Miért nem építenek egy Szeged-Balaton vasútvonalat?
Aki Szegedről a Balatonra utazik vonattal az valljuk be őszintén nagy kerülő. Szegedről a vonat északi irányban halad Cegléden csatlakozik a 100a-hoz,és enyhe észak-nyugati irányba halad Budapestnek. Budapesten ugye átlhalad, aztán déli enyhén dél nyugati irányban jön vissza az ország déli része felé, délnyugat része felé, így éri el a Balatont. Jó 5 óra eltelik mire eléri a Balaton tavat.
Miért nem építenek egy Szeged-Balaton vasútvonalat úgy, hogy Szegedtől Kiskunhalas-Kalocsa-Paks ésintésével közlekedne és Szabadbattyán állomas székesfehérvári végénél csatlakozna bele a 30-as vonalba, azért ott, lehetőség legyen az északi és déli partra való jutás. Tudom egy Duha hidat is építeni kellene Paksnál, kb. ott menne át a Dunán. Valamint keresztezné a 150-es, 40-es vasútvonalakat is, de felüljárón haladna át. Így ha egy jó 120 km/h s pálya lenne Szegedről másfél óra alatt elérné a Balaton tavat, úgy hogy Szegedtől Szabadbattyánig nem állnának meg a vonatok, de Szabadbattyántól szinte nagyon sok helyen.
Egy ilyen Szeged-Balaton vasútvonalat miért nem építenek?
Aki Szegedről a Balatonra autóval megy az errefelé megy és hamar a balatonon van.
Így Szegedtől egyből végig észak-nyugat felé haladva pont Szabadbattyánt elérné.
Mert van! Szeged-Kiskunhalas-Baja-Bátaszék-Kaposvár-Fonyód.
Ha visszaépítenék a Szabadka-Bácsalmás szakaszt Szerbia felé egész jó alternatíva lenne.
#4: Elég komoly menetideje lenne egy ilyen vonatnak, csak Fonyódtól Bajáig közel három óra. A mostani közvetlen vonat Szegedről Fonyódra 5 óra alatt jut el úgy, hogy közben bejárja az egész déli partot.
De Bajáról talán lehetne egy vonat, akár a Fenyves sebesvonattal egyesítve mondjuk Dombóváron.
6! A mai menetidőkkel lenne 5óra 53 perc ezen az "alsó" útvonalon. Nem is annyival lassabb! Ha pedig kigyomlálnának pár lassújelet, nem állna meg mindenütt, akkor igenis annyi idő volna mint az Aranyhíd expressznek. Ami gond még a Kiskunhalasi meg Kiskunfélegyházi irányváltás. Ha azok nem volnának ott is lehetne nyerni némi időt.
Ha meg tényleg lehetne Szabadka felé is menni, akkor gyorsabb is volna a mostani útvonalnàl.
Egyébként, ha Balaton témánál tartunk, kelet magyarországról minden forgalmas vonalról megy Balatonra nyáron közvetlen vonat. A 80-ason az Ezüstpart, a 100-ason Aranypart, Szabolcsi-tekergő (új neve van), valamint egy harmadik is. A 140-ről az Aranyhíd.
Azon csodálkozom, hogy a 120-ról miért nem megy a Balatonra nyárin közvetlen vonat? Legalább egy Békéscsaba-Fonyód menet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!