Miért szüntették meg a körúton közlekedő 12-es autóbuszjáratokat? Ha a 4-6-os villamos a világ legforgalmasabb villamosvonala? Nem lennének kevéssé zsúfoltak a villamosok?
Azt is tegyük hozzá, hogy villamos nagyjából függetlenül tud haladni a busz viszont nagyon be tud ragadni a forgalomba.
Kapacitása is nagyságrendekkel kisebb, 1 villamos kiváltásához kell 3-4 busz és az utazási komfort sem az igazi.
A villamos is 2-3 percenként jár de akkor is 3-4x annyi utast tud elvinni.
Plusz számoljuk bele azt is, hogy az autós forgalom is nagyságrendekkel megnőtt a busz pedig továbbra is érzékeny a forgalomra.
Elsőszámú aranyszabály: kötöttpályás közlekedés mellett csak a legszükségesebb ideig közlekedtetünk buszt, hogy a felesleges átszállásokat elkerüljük (így a 212 nem Újbuda-központig, hanem a Boráros térig jár), de a fent említett két megálló között csúcsidőben esélytelen, annyit áll a busz a dugóban.
A rendszerváltás előtti tizedekkora forgalom mellett működtek ezek a dolgok (lásd: 56-os buszcsalád az ugyanilyen jelzésű villamos mellett), azonban a motorizáció berobbanásával, meg az agglomerációs dugók mellett már sokkal vonzóbb a kötöttpályás közlekedés. Ez abból is látható, hogy a piros 56-os a végére már 20-30%-os kihasználtsággal üzemelt és ácsorgott a dugóban, míg az 56-os villamos tömve volt. Na a körúton pontosan ugyanez lenne: megy a teli villamos, közben elhalad vagy 5 üres, dugóban álldogáló busz mellett.
Amint lehetséges, érdemes átszállítani az utasokat villamosra vagy metróra, ezzel rengeteg felesleges költség spórolható meg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!