Lehetséges lenne Budapesten villamost és metrót
összekötni?
Figyelt kérdés
Arra lennék kíváncsi, hogy műszakilag (pénz és politika most nincs a képben) meg lehetne-e oldani, hogy egy villamosvonalat és egy metróvonalat összekötünk. Pl. 50-es villamos és 3-as metró. Ha igen, milyen feltételeknek kell teljesülniük? Új, különleges járművek, átépített villamos megállók, átépített metrómegállók, egyéb műszaki megoldások? Arra gondolok, hogy a viszonylat egy darabig villamosként funkcionál (felszínen, gyakrabban áll meg, lassabban halad), majd egy idő után metróként (felszín alatt, ritkább megállókkal, gyorsabban). Ha egy mérnök, vagy érdekelt ember tudna nekem erre egy kifejtős választ adni, azt megköszönném. :)
A metró ugye alulról szedi az áramot, a villamos fenntről. Erre szerintem léteznek hibrid járművek.
Aztán nem vagyok benne biztos, hogy egy 3-as metrónyi hosszú szerelvény közkekedhet-e villamosként. Ott van még a magas illetve alacsony peron kérdése. Szerintem a járművek szélessége is gond lehet. A biztosító berendezéssel is kéne valamit kezdeni.
De amúgy léteznek ilyen hibrid üzemek. Például Stuttgartban.
2022. nov. 5. 00:08
Hasznos számodra ez a válasz?
2/10 anonim válasza:
Budapesten évek óta üzemel földalatti villamos. Tehát megoldható a feladat.
2022. nov. 5. 00:13
Hasznos számodra ez a válasz?
3/10 anonim válasza:
A Hannoveri villamosok tulajdonképpen metrók is voltak.
Az 1-es földalatti is tulajdonképpen egy villamos.
Köszönöm szépen a válaszokat. Tehát elméletileg Budapesten is megvalósítható. Akkor ezeknek mik lennének a feltételei, milyen megoldásokat, átépítéseket kellenne megcsinálni? :) Most elszakadva az egyes metrótól, maradjunk mondjuk a hármas metró - ötvenes villamosnál, vagy bármi ilyesminél. Szóval jelenlegi nagymetróvonal és jelenlegi villamos összekötésénél miknek kell teljesülni?
2022. nov. 5. 10:37
5/10 anonim válasza:
San Franciscoban is van ilyen vonal, ami a sűrűn beépített szakaszokon metró, míg a külvárosban villamos.
Az M3+50 három okból tűnik nekem problémásnak:
Az egyik az, hogy a metrószerelvények hossza 120m, ami gyakorlatilag több mint duplája az 1-es villamoson járó CAF-oknak. Normál villamosüzemben kb. esélytelen ilyen hosszú járművekkel közlekedni
A másik pedig a követési távolság. Csúcsban a metró simán jár 1.5-2 percenként, ilyen lámpaprogram elvben lehetséges (lásd 4-6-os), de elég körülményes.
A harmadik pedig az, hogy mekkora a megengedett legnagyobb ívsugár, ahol egy ilyen jármű tudna közlekedni.
2022. nov. 5. 15:52
Hasznos számodra ez a válasz?
6/10 anonim válasza:
Nem azért, de most is vannak olyan szakaszok ahol a metró a felszínen megy.
2022. nov. 5. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
7/10 anonim válasza:
Igen, mehet a metró a felszínen, de ha az összekötést boncolgatjuk, akkor nem mindegy, hogy egy teljesen zárt pályáról van szó, ahol vagy nincsenek szintbeli kereszteződések nélkül, vagy a nagyvasúthoz hasonlóan fény- és/vagy félsorompóval védettek; vagy villamosról van szó, ami ugyanúgy ki kell várnia a szabad jelzést minden kereszteződésben, mint bármilyen más közúti járműnek.
2022. nov. 5. 20:30
Hasznos számodra ez a válasz?
8/10 anonim válasza:
Jelenleg a gödöllői HÉV-re vannak tervek, villamosra nincs.
Szerintem a metróval összekötni nem lenne célszerű. A metró megállóihoz képest a villamosmegállók jóval sűrűbbek.
A metrótól függetlenül viszont lehetne föld alá vinni villamost a kisföldalattihoz hasonlóan.
Csak kérdés, hogy megéri-e.
2022. nov. 8. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
9/10 NTBS válasza:
Szerintem igen.
2022. nov. 8. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
10/10 anonim válasza:
Budapesten a metrók a (MILLFAV kivételével) és a villamosok teljesen más rendszerűek. Más a feszültség, a járművek padlószintje, kapacitása, stb. Elméletileg és műszakilag igen sok pénzért a hálózatok öszeköthetők, de sok értelme nem lenne.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!