Miért olyan nehéz kiepíteni Budapest belvárosa és a ferihegyi reptér között egy kötött pályás tömegközlekedesi lehetőséget?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Én például zalai vagyok, rendszeresen járok Angliába rokonokhoz. A vonatom Keszthely felé a déliből indul amikor megérkeztek Budapestre. Nincs is más választásom, mint bemenni a belvárosba. Ezzel így van minden túrista és mindenki aki nyugat-magyarorszag felé indul tovább. 5 percenként jár a busz, mindig tömött. Reptéren dolgozók is használnák egész biztosan. Ne mond nekem nem lenne gazdaságos egy terminál mellől induló vonat, főleg úgy, hogy nem kell hatalmas beruházást csinálni.
Különben bedöcögök én busszal a Deák térig, nem azt mondom, hogy égetően szükséges dolog, de elég ciki az országra nézve mert ez a legelső benyomása valakinek aki ide látogat.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#12 Nyugodj meg, aki idelátogat, annak rosszabb benyomás a bevezető autóút, kivéve, ha járt már életében Európán kívül. Meg amúgy tényleg, jártál te már életedben bárhol? Fapados társaságok nem ám a Brüsszel külvárosában, vasúti összeköttetéssel rendelkező reptéren tesznek le, hanem 50km-re délre, vagy flibco busz, vagy 15 perc busz, átszállási idő, bő fél óra vonat Brüsszel. És akkor még csak Brüsszelig jutottál, az országban még sehova, pedig nem nagy ország. De a repteret azért Brussels-Charleroi-nak hívják. :)
Írországban voltál valaha? Dublin, főváros. Bő 40 perc beérni a külvárosba busszal a reptérről a taxi pedig rohadt drága.
Párizsnak is van három reptere, örülök, ha te még csak ott jártál, ahova jár a metró. :)
Sőt, Hollandia, hiába van Amszterdam közepén a metró, kisebb ország, mint a miénk, mégis, én Magyarországon gépről leszállva hamarabb Debrecenben vagyok, mint annak a kicsi országnak a másik végén a hűdeszupervonatukkal.
Lehet szidni a kialakítást, és nem tagadom, van min javítani, lehetne jó ötleteket véghez vinni, de végső soron ez pont olyan, mint az, hogy csak addig szidja az ember a MÁV-ot, amíg nem ült német vonaton.
"Meg amúgy tényleg, jártál te már életedben bárhol?"
Igen, ahogy írtam rendszeresen járok Angliában ezért is érdekel a téma, nem pesti vagyok. Ami egy jó példa, csak Londonban ott van a gatwickről az express és a helyi vonatjárat a belvárosba, heathrowról a heathrow xpress ami 20! Perc alatt bevisz a belvárosba, de ott az évtizedek óta működő metró picaddilly Line, és a tavaly átadott ElizaBeth Line. Akkor ott van stansted és a zsír ujan múlt hónapban átadott Luton express.
Tudom nem fair Londont Budapesttel hasonlítgatni, de jól mutatja a kötöttpályás közlekedés alap egy jól működő reptér és belváros között, sőt fejlesztik, bövítik.
Míg Magyarországon valami kommunista lázálomként van elkönyvelve, és hangosan felnevetnek amikor mondjuk feljön az a javaslat, hogy a metrót ki kéne vezetni ferihegyig.
Az Elizabeth Line masszív pénzkiadás volt ami hosszú évtizedekig nem fog profitot hozni akkora hitelek vannak rajt, mégis megepítették mert lehetővé teszi a rugalmasabb tömegközlekedest és kevésbé terheli a környezetet.
Budapesten meg nem érdemes belevágni egy ilyenbe, mert hát ott a busz meg amúgy se megy senki a belvárosba. Ami fa.zság mert a reptérről majdnem mindenki a belvárosba megy nem tudom honnan jött ez a légből kapott kijelentés .
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A magyar kormány célja megszerezni a repülőteret. Nyilván nem fog olyan fejlesztést segíteni, pláne nem finanszírozni, ami felveri a megvenni kívánt vagyonelem árát.
Azon persze lehet vitatkozni, mennyire jó gazda az állam , nekem is van erről egy markáns véleményem, de a kérdésre keresett válasz attól még ez.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!