Mozdonyvezetők! Látjátok az előttetek haladó vonat végét?
Fővonalakon ahol nem állomástávolsàg, hanem térközönként lehet közlekedni ara értem. Vegyünk egy tök egyenes pályát. Egy IC vonat, ami nem áll meg Kisújszálláson, hamarabb elmenne Debrecenből mint a sebes, de késik és a sebes nem várja meg Debrecenben az IC-t, hanem indul időben. Ezután 10 perc múlva jön az IC, megáll Debrecenben és megy majd a sebes után. Mivel a sebes mindenhol megáll, az IC pedig Hajdúszoboszlón, P.Ladányban, egyre jobban közeledik az előtte haladó sebesvonat felé. Kisújszálláson a sebest ezért nem az egyenes 4. vàgányra, hanem az 5. vágànyra kitérővágányra állítják meg, mert már közel az IC és Kisújszálláson előreengedik. Az IC szépen áthalad Kisújszálláson és amikor Kisújszállás utáni első térközjelzőt eléri, ami már 1800-2000 méterre van az állomástól, akkor az állomáson már szabad jelzést ad kihaladásra az 5. vágány jelzője, de nem sárga-zöldet, hanem sárga-sárgát. Amikor a sebes nyíltpályára ér, az is 120-szal, a city is 120-szal megy, és egy térköznyire megy előtte a city, ezért a sebesnek a térközjelzők nem zöldek, hanem sárgák, aminèl még el lehet haladni. Ikyenkor a két vonat kb. 2000 méterre megy egymástól. És akkor teljesen egyenes a pálya.
Ha kristálytiszta az idő, a sebesvonat monzdonyvezetője látja az IC vonat végét, sötétben esetleg az utolsó kocsi két vörös lámpájàt, vagy nem?
Mozdonyvezetők! Ti ilyenkor szoktátok a másik vonat végét látni, vagy nem, mert az már nagy távolság a 2000 méter?
Vannak olyan helyek - mint például az a büdös nagy alföld - de a dunántúlon is, ahol kifordulok az ívből és 3-4 térközjelzőt lehet látni az egyenesben a messze távolban. A fényvisszaverős zárjelző tárcsát és a vörös fényeket is simán lehet látni.
Gondolj csak bele: a repülőgépek 11km magasan mennek, mégis látod a navigációs fényeiket.
Vagy ülsz Fonyódon a mólon, nyalod a fagyit és a légvonalban 5-5,5km-re lévő Badacsonyban látod a fényeket.
Én nem tudom, minden térközjelző 2000 méterre van egymástól?
Két állomás között, ha van 3 térközjelző, akkor sikerül úgy elhelyezni őket, hogy mindegyik 2000 méterre legyen egymástól, a két szélső is 2000 méterre legyen a bejárati jelzőktől?
Persze hogy nem.
6 km esetén háromszor 2 km-es térköz,
7 km esetén háromszor kb. 2,3 km-es,
8 km-nél négyszer 2 km,
9 km-nél négyszer 2,25 km,
stb.
Nemhinném, nem vagyok mozdonyvezető, de a dupla-sárga jelzés 40 km/h-s sebességkorlátozást von maga után a következő jelzőig. Mire eléri a következő jelzőt, addigra az IC már a világ másik oldalán lesz.
És dupla-sárgát fog kapni, mert az utána következő jelzőblokk még foglalt az IC által, szóval kétlem hogy egy blokknyi távolságra haladnának egymástól
"Nemhinném, nem vagyok mozdonyvezető, de a dupla-sárga jelzés 40 km/h-s sebességkorlátozást von maga után a következő jelzőig."
Olvasgasd még azt az F.1.-et, mert fogalmad sincs róla, mit jelent valójában.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!