra csak napi 1! közvetlen IC járt.
Tönkrevágták pl a Kaposvár-Pécs közti közlekedést is azzal, hogy Dombóváron átszállítják az utasokat. Pedig hagyományosan nagy utasforgalom volt, sok kaposvári tanul vagy dolgozik Pécsen.
Arról nem is beszélve, amilyen vonatok a Balatonra járnak nyaranta! Évekig pl a katlanforró, légkondicionálatlan szerelvényben várakoztatták az utasokat fél órát is Fonyódon, várva a csatlakozó vonatot Siófok felől.
De még idén nyáron is, pl Szombathely felől a Balatonra az ablakban is emberek lógtak a vonaton, mert a MÁV azt hitte, elég annyi kocsi, mint télen...
Egyáltalán nem az utasforgalom számít. Hacsak nem úgy, hogy alkalmatlanná teszik a menetrendet az igényekkel szembemenve, aztán, mikor az emberek leszoknak a vonatozásról, azt mondják, ide nem is kell vonat.
Pécs végállomás a vonat nem megy tovább. Nincs értelme a sűrűbb menetrendnek. Addíg pl vannak olyan vonalak, hogy BP===>Miskolc==
===>Nyíregyháza ===>Debrecen===
===>Szolnok ===>BP ahol rengeteg utas mozog, kell a sűrű járat.
Pécs vasúti szempontból jelentéktelen zsák város, ugyan úgy az autópányán is.
Szomorú ez
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!