Most, hogy Dávid Ilona lesz a volán vezetője, végre országos szinten megindul a vonatok, buszok összehangolása vagy marad minden a régiben?
A jelenlegi rendszer katasztrofális, nincsenek a menetrendek összehangolva.
Ausztriában csak egy állami busztársaság van, de az ÖBB leányvállalata, vagyis a teljes ország személyszállítását a vasút szervezi.
Ami most van Magyarországon az nagyon pazarló és logikátlan.
Dávid Ilona nem az országos MÁV-nál betöltött pozíciója mellett, hanem ahelyett megy a Pest megyei Volanbuszhoz. Nem az ő feladata lesz a koordináció, az minisztériumi szinten marad. Most épp múlt héten ígérte meg az illetékes államtitkár, hogy közös jegy lesz meg menetrend, de ezt eddig minden kormánytól hallottuk legalább egyszer, szóval ez meg nem jelent semmit.
Viszont Ausztriában baromira nem úgy működik, ahogy azt leírtad. Magyarországhoz hasonlóan ott is regionális közlekedésszervező irodák vannak, csak jóval komolyabb a helyi közösségek befolyása az ott születő döntésekre, hiszen elég komoly arányban ezek finanszírozzák ezt a feladatot is. Ráadásul ezek a közlekedésszervezők egyúttal ellenőrző és megrendelő jogkörökkel is rendelkeznek ott, ellentétben Magyarországgal, ahol utóbbiak a minisztérium kezében vannak, ahol aztán tényleg mindegy, hogy csatlakozik-e a fűzéri busz a sárospataki vonatpótlóhoz vagy elfüstöl előtte egy perccel.
Hatalmas gondok vannak az országban a közlekedési integrációval.
Nem csak a menetrendeket kell összehangolni, hanem a díjszabást is, meg úgy teljesen átgondolni az egészet. Nem kis feladat ez, mert most a 30 évvel ezelőtti rendszerhez ragaszkodunk folyamatosan, és nem csak országos szinten, de pl. a mai napig nem vezették ki Magyarország egyetlen településéről sem a vonaljegyet. Mindez elég sürgős lenne már, de én csak üres pofázást hallok erre évek óta, kormányok mentek, kormányok jöttek, aztán történni csak nem akar semmi. Budapest, ami valószínűleg a legfejlettebb közösségi közlekedéssel rendelkezik, úgymond "élen jár" az integrációban, mégis akkora káosz és elavultság jellemzi, hogy csak na.
Ha valaki azt hiszi, hogy Dávid Ilona - aki amúgy semmilyen fejlődést nem ért el a vasút kapcsán, csak úgy ült a helyén, és felvette a zsíros prémiumot a vasút rendkívül alacsony színvonala mellett - majd varázsütésre rendbe teszi Magyarország vagy legalább Pest megye közlekedését, az hatalmasat téved szerintem. Bár az tény, hogy a Volánbusz az csak tanulhat a MÁV-csoportól, de ez nem a MÁV-csoport magas minőségét jelzi, hanem a Volánbusz béka segge alatti színvonalát.
Bizony kérdező, te tévedésben vagy.
A VOLÁNBUSZ csak egy regionális társaság a hétből, Dávid Ilona ennek az elnök-vezérigazgatója lett.
Fővárosi székhelyéből adódóan, a VOLÁNBUSZ Zrt. közlekedteti a Budapestről induló nemzetközi és országos autóbuszjáratok többségét, továbbá a Pest megyei településeket kiszolgáló elővárosi és regionális, valamint helyi járatokat.
Három településen végez a VOLÁNBUSZ Zrt. városon belüli, helyi díjszabás szerinti autóbusz-közlekedést, Gödöllőn, Vácon és Érden.
Úgyhogy, országos szinthez, eleve semmi köze.
# 5
A wifi a buszokon az parasztvakítás, és nem egy fejlettségi szint mutatója.
Budapest szerintem azért mondható viszonylag fejlettnek (nem Nyugat-Európához képest értem természetesen), mert
- megvalósult bizonyos formában egy integráció-kezdemény - nincs másik város Magyarországon, ahol olyan bérletet tudsz váltani, ami regionális buszra/vonatra érvényes;
- majdnem az összes jármű benne van a forgalomszervező rendszerben (FUTÁR), egyértelműen a menetirány-táblák (volánok sokszor a mai napig ilyen "menetrendszerinti járat" táblákat raknak ki, ami nagyon gáz) - persze, ilyen van már máshol is, de azért bizonyos fejlettségi szinten mutat;
- eleve az ország legtöbb utasát a budapesti tömegközlekedés viszi el, sem a MÁV, sem a volános nem tudnak versenyezni ezzel.
Ez mind igaz, de az integráció-kezdeményre eleve azért van szükség, mert hatalmas az agglomeráció és mindenki ide jár be dolgozni. Ha Debrecenben erre pl. nincs igény se, akkor nem róhatjuk fel nekik, hogy nincs.
Futár jellegű dolgot más városok is használnak (okostelefont nem használva nekem külön tetszett, hogy Miskolcon ha valamelyik megállóban nincs kijelző, mert kisebb, jelentéktelenebb megálló, akkor sms-ben kéred le, mikor jön a következő busz).
Az, hogy nagyobb utasforgalmat bonyolít a BKK, mint más cégek, egyszerűen a város méretéből adódik, nyilván magával hozza, hogy ugyanazt a színvonalat nehezebb elérni, mint egy Szeged méretű helyen, de nem feltétlen jelenti, hogy a több belefeccölt energiától jobb is lesz.
Mindent egybevetve én is elégedett vagyok a BKV-val, de azért van jó pár dolog, amit jobban csinálhatna.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!