Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért szüntették meg a körúton...

Miért szüntették meg a körúton közlekedő 12-es autóbuszjáratokat? Ha a 4-6-os villamos a világ legforgalmasabb villamosvonala? Nem lennének kevéssé zsúfoltak a villamosok?

Figyelt kérdés

2021. jún. 5. 13:46
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
84%
Nem.
2021. jún. 5. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
94%
A villamoshoz képest az autóbuszok kapacitása szerintem elhanyagolható, nem sokat mentesít a villamos forgalmából.
2021. jún. 5. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
91%

Azt is tegyük hozzá, hogy villamos nagyjából függetlenül tud haladni a busz viszont nagyon be tud ragadni a forgalomba.


Kapacitása is nagyságrendekkel kisebb, 1 villamos kiváltásához kell 3-4 busz és az utazási komfort sem az igazi.

2021. jún. 5. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:
A régi 7-es család is legalább százezer embert szállítót. A 12-es csúcsidőben 2-3 percenként közlekedett. A 12A se volt ritkább sokkal. Egyedül a piros 12-es járt negyed óránként. Ráadásul szóló busszal. Annak tényleg nem volt értelme.
2021. jún. 5. 14:57
 5/12 anonim ***** válasza:
87%

A villamos is 2-3 percenként jár de akkor is 3-4x annyi utast tud elvinni.


Plusz számoljuk bele azt is, hogy az autós forgalom is nagyságrendekkel megnőtt a busz pedig továbbra is érzékeny a forgalomra.

2021. jún. 5. 15:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:
Kerékpársáv helyett lehetne buszsáv.
2021. jún. 5. 15:16
 7/12 anonim ***** válasza:
85%
Oké.
2021. jún. 5. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
87%
Teljesen felesleges volna, a buszok nem tudnának olyan gyorsan haladni, mint a villamosok, még buszsávban sem. Továbbá akkor felmerül a kérdés, hogy az újfent hiányossá válp bringàs főhálózat elemeit ugyan hol kötöd össze, ha nem a Nagykörúton?
2021. jún. 5. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
92%
Egyszer próbálj meg csúcsforgalomban pl: a Moszkva térről kocsival a Nyugatiig elmenni. Számold meg hány villamos megy el melletted. Csodálkoznál az eredményen. Senki nem használná a buszt. Néhány ráérő embernek meg felesleges párhuzamos járatot üzemeltetni
2021. jún. 5. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
90%

Elsőszámú aranyszabály: kötöttpályás közlekedés mellett csak a legszükségesebb ideig közlekedtetünk buszt, hogy a felesleges átszállásokat elkerüljük (így a 212 nem Újbuda-központig, hanem a Boráros térig jár), de a fent említett két megálló között csúcsidőben esélytelen, annyit áll a busz a dugóban.

A rendszerváltás előtti tizedekkora forgalom mellett működtek ezek a dolgok (lásd: 56-os buszcsalád az ugyanilyen jelzésű villamos mellett), azonban a motorizáció berobbanásával, meg az agglomerációs dugók mellett már sokkal vonzóbb a kötöttpályás közlekedés. Ez abból is látható, hogy a piros 56-os a végére már 20-30%-os kihasználtsággal üzemelt és ácsorgott a dugóban, míg az 56-os villamos tömve volt. Na a körúton pontosan ugyanez lenne: megy a teli villamos, közben elhalad vagy 5 üres, dugóban álldogáló busz mellett.

Amint lehetséges, érdemes átszállítani az utasokat villamosra vagy metróra, ezzel rengeteg felesleges költség spórolható meg.

2021. jún. 5. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!