Szerintetek hova kéne villamos/metró?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kedves 8-as válaszadó.
Ezt te írtad:
Talán Győr, Pécs és Nyíregyháza az, ahol helyi közlekedésben is lenne létjogosultsága villamosnak, viszont olyan szinten tenné tönkre az évtizedek alatt finomhangolt buszhálózatot, hogy nem lenne elég nagy társadalmi haszna.
.....
Hidd el hogy Győrben, már nem tudják tönkreteni a buszhálózatot, mert így
is csoda hogy még működik.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#11, 12
Igaz, nyilván nem tökéletes egyik sem (nem ismerem őket), de valószínűleg sokak körében nem lenne népszerű, ha át kéne szállni a villamos miatt. Persze meg lehetne oldani észszerűen is, de Magyarországon ilyenkor ollót használnak ész helyett az esetek jelentős részében.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Pécsre volt tervezve (talán a tervek még meg is vannak!) két villamosvonal: egy belvárosi rövidebb, nosztalgia-szerű járat, illetve egy az Uránvárosig.
Ezt az EKF költségvetése (akkor) el is bírta volna, de a pénz egyszerűen felszívódott!
A jelenlegi helyzetben semmi esélyt nem látok a pécsi villamosra sajnos!
Sőt! Debrecent kivéve más városban sem sajnos: sem Győrben, sem Nyíregyházán, sem Szombathelyen.
(azt nem értem, hogy hogy lehet a győri tömegközlekedést a villamostól félteni? Nyugi: Győrben sincs "villamosveszély"!)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Mondjuk a debreceni 3-as villamos projekt pont egy nagy baromság. Inkább a tramtraint csinálnák meg Hajdúböszörmény-Hajdúnánás és Nyíregyháza felé.
De Győr, Pécs, Nyíregyháza (elsősorban tram-train rendszerben) tekintetében valóban elképzelhető lenne.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nyíregyházán el tudnék képzelni egy ilyet:
1-es vonal:
Vasútállomás - Belváros - Egyetem - Jósaváros
2-es vonal:
Vasútállomás - Belváros - Örökösföld
+1 átlós vonal:
3-as vonal: Örökösföld - Belváros - Egyetem - Jósaváros
Valamint a jósavárosi vonal meghosszabbítása akár szóba jöhetne Sóstóig, illetve az örökösföldi vonalé Orosig.
De egy ekkora projekt megtérülése erősen kérdéses lenne, még a beruházás utasforgalomvonzó hatása mellett is.
Valószínűleg jobban járna a város, ha inkább bebuszsávoznák a Belvárost meg a lakótelepek felé vezető utakat.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kaposvárra terveznék,
Az 1 es villamos mehetne a
Campus-ÁNTSZ-Füredi csomópont-Buszpályaudvar-Vasutállomás-Cukorgyár
Kizárólag a négysávoson.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!