Kinek mi a véleménye a vármegyebérlet és az országos közlekedési bérletről?
Ha 1 évre lenne annyi, akkor lehet megérné, de 1 hónapra max akkor, ha tényleg sokat utazik az ember. Mondjuk ha mellé IC pótjegyet meg gyorsvonati pótjegyet kell venni, akkor már nagyon nem éri meg. Én szeretek utazni, nincs kocsim, szóval alapból is vonattal, busszal szoktam, de ennél jobban jövök ki, ha időben megveszem online a jegyet olcsóbban.
Az meg, hogy vármegyének nevezik a megyéket, azt én nem tudom komolyan venni, főleg, hogy már vár sincs a legtöbben.
Én vidéki megyeszékhelytől 35 km-re lakom, így a teljes árú buszjegy oda-vissza 1300 Ft, a 30 napos bérlet pedig 24900Ft.
Ez engem egyáltalán nem motivál arra, hogy használjam a tömegközlekedést.
A gond, hogy hiába venném meg a bérletet, azzal csak két pont között tudnék utazni, a jegy pedig havi 10 utazást nézve már költséges.
Ha mondjuk egyik helyre dolgozni járok, egy másik irányba pedig edzeni, akkor 2db bérlet kell, ami megint költséges.
A falun belül van olyan megálló, ami 35,2-km-re esik a megyeszékhelytől, így a drágább bérletet kell venni.
Sok helyen "helyijárati" célból lehetne használni a menetrend szerinti buszokat. (pl. gyerekek a falu végéből az iskolába, a város szélén lévő Tescoba, vagy kisebb városokban, hosszabb falvakban vagy ahol van különálló városrész.)
A házunk előtt mennek el a buszok, óránként van, ami jó, de sokszor szinte üresen. Nyilván a reggeli iskolás buszok tele vannak. Errefelé sok munkahelynél van céges buszjárat is. Valószínű a máv fog szívni, de aki fapadosan elmegy desiroval pl. Pécsről-Győrbe, annak minden elismerésem. Nekem volt Start-klub kártyám is, de hamar meguntam az "ingyen" utazgatást.
Én örülök neki, mert egyszerűbb, olcsóbb is lesz az utazás. Valószínű nem fogok reggeltől estig tömegközlekedni, de így jobban megéri majd. Hasonló elképzelésem lett volna csak inkább zónarendszerrel. Az viszont igaz, hogy egy átlagos ingázó legfeljebb 2 megyét utazik. A városi helyijáratokra lenne még jó kiterjeszteni.
Mint korábban már írták szerintem is inkább egy összecsapott házifeladathoz hasonlítható, pedig többet is kilehetne hozni ebből, bár sokaknak valószínű már ez is bonyolult lesz.
Vajon mi volt a cél amikor ezt kitalálták? Pl: kevesebb autó-jobb levegő, kevesebb autó-jobb közlekedés a városokban, turizmus fellendülése, stb.
Mi szükség volt erre? Miért pont most és miért pont így?
#25
Annak a sokezer tömegközlekedéssel ingázó dolgozónak például kapásból hatalmas anyagi megkönnyebbülés, utazóknak ugyanez.
Az indulást pedig a tavalyi évhez hasonlóan direkt úgy tervezték, hogy a lehető legjobban megsz*passa az érettségizőket (tavaly a 150-es vasútvonal felújítását kezdték el így).
A diákoktól eltekintve nem az alkalmi utasoknak szól, viszont így is ~1500 kilométernyi jegy árából egész hónapban annyit utazol az egész országban, amennyit szeretnél. Ennyi pénzből jelenleg 25-30 kilométeres bérlet jön ki, ez pedig sokezer kilométerre érvényes. Persze egyértelmű, hogy a diákok képzik a fő célközönséget, valószínűleg népszerűségnövelés céljából, mostanság ez a divat (technikumi ösztöndíj, SZJA-mentesség stb.).
#26
Az előtted szóló szépen összeszedte az érveket. A teljes árú bérletet munkába járásra nagyon kevesen fizetik saját zsebből. Valóban néhány embernek jobb lesz, de a többség rovására.
Ñekem diáknak 90%osan 945ftba kerül. Ami nem (is olyan) drága egyáltalán. Vonatos vagyok, szóval én vármegyeit fogok venni hogy több állomásra is eljussak ami a megyémben belül helyezkedik el.
17F
Én a szomszéd településről járok be egy másikba, nem munka céljából, de szinte minden nap be kell menni valamiért. És tíz km-set kell vennem.
Szóval most ugyanannyi pénzért elmehetek a megyében bárhová főleg busszal. Múlt héten is kirándulni voltam, meg most is voltam, és nem költöttem többet, a belépő volt csak plusz költség. Így teljesen jó. Én örülök neki, mert nagyon szeretek menni, de hát nem akartam a fél fizetésem utazásokra költeni. Most ingyen járok mindenfelé. Mert így is úgy is meg kellene vennem a bérletet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!