Miért szüntették meg a BKV heti jegyet és az 5/30 jegyet?
Az egyik legértelmesebb konstrukció volt annak aki nem helyi de rendszeresen jár Budapesten vagy ha helyi, de tömegközlekedéssel csak havonta néhány napon közlekedik.
Még hogy drágítanak oké, de miért szüntetik meg? Ezzel is ártani akarnak?
Bár engem is érintett, mert alkalmi használó voltam (most már inkább bérletet veszek, a kocsi meg a városközponton kívül marad), igazából megértem. Tarifaemelés nem volt több mint 10 éve, így valahol kell egy kicsit fogni a pénzt, mert költségnövekedés az volt dögivel. És a hazai politikai környezetben bármilyen józan döntés egy áremelésről azonnali karaktergyilkosságot von maga után , így az egyetlen út a politikai károk minimalizálása. Így a döntés nem egy általános tarifaemelés lett, ami a városvezetés számára fontos szavazókat is érintette volna, hanem inkább az alkalmi használók költségeit növelik, akik közül arányaiban kevesebb a budapesti szavazó.
Mondjuk egyes vidéki városok 30-90 százalékos általános emeléseihez képest ez lópikula.
Engem az bosszant hogy több járatot ritkítottak, rövidítettek meg, mióta a hármas metró a teljes vonalán jár. Állítólag néhány buszjárat meg is szűnt, amire egy évtizede nem volt példa Budapesten.
A burkolt jegyáremelés annyira nem nagy probléma, mert aki Budapesten él, az úgyis havi bérletet vesz. Azt pedig nem drágították.
#4
A sofőrhiány a probléma kiváltó oka. A 7E például pont emiatt már vagy fél éve vagy jár munkanapokon, vagy nem. Az hagyján, hogy a korábbi 2-5 perc helyett 5-15 lett az átlagos követési idő, de délutánonként előfordul, hogy 30-90 percig nem megy járat.
Megszüntetve a 109-es és 199-es autóbuszok lettek, önálló hálózati szerepe egyiknek sem igazán volt, így a legrosszabb, ami történt, az egy plusz átszállás. A 109-es tulajdonképpen összekötötte a fonódó Batthyány tér - Margit híd és a 9-es busz Margit híd - Bogdáni út szakaszát, így ott most át kell szállni.
A 199-es helyett maximum +5 perc sétával elérhető vagy a 42-es villamos, vagy a 194-es busz. Mindkettő a Határ útra visz, utóbbi pedig rengeteg megállóját lefedi a megszűnt járatnak. Ott, ahol volt 199, de nincs 194 pedig egy új, 268-as jelzésű busz jár. Nem a Határ úthoz, viszont azon felül, hogy maradt valamilyen járat itt is, számos Határ úthoz közlekedő járatra (42, 50, 194) biztosít átszállást.
Nyilvánvaló, hogy nem pozitív lépés, de sajnos ismét eljött egy olyan időszak, mint 15-20 éve, hogy egyszerűen muszáj megszüntetni néhány kihasználatlan, önálló hálózati szereppel nem rendelkező járatot, hogy fenntartható legyen a fontosabb járatok követési ideje (lásd: 7E). Ezen felül nyilvánvaló, hogy az üresen közlekedő járatok nem túl előnyösek, de szebb időkben még talán bele is férnek.
#6
Már miért ne érne sokat?
Ráhordó szerepet tölt be, a körútig bezárólag zajlik az utazások többsége.
És igen, bármelyik másik járat kiváltja, csak mióta alig jár 7E, olyan zsúfoltság van, hogy csak na…
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!