Miskolcon miért közlekedik olyan ritkán a 2V villamos?





Jó, végül is ez jogos! (a V jelzés).
Én nagyon ritkán járok ott, de szeretek a közlekedéssel foglalkozni!
Miben rossz? Miért rossz? Ritkán járnak a buszok?
Nekem az a gyanús, hogy ex-BKV-s bérelt MAN-ok vannak ott.. valószínűnek tartom, hogy esetleg buszhiány van.





Hétköznap csúcsforgalomban van ahol óránként. És így is van hogy siet vagy késik 15 percet az alap, tehát kb lehetetlen komoly "utazást" tervezni miskolcon tömegközlekedéssel.
Pontosan ex-BKV-s buszok vannak, meg távolsági volán buszok is, mert nincs pénz a cng-seket karbantartani és így olcsóbb üzemeltetni, mint megvenni a drága gázos motorokhoz az alkatrészt.
Elhiszem, hogy a fidesz csomó bevételt megvont a várostól és ez sem éppen könnyít a helyzeten, de erről az embertelen káoszról csak is a város vezetés/szervezés tehet. Ugye említettem azt a vonalat ahol óránként járnak buszok. Azon a vonalon 2 busz is jár egy szakaszon (úgy a vonal 70%a) és mind a kettő egyszerre megy el, utána egy óráig (+-15perc) semmi. Miért? Mert a végállomástól egyszerre kell indulniuk... A menetrend is csak tájékoztató jellegű. A buszjegy 700ft. A c-tipusú kisebbségieket akik felszállnak csordában jegy nélkül meg nem merik leszállítani. Ellenőr is csak a bosch meg az egyetem felé jár, ahol az emberek alapbólmegveszik a jegyet, mert csak itt mernek ellenőrizni. Na ez a miskolci tömegközlekedés.










#1 Debrecenben élek, itt sem jobb a helyzet mint Miskolcon. Nagyon lezüllesztették a járatokat, a buszokról nem beszélek, a villamosok is este 15 percenként járnak. Délután munkanap 8 percenként. Pár éve délután 6 percenként jártak, este 10 percenként. A 15 perces ritka járat miatt zsúfoltak a járatok, majd összenyomják az emberek egymást.
Ahol jobb a helyi közlekedés az inkább Szolnok, meg Kecskemét. Igaz ezekben a városokban csak buszok járnak, de csúcsidőben van, hogy 5 perc múlva jön a másik.
Kérdésre válaszolva Miskolcon mindkét villamos közös vonalon halad, annyi hogy a 2-es az Újgyőri piac vagy mi van ott, letés a vasgyárhoz, tesz egy kört és vissza. Nem pedig mindkét villamos teljesen másfelé megy. Gondolom ezért is nem jár mindig.





Köszönöm a válaszokat..!
Elég megdöbbentő azért ez.
Foleg, ahol óránként jár a busz





Alapvetően nem azzal van a legnagyobb baj, hogy óránként jár a busz, hanem azzal, hogy a buszutak felén 2-3 féle járat is közlekedik, minimálisan más végállomásokkal, és ezek egyszerre érnek oda a közös megállókra. Ha eltolnák őket, akkor már kényelmes 15-20 perc lenne.
A város amúgy sofőrhiánnyal küzd. Busz van annyi mint a dög, de nincs aki vezesse. Az exbkv buszokat pedig azért béreljük, mert a cng buszok tankolása 7x olyan drága lett a gázár miatt. Olcsóbb a régi dízel mint az új gázos sajnos.
Kettes villamos pedig azért nem közlekedi mert alapvetően teljesen felesleges. Az egy szegregációs járat volt a romáknak. Anno mikor még piros és sárga villamos volt, a magyarok inkább vártak 10 percet a teli egyes villamosra hogy ne kelljen felszállni a gettójáratra.
Egy egyetem-búzatér-bosch útvonalú villamos jót tenne a városnak, csak egy ilyen kiépítése végtelen pénz, és elvenné a helyet a jelenlegi városvezetés által sokkal jobban preferált autóktól.
Y híd és turbókörforgalom árából ki lehetett volna hozni egy egyetem-búzatér útvonalat, de sokkal fontosabb volt a vörösmarthy 4-6 sávos út amin megy ha 3 ember





#10:05
Meg a turbó körforgó a város szélén, aminek az égvilágon semmi értelme sincs.





A válaszadók eléggé sokfelé vitték a témát, az eredeti kérdésre visszatérve, a 2V-nek kicsit olyan 1AV funkciója van, vagyis az 1V-nek ad egyfajta rásegítést a benti, zsúfolt szakaszon. A Vasgyárba már nem nagyon van utasforgalom, aki pedig mégis oda szeretne eljutni, az Újgyőri főtéren könnyen át tud szállni a 9, 19, 21, 29, 68 buszok valamelyikére. Hétvégén már sokéve így van, nemcsak mióta leépült az MVK. Nyáron pedig azért nem közlekedik, mert a tanszüneti menetrendben eleve alacsonyabbak az igények, kevesebb járat kell a fővonalakon.
A V jelzésnek én speciel semmi értelmét nem látom, épeszű ember ránézésre is el tudja dönteni, hogy a villamos az villamos, nem busz, nem troli, sőt, nem is lovaskocsi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!