Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Lenne értelme Budapestről...

Lenne értelme Budapestről Szegedre úgy járatni vonatot, mint Debrecen felé jár?

Figyelt kérdés

A hibrid intercityket megszüntetni és rendes intercity vonatok mennének, ugyanúgy óránként a nyugatiból Szegedre és vissza irányban is mint Debrecen felé és Budapest nyugatitól Szegedig csak Kőbánya-Kispest, Cegléd és Kecskeméten állna meg, ezzel 2 óra alatt lent lenne Szegeden, valamint minden órában interrégiók is járnának Budapest nyugatiból Szegedre, az is óránként és vissza is és az meg Budapest nyugatitól Ceglédig Zugló, Kőbánya-Kispest és Ferihegyen állna meg, Ceglédtől Szegedig, mindenhol. Azaz óránként menne az intercity is és az interrégió is Szegedre és vissza. Mondjuk Csongrád iterrégió néven mind.


Lenne így értelme járatni Szeged felé?


Szeged is nagy egyetemváros, és hátrányban van Debrecennel szemben, mert Debrecenbe fél órás követés van oda-vissza.



2022. dec. 17. 23:00
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
9%
Nem. 3 pont.
2022. dec. 17. 23:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:
93%
Lenne, ha a menetvonalba beleférne, mert Szeged felé nagyrészt csak 1 vágány van.
2022. dec. 17. 23:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
92%
Lenne. Amint kétvágányú lesz a pálya, mehet is.
2022. dec. 18. 00:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:
88%
Igen. A 140 egy olyan vonal, mint a 100. Dupla vágány kéne. 150 után neki is eshetnének.
2022. dec. 18. 00:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 A kérdező kommentje:
Cegléd-Szeged között egy-két megállóhelyen kívűl mindenhol van kitérő, több vágányú állomás, mármint nem megállóhelyek, mint Monorierdő, meg Budai út, hanem több vágányos állomások vannak, simán lehet kereszt több állomáson, meg az intercityt elengedni.
2022. dec. 18. 01:37
 6/18 anonim ***** válasza:
100%

Az csak egy dolog, hogy mennyi a vágányok száma, azok műszaki állapotától is függ, hogy azon milyen sebességgel közlekedhetnek a vonatok.

A vasúti közlekedésben nálunk a Budapest . Szolnok - Debrecen - Nyíregyháza - Miskolc - Budapest "majdnem kör" vonalat fejlesztették leginkább, de még az is messze van az elérhető technika élvonalától.

Szeged, Pécs irányába még a hazai szinten is sokkal elavultabb a vasúti közlekedés, modernizálni kellene, csak kérdés mikor lesz az, a jelen helyzet miatt pedig még távolabbra került minden nagyberuházás.

Vannak olyan vasútvonalak, ahol 40-50 Km/h a vonatok maximális megengedett sebessége... a mozdony bírna a nagyobb tempót, de a pálya állapota miatt nem biztonságos.

2022. dec. 18. 08:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 anonim ***** válasza:
16%
Nem.
2022. dec. 18. 08:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 anonim ***** válasza:
100%
A mostani pályán ez marhaság lenne, mert egyvágányú és nem pont ott vannak találkozási lehetőségek, ahol várakozás nélkül ez megoldható lenne. Ezért bármilyen hasonló sűrítés óhatatlanul keresztre váró vonatokat is jelentene, növekedő menetidőkkel.
2022. dec. 18. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 anonim ***** válasza:
73%
#3 Kérdés, lehet-e két vágány. Egyszer azt hallottam (igaz, csak egyszer), hogy a trianoni döntés miatt a Szerb-Horvát-Szlovén Királyság (Jugoszlávia leánykori neve) felé a határtól x kilométerre nem üzemeltethetünk kétvágányú vasutat.
2022. dec. 18. 09:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 anonim ***** válasza:
100%

#9: Ez valószínűleg csak városi legenda, 150-est most építik kétvágányúra.

Az lehet talán az alapja, hogy részben kétvágányú volt a 150-es Trianon előtt, de ezt felszedték - ezt valaki ilyen diktátumi kitételként értelmezte, de valószínűbb, hogy a Délvidék elcsatolása után szükségtelenné vált, a sín vagy az acél meg kellett máshová.

2022. dec. 18. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!