Miért szüntették meg a 103-as buszt?
Régen az 1-es villamos csak a Lágymányosi híd (vagy hogy is hívják most?) pesti hídfőjéig járt. Én ebben az időben jártam sokat a Kelenföldi vasútállomástól Csepelre. Ha nem akartam több átszállással jó nagyon kerülni a város felé (miért tettem volna?) akkor a 103-es busszal és a hévvel mentem.
Azóta viszont (jó pár éve) az 1-es villamost meghosszabbították. Gyakorlatilag párhuzamosan jár a 103-essal. Aki tovább akar közlekedni a pesti oldalon a Népligetnél, nem kell átszállnia. Talán sűrűbben is jár, mint a busz. Érthető, hogy sokan inkább a villamost választották. Arról nem is beszélve, hogy a busz sokszor a dugóban araszolt a Budafoki úton, vagy a hídra történő felkanyarodó sávban. A villamost ez nem érinti.
Egy kihasználatlan, párhuzamosan üzemelő lassú vonalat nem érte meg fenntartani. Teljesen ésszerű, hogy megszüntették.
Azóta felesleges volt, amióta Kelenföldig jár az egyes villamos, eredetileg azzal egy időben meg is akarták szüntetni, de halogatták a politikai döntést, nehogy azt mondják rájuk, hogy járatot szüntetnek meg.
Az eredeti terv szerint a villamos Fehérvári útig történő meghosszabbításakor a 103-as buszt átnevezték volna 1-esre, jelezve, hogy a később megépítendő villamost pótolja, így 1 jegy jó lett volna rá, és automatikusan megszűnt volna a villamos meghosszabbításakor, de attól is visszakoztak végül annak idején valamiért.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!