Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Hogy nem emelt a volánbusz 10...

Hogy nem emelt a volánbusz 10 éve a jegyárakon?

Figyelt kérdés
Ezt, hogy lehet kimatekozni?

2022. dec. 13. 21:59
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
Nem a szolgáltató dönt erről. Kormányrendelet határozza meg. Egyébként mostanában várható áremelés.
2022. dec. 13. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
Sehogy nem lehet kimatekozni, egyszerűen politikailag nem merte még senki bevállalni. Mert az áremelésen felháborodnának sokan, azt jobban eltűrik, hogy pocsék legyen a szolgáltatás színvonala.
2022. dec. 13. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%

Nem csak a volánbusz.

Helyközi közlekedésben a kormány szabja meg az árat. A mávon, héven stb. is ugyanez a díjszabás.

2022. dec. 13. 23:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%

2013-ban volt jegyáremelés: akkor vezették be a kiegészítő jegyeket és a vasúton a gyorsvonati pótjegyeket. Persze soha senki nem mondta ki az áremelés szót, mégiscsak a rezsiharc közepén, választási év előtt voltunk, de ettől még egy csomó járaton többet kellett fizetni, mint annakelőtte.


Azóta valóban nem volt áremelés, mert a kormány nem döntött úgy, hogy legyen. Ettől mèg az egész rendszer költségszintje nőtt, csak ugye az állam időről időre a közös költségvetésből konszolidálja a helyközi közösségi közlekedési szolgáltatók adósságát. Nyilván bizonyos mértékig erre amúgy is szükség lett volna, csak így jobban el lehet kenni a tarifák fixen tartásából fakadó többletköltségeket.

2022. dec. 14. 15:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%
És a 4-es válaszban írt gyorsvonati pótjegy, valamint helyközi autóbusz kiegészítő jegy bevezetése mellett a vasúton is és a helyközi autóbuszoknál is megszüntették az 5 km-es jegyeket, így akiknek előtte elég volt, azóta 10 km-est kell venniük. De a kommunikáció szerint ez sem volt áremelés, mert az 500 km feletti olcsóbb lett. Nyilván, ugyanannyi utazáshoz használják mindkettőt, így összességében nyilván kiegyenlítődött.
2022. dec. 14. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%
Vasárnap óta megszűnt a gyorsvonati pótjegy. Bár nincs túl nagy hírértéke, nem sok viszonylaton volt már.
2022. dec. 14. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%
Politikailag körülbelül vállalhatatlan lenne, így inkább más címen húzzák le rólunk a finanszírozáshoz szükséges összeget.
2022. dec. 14. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
Végülis mindegy, sunyiban a sok átalányadózónak emelkedik az adója a minimálbér emelésének mértékével. Lesz miből finanszírozni a közlekedést
2022. dec. 15. 10:40
 9/10 anonim ***** válasza:
100%

Mondjuk perpill a Volán a legszarabb jegy és bérletrendszerrel rendelkezik. Tegyük fel van A város és te B városba utazol. Ehhez veszel bérletet ami 20km. Ez ugye 14000Ft! (Már drágább mint a BKV és ahhoz képest ritka fos a volánbusz közlekedési rendje)

De a probléma nem itt van, hanem hogy ha te A városból mondjuk C-be akarsz menni, oda a 20km-es bérlet nem jó, hiába ugyan onnan indulsz és benne vagy a 20km-ben!

Szóval, ha nem csak A és B közt akarsz utazni, akkor semmit nem ér a 14.000Ft-os bérleted, vehetsz másikat vagy jegyet. Csak akkor meg már inkább autóval megyek… mert árban nem sokkal magasabb, cserébe este 4 óra után is tudok utazni, de a volánbusz 4-5 óra után már nem közlekedik. Hétvégente meg napi 2-3 járat van max… Szóval előbb fejleszteni kellene, mert a volánbusz mint munkahely biztos marha jó, h a sofőrök kvázi irodai munkás időrendjében dolgoznak, de nekem mint utasnak marhára nem jó… Ehhez képest szerintem még drága is…

BKV legalább 9500Ft-ért bárhova elmehetsz Budapest közighatáráig, de utánna is kedvezményesen utazhatsz Szentendrére kiegészítő pótjeggyel.

A volánbusz ehhez képest kritikán aluli szolgáltatást nyújt, nem is nagyon használja senki vidéken csak a nyugdíjasok meg a diákok.

Teljesen más tarifarendszer kellene, jobban összehangolt menetrend és több busz.

2022. dec. 16. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
100%
Ami lemaradt. A volánbuszon látszik h állami, mert falvakban is 55 személyes magaspadlós buszokat küld amin utazik 3-5 ember maximum! Ha lenne eszük, és nem adókból akarnának elvegetálnk, akkor egy normális cég ilyenkor vesz egy D1 kategóriás buszt, ami 18 személyes, fogyasztása 2/3-al kevesebb mint a nagy buszoknak, gyorsabb és ez által többször is indítható lenne. Így nem telne el mondjuk 4 óra 2 busz közt hétköznap dél körül! Ahol anyum él, ott a városból 11 órakor indul, meg 2 óra 10 perckor oda ahol lakik. Vicc.
2022. dec. 16. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!