Lenne értelme Budapestről Szegedre úgy járatni vonatot, mint Debrecen felé jár?
A hibrid intercityket megszüntetni és rendes intercity vonatok mennének, ugyanúgy óránként a nyugatiból Szegedre és vissza irányban is mint Debrecen felé és Budapest nyugatitól Szegedig csak Kőbánya-Kispest, Cegléd és Kecskeméten állna meg, ezzel 2 óra alatt lent lenne Szegeden, valamint minden órában interrégiók is járnának Budapest nyugatiból Szegedre, az is óránként és vissza is és az meg Budapest nyugatitól Ceglédig Zugló, Kőbánya-Kispest és Ferihegyen állna meg, Ceglédtől Szegedig, mindenhol. Azaz óránként menne az intercity is és az interrégió is Szegedre és vissza. Mondjuk Csongrád iterrégió néven mind.
Lenne így értelme járatni Szeged felé?
Szeged is nagy egyetemváros, és hátrányban van Debrecennel szemben, mert Debrecenbe fél órás követés van oda-vissza.
A 140-es vasútvonal jelen formájában nem alkalmas erre, a Televonat és a csak Kecskeméten megálló IC vonatpár is szétzilálta az ütemes menetrendet.
Tervben van a 140-es vasútvonal Kiskunfélegyháza és Szeged közötti felújítása (persze most mint szinte minden, ez is halasztva), ebben többek között a sebesség 100-ról 160 km/h-ra való emelése és állomásfej széthúzással szakaszos kétvágányúsítás van benne. Hogy ez mire elég, nem tudom pontosan, pár percet biztos lehet nyerni a sebességemeléssel, és a menetrendszerűséget is lehet javítani, ha a vonatkereszteknél nem kell annyit várni, de óránkénti személyvonatok járatására valószínűleg nem, de a nagykőrösi és szatymazi keresztek megállás nélküli abszolválása is kérdéses számomra - ráadásul előbbi nincs is benne a projektben.
A második vágánynak egyébként végig megvan a helye, minden egyéb műtárgyat úgy építettek, hogy le lehessen rakni.
Ha lenne második vágány, valószínűleg lenne egy szegedi IC hasonló megállási renddel (talán még Nagykőrösön és Kiskunfélegyházán megállna, mindkettő viszonylag nagy város, utóbbi meg még vasúti csomópont is), és lenne valamilyen óránkénti személyvonat is a vonalon - talán az egyik Z50-es menne Kecskemétig, onnan egy másik személyvonat Szegedig, vagy valami hasonlót tudnék elképzelni.
Tisztelt kérdező! A Cegléd-Kecskemét-Kiskunfélegyháza-Szeged viszonylaton többek között a kiágazások miatt nehezen lenne megoldható jelen formájában ez a dolog. A pályát alapvetően 2 vágányúra tervezték (és legjobb tudomásom szerint így is épült, csak a II. világháborúba az egyik vágányt felrobbantották), így persze megvan a lehetősége a második vágány kiépítésének.
Sajnos a jelen formájában túl sok a kiágazó vonal, ami miatt nem lehet. (Többek között a Budapest-Lajosmizse-Kecskemét, vagyis a 142-es is kiágazó vonal, bár Lajosmizse-Kecskemét viszonylatba nemigen van közlekedés)
Így bár ötletnek nem rossz, de nem megoldható a keresztek végett sem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!