Hogy nem emelt a volánbusz 10 éve a jegyárakon?
Nem csak a volánbusz.
Helyközi közlekedésben a kormány szabja meg az árat. A mávon, héven stb. is ugyanez a díjszabás.
2013-ban volt jegyáremelés: akkor vezették be a kiegészítő jegyeket és a vasúton a gyorsvonati pótjegyeket. Persze soha senki nem mondta ki az áremelés szót, mégiscsak a rezsiharc közepén, választási év előtt voltunk, de ettől még egy csomó járaton többet kellett fizetni, mint annakelőtte.
Azóta valóban nem volt áremelés, mert a kormány nem döntött úgy, hogy legyen. Ettől mèg az egész rendszer költségszintje nőtt, csak ugye az állam időről időre a közös költségvetésből konszolidálja a helyközi közösségi közlekedési szolgáltatók adósságát. Nyilván bizonyos mértékig erre amúgy is szükség lett volna, csak így jobban el lehet kenni a tarifák fixen tartásából fakadó többletköltségeket.
Mondjuk perpill a Volán a legszarabb jegy és bérletrendszerrel rendelkezik. Tegyük fel van A város és te B városba utazol. Ehhez veszel bérletet ami 20km. Ez ugye 14000Ft! (Már drágább mint a BKV és ahhoz képest ritka fos a volánbusz közlekedési rendje)
De a probléma nem itt van, hanem hogy ha te A városból mondjuk C-be akarsz menni, oda a 20km-es bérlet nem jó, hiába ugyan onnan indulsz és benne vagy a 20km-ben!
Szóval, ha nem csak A és B közt akarsz utazni, akkor semmit nem ér a 14.000Ft-os bérleted, vehetsz másikat vagy jegyet. Csak akkor meg már inkább autóval megyek… mert árban nem sokkal magasabb, cserébe este 4 óra után is tudok utazni, de a volánbusz 4-5 óra után már nem közlekedik. Hétvégente meg napi 2-3 járat van max… Szóval előbb fejleszteni kellene, mert a volánbusz mint munkahely biztos marha jó, h a sofőrök kvázi irodai munkás időrendjében dolgoznak, de nekem mint utasnak marhára nem jó… Ehhez képest szerintem még drága is…
BKV legalább 9500Ft-ért bárhova elmehetsz Budapest közighatáráig, de utánna is kedvezményesen utazhatsz Szentendrére kiegészítő pótjeggyel.
A volánbusz ehhez képest kritikán aluli szolgáltatást nyújt, nem is nagyon használja senki vidéken csak a nyugdíjasok meg a diákok.
Teljesen más tarifarendszer kellene, jobban összehangolt menetrend és több busz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!