Mit szóltok, hogy felrobbant az országos sajtó, hogy a MÁV nem tudott pótlóbuszt biztosítani Érd felső és alsó közé? :D
Az agyam eldobtam ma. Először a MÁVINFORM-nál láttam a hírt, aztán nézem, hogy helyi és országos lapok is szenzációként számolnak be arról, hogy nincs pótlás.
Mindezek a közösségi oldalakon is megjelentek, ott meg olyan trolláradat érkezett a MÁV, meg a kormány (?) anyját szidva, hogy csak na. Inkompetens újságírók, és teljesen fogalmatlan kommentelők (szerintem térképen nem látták még a környéket, nem hogy élőben) írnak arról, hogy micsoda világot élünk, hogy itt nincs pótlás. Meg persze beindul a szokásos "beteg járókeretes öreg babakocsisoktól hogy várjuk el, hogy ennyit gyalogoljanak", ami kifejezetten undorító érvelési forma.
Hozzáteszem, eleve nem is értem, miért merült fel, hogy legyen pótlóbusz, a MÁV saját magát szúrta tökön ezzel a megfogalmazással, hogy rendeltek volna pótlást. Elég lett volna annyit mondani, hogy séta van, szevasztok.
Most ránéztem neten, kemény 2 perc séta.
Azért így tényleg erős vergődni.
A probléma nem abban áll, hogy ebben a konkrét esetben 250 métert kellett sétàlniuk a kedves utasoknak, mert ennyit simán elsétálsz az induló vagy érkező állomáson is a következő közlekedési eszközig. Ez oké.
Itt inkább az a nagy kérdés, hogy ha éppenséggel Érd alsófelsőkirályász és Érd vagy mondjuk Érd és Batta között kellett volna pótolni, akkor mi is van? Mert ezek szerint pótlóbuszt ez esetben sem tudtak volna szerezni, holott nyilvánvaló, hogy ebben a térségben rengeteg autóbusz és viszonylag gyorsan behívható járművezető van.
További kérdés, hogy egyáltalán minek kell egy ilyen szituációban beleszőni a kommunikációba a pótlóbuszok hiányát, illetve az is, miért nem ajánlották alternatívaként a Volánbusz menetrend szerinti járatait azoknak, akik még nem indultak útnak.
"holott nyilvánvaló, hogy ebben a térségben rengeteg autóbusz és viszonylag gyorsan behívható járművezető van. "
Egy ilyen kijelentés után nyilvánvaló, hogy még soha nem próbáltál úgy buszt szerezni Volántól, vagy bárhonnan, hogy az azonnal kell (=nem ér rá pár óra múlva), és soha nem dolgoztál olyan cégnél, ahol ilyet láthattál volna.
Csak a cerkahegyezős hobbivasutasok elméjében él ez úgy, hogy "Egy telefon, és 20 perc múlva max fél óra, és ott vannak a buszok"...
A valóság ennél sokkal sokkal szomorúbb...
Azért nem olyan egyszerű a dolog.
1) Tény, hogy nem nagy táv, fölösleges buszt hívni erre a szakaszra.
2) Ettől teljesen függetlenül ha én megveszem a vonatjegyet, akkor teljesen jogosan várom el, hogy ne sétálnom kelljen, hanem ülnöm, rosszabb esetben állnom. Majd legközelebb én meg azt csinálom, hogy "hát sajnos elgurult az 50 forintosom... jó lesz 650 Ft helyett 600?".
3) Akinek nincs helyismerete, az kisebb bátorsággal vág neki ennek az 5 perces sétának is. Főleg a mai szupermodern akadálypálya-vasútállomások sűrűjében, ahol mindent aluljárón tudsz megközelíteni, mert az milyen jó már.
4) És ami itt a legfontosabb: a MÁV-ról beszélünk. Ennél a cégnél a csatlakozás bevárása egy ismeretlen fogalom, a forgalmista gondolkodás nélkül ereszti tovább az összes vonatot az összes állomáson, amint felszállt az utolsó ember, függetlenül attól, hogy ki hány száz kilométeres utazását teszi tönkre, mert éppen 2 perccel később ér oda a vonat (vagy az azzal egyenértékű pótlóbusz). Ha még a vonatot se hajlandók megvárni, akkor a gyaloglókkal szerinted mi lesz?
+1) Ezt meg már évek óta ugatom: kellene a MÁV-nak egy saját buszflottával rendelkeznie. Az ÖBB-nél működik ez a megoldás, akkor a MÁV-nál mi akadálya? Ja igen, a fillérszexualizálás. Aztán meg széttárják a karjukat, hogy hát nincs utas, mert mindenki busszal meg autóval megy. Nem beszélve arról, hogy legalább nem kellene súlyos pénzeket kipengetni az egyes szervezett vonatpótlások során X alvállalkozónak külön-külön, sőt, vészhelyzetben lenne ugrasztható busz ugrasztható sofőrrel.
Na kiváncsiságból megnézte az eredeti MÁV közleményt: [link]
Azért valaki elmagyarázhatná, hogy egy Pusztaszabolcsról jövő vonatnak, vagy a pécsi IC-nek mi köze van Tárnokhoz?
"Azért valaki elmagyarázhatná, hogy egy Pusztaszabolcsról jövő vonatnak, vagy a pécsi IC-nek mi köze van Tárnokhoz?"
Vágányzár van a 40a vonalon Kelenföld és Érd felső között. A személyvonatok és napi egy pár IC Érd felső - Tárnok - Érd alsó útvonalon, kétszer irányt váltva közlekednek.
Az meg már milyen, hogy a MÁV a saját közleményében hibásan írja Érd alsó és felső megállók nevét, ugyanis hivatalosan nincs bennük kötőjel, a MÁV közleményben pedig van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!