Szerintetek hova kéne villamos/metró?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Metrót egyértelműen sehová, nincsenek sok kilométer hosszan több tízezer fős, értelmesen becsatornázható napi utasáramlások Közép-Magyarországon kívül.
Néhány ezresek ugyan vannak, főleg lakótelepek és városközpontok között, szóval villamos szóba jöhetne, ha nem lenne ennél sokkal hasznosabb inkább a városi agglomerációk bekapcsolása a régióközpontok belvárosi forgalmába. Én nagy támogatója vagyok a tramtrain koncepciónak és ezért sajnálom , hogy rengeteg hiba övezi a szegedinek a megvalósítását , ám ettől még tény, hogy szinte minden nagyobb városunkban felfűzhetőek a nagyobb lakótelepek és a városközpontok egy-egy elővárosi vasútvonalra.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Én két biztosnak látszó ilyen irányú építési tervről tudok: az egyik a debreceni 3-as villamos, amelyik a Tócóból indulna, és a város keleti részéhez menne.
A másik a Debrecen - Nagyvárad tram-train, ami a Debrecen Airporton keresztül fűzné fel a környéket egészen Nagyváradig. Ez 71 kilométeres lesz, és ennek a legnagyobb a megvalósítási esélye, tekintettel arra, hogy Lázár János - mint az új közlekedésért is felelős miniszter ezt kiemelten kezeli. (azért Nagyvárad és nem pl. Nyíregyháza, mert így, az országon átívelő beruházást ugyanúgy az Unió nyakába lehet varrni, mint a Latinovits Színház befejezését ill. a nagyváradi kulturális beruházásokat (ezek meg is valósultak). Ilyen közös beruházás lesz a tram-train is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
5-ös, mekkora vicc. Ja nem.
A kisvasutat érdemi forgalom nem használja. Akkor mi a fåsznak villamos oda? Nyomorult.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Győrbe jó lenne a villamos, évekkel ezelőtt volt róla szó, hogy csinálnak de nem lett belőle semmi.
Balaton és a Velencei tó, több pontján jó lenne a villamos.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Helyi villamosra nem feltétlenül lenne szükség sehol, tram-train rendszerben viszont érdemes lenne gondolkodni.
Talán Győr, Pécs és Nyíregyháza az, ahol helyi közlekedésben is lenne létjogosultsága villamosnak, viszont olyan szinten tenné tönkre az évtizedek alatt finomhangolt buszhálózatot, hogy nem lenne elég nagy társadalmi haszna. Ha 1968 után nem nyírták volna ki Nyíregyháza, Pécs és Szombathely villamoshálózatait, akkor lett volna értelme továbbfejleszteni és a buszhálózat is ehhez igazodott volna az évtizedek alatt.
Újonnan nagyjából úgy jöhetne létre, mint Miskolcon, ahol a Felső-Majláth egy nagy átszállási pont, viszont ezt újonnan belengetni, hát nem lenne népszerű.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
8# "olyan szinten tenné tönkre az évtizedek alatt finomhangolt buszhálózatot" - ezt álmodtad?
Melyik városról beszélsz? Mert én ilyenről nem tudok...
A többiben viszont igazad van!
Pécsre is ígértek villamos(-okat) amikor az EKF pályázatot megnyerte, csak aztán szétlopták az árát... Pedig ott is elkelne.
Nyíregyházára szerintem szintén jó lenne, de ott csak akkor lesz, ha Debrecennel megállapodnak egy tram-trainben - csak erre meg azért kicsi a valószínűség, mert ott a 100-as vasútvonal, óránként intercitikkel, rövid menetidővel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!