Megszűnt az átszálló jegy a BKV-n, mit vegyek helyette? Stadion autóbusz pályaudvar és Budaörs között mindig azt vettem, olcsóbb volt mint két vonaljegy.
Opció lehet a 30 perces jegy, ez ugyannyiba kerül, mint az átszállójegy - viszont lehet, hogy az átszállás már kicsúszik a 30 perces keretből, legalábbis az egyik irányban.
Ha ez nem szimpatikus bármi okból, és gyakran közlekedsz a fenti viszonylaton, akkor a 10-es gyűjtőjegyet ajánlanám, az csak 70 forinttal drágább utazásonként, mint az átszállójegy volt.
#3
A cél a havibérletek drágításának elkerülése, vagy legalábbis hogy minél később kerüljön rá sor. Akit érintett a mostani változatás, az nem használja annyit a szolgáltatást, hogy lényeges legyen számára ez az emelkedés, azokra koncentrálnak, akik hónapról hónapra kifizetik a 9500 forintot. Számukra sokkal rosszabb lenne bármilyen emelés, mint annak, akinek havi 3 alkalommal 530 helyett 700 forintot kell fizetnie.
Járat aligha szűnt meg a 199-est leszámítva, ami eddig sem volt egy jelentős viszonylat. A metrópótlás miatt létrejövő járatok jelentős többsége megmaradt, csak más számot kapott. Mely járatok lettek ritkítva?
Alapvetően a járatritkítás a sofőrhiány következménye, amit elsősorban a 7E járat szenved meg, a korábbi 2-5 helyett 5-15 percenként jár, de gyakran megesik, hogy 30-60 percen keresztül egyszerűen “elmarad” (csúcsidőben).
A 30 perces jegy sajnos nem opció, mert csak Budapest közigazgatási határán belül használható, így Budaörsre nem utazhatsz ki vele, vagy onnan be. Bár ez logikátlan, egyértelműen burkolt áremelés volt a cél, nem véletlenül használom Kelenföld-KöKi között inkább a vonatot, az automatából csak 295 Ft, tehát még a gyűjtőjegynél is olcsóbb, gyorsabb és nincs átszállás.
Szegeden meg az áremelés óta gyalog járok, annyit már nem ér. A pesti vonaljegy most van a reális árán, mert a 90-es években is olcsóbb volt mint a fél literes Coca-Cola. Ez most lett ismét igaz.
#5
Miért a feles kólához kell hasonlítani?
Egy vonaljeggyel szerencsés helyzetben (8E, 133E, 956, 990 stb.) átutazhatod az egész várost, egy kóla megivása után pedig jóformán ugyanolyan szomjas leszel, mint előtte.
Persze a vonaljegy árának realitását nehéz megítélni, hiszen 200 méter és 40 kilométer között bármennyit utazhatsz vele, az viszont biztos, hogy az utóbbi évtizedekben nem volt ennyire jó ár/érték aránya, mint most.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!