Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi a protokoll, ha a vonaton...

Mi a protokoll, ha a vonaton (önműködő ajtó) nem nyílik a peron felől az ajtó és mire odarohannál a másik végébe, addigra elindul tovább a vonat?

Figyelt kérdés
Leszállnál a másik oldalon a kavicsokra közvetlen a sín mellé, vagy mit kéne csinálni?

2022. nov. 16. 16:22
 1/10 A kérdező kommentje:
És eszedben lenne, hogy nem egyszerű visszajönni, mert a vonat következő állomásnál 80 km-re állna meg.
2022. nov. 16. 16:23
 2/10 anonim ***** válasza:
35%

Csak az egyik oldalon nyithatóak az ajtók, ahol a peron van, a másik oldalon nem tudsz leszállni. Ha egy ajtó nem működik, kívül-belül egy szembetűnő sárga matricával van leragasztva, hogy keress másikat.

Nincs ilyen helyzet.

2022. nov. 16. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
73%

#1: "Ha egy ajtó nem működik, kívül-belül egy szembetűnő sárga matricával van leragasztva, hogy keress másikat."


És mi a helyzet, ha nincs sárga matrica, mert éppen akkor romlott el, vagy nem szólt senki és nem jelezte egy műszer se a hibát?

2022. nov. 16. 16:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
76%
Olyan sincs, mivel addig nem tud elindulni a vonat amíg valamelyik ajtóra hibát ír ki. Csak ha kiiktatják azt az ajtót, és ekkor kerülnek rá a matricák.
2022. nov. 16. 17:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
76%

Engem vitt el vonat nem nyíló ajtóval. Flirt motorvonat. Ráadásul bringával voltam. Át sem tudtam volna sprintelni.

Időben nyomtam jelzőt. Az vissza is jelzett. És mégsem.

A kalauz azt mondta, jelezzem a mozdonyvezetőnek.

Erre én: De ez nem vészhelyzet. Ő: Hát ez igaz.

Nem tudom milyen típusú kocsin nem nyílt az ajtó.

Sziszeget, de nem mozdult. Többen próbálták nyitni.

Aztán gyorsan átmentünk másikhoz kb. hatan. Ketten le tudtak szállni, de közben elindult a vonat. Én pl. fél lábbal már lent voltam.

Kövező megállóban szóltam a hegyvizsgálónak.

Reakció: Nem kötelező vonattal utazni.

2022. nov. 16. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%

Nem mindegy milyen vonatról van szó. A régebbi szerelvények simán elindulnak úgy is ha nincs bezárva az összes ajtó. Sőt, a vonat mozgása reteszeli az ajtókat. Ha megáll mindegyik kinyílik. Na de ne menjünk bele a technikai részletekbe! Az utas szempontjából ez teljesen irreleváns. A nagy része az embereknek csak a színét tudja megkülönböztetni a vonatoknak.


A lényeg, hogy a másik oldalon ne szállj le! Sajnos sok olyan eset van amikor a peronnal ellentétes oldalon szállnak le és emiatt baleset történik. A rutinosabb mozdonyvezetők indulás előtt belenéznek a tükörbe azon az oldalon is, de korom sötétben vagy ködben nem fog látni ő sem még a kocsikból jövő fényben sem. A kalauz és a forgalmász aki a másik oldalon van és indítja a vonatot ő meg tutira nem fog látni. Max ha pont vele szemben vagy, akkor talán a kavics csörgését meghallhatja. De máshogy nem vehet észre.


A távműködtetésű ajtókon van vésznyitó, azt kell meghúzni, megnyomni és kinyílik az ajtó. Ha nem működik, akkor meg a vészféket tessék lerántani.

A kaller jártatni fogja a száját miatta, de ne foglalkozz vele. Inkább hallgasd a magyarázását, minthogy az ellentétes oldalon felakad a kabátod, táskád valahova és végighúz a vonat az állomáson. Majd visszaállítja a vésznyitót, meg a vészféket és mennek tovább. Mivel tudjuk a meghúzás helyét, keresni sem kell.


Nem szabad ilyenkor pánikba esni!

Vésznyitó!

Ha nem működik, vagy már elindult a vonat, akkor vészfék.


Ha pampog le kell keringetni. Az a baja a legtöbbnek, hogy technikai analfabéták és nem tudják hogyan kell a vésznyitózott ajtót vagy a vészféket visszaállítani és pánikba esnek, hogy a jegyek csipogtatásán kivül mást is kell hirtelen csinálni. Illetve kell nekik írni egy jelentést az esetről és ez olyan nagyon hatalmasnagy feladat, hogy emiatt megint bepánikolnak, hogy 2 percet erre rá kell szánjanak. (X számú vonatnál Y állomáson egy utas a Z ajtót megvésznyitózta, visszaállítás után menetet folytattuk, dátum aláírás kb ennyit szoktak írni)

De ez nem lehet indok arra, hogy te emiatt a testi épségedet/életedet veszélybe sodord!


Mégegyszer:

No pánik!

Vésznyitó!

Vészfék!


Pro tipp: Már felszálláskor, vagy menet közben nézd meg melyik hol van, hogy ne akkor kelljen keresgetni amikor szükség lenne rá!


Üdv egy mozdvez.

2022. nov. 16. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:

Én jártam így tegnap. Este 20.36 percre kellett volna érkezni egy intercitynek Püspökladányba és 20.37-kor indulni. Mivel 1 perc állás van alapból és késésben volt, ott úgy van, hogy van mikor 20 másodpercet áll már indul is. A 4. vágányra érkezett meg, ahol széles peron van a 4. és a 6. vágány között, ott kell leszállni. Sima 2. generációs ic kocsi volt, nem az ic+. Kigyulladt a zöld lámpa a gombon, nyomtam és nem nyílott az ajtó, ezzel már 10 másodperc eltelt. Ott állt egy fiú is mögöttem le akart szállni, gondoltam rohanás a kocsi túlvégére, de inkább nem, mert rég elindul mire odaérek. Kapcsoltam és megfordultam, a másik oldalon is világított a zöldgomb, megnyomtam kinyílott az ajtó és leszálltam a másik oldalon, a 4. és 3. vágány között. Igenám, de a két vágány között nyakig érő kerítés van, ami a vonat szélétől kb.fél méter és gyakorlatilag a kerítés és a vonat között voltam. Szépen odahúzódtam a kerítéshez és megvártam míg elindul majd elmegy a vonat, ami kb.20 30 cm-re volt tőlem. Sosem volt még ilyen közel vonat hozzám, ami áll, elindul és gyorsít, de sebaj én nem féltem, hisz, a kocsivizsgálók is hasonlót élnek át nap mint nap. Szépen elment a vonat, és átléptem a vágányon, fel a peronra és mentem. Nincs ebben semmi. Az utánamlévő fiú rugalmasabb volt mint én. Látta, hogy a másik oldalon nyílik az ajtó, leszálltam, ő viszont még a vonat lépcsőjén volt, a másik lábát rátette a kerítésre, szétnézett, hogy a 3. vágányra nem jön e semmi és már a kerítésen átugorva le is szállt, a 3. vágányba ugrot bele és onnan lépett fel a peronra és ment. Èn is tehettem volna így, de mikor már leléptem a kerítés mellé, nehéz lett volna a kerítésre felmászni és átmászni így maradt az előbb írt szitu.


Vagy egy másik lehetőség. Fentmaradok a vonaton, mert mire átszaladtam volna a másik végére az ajtóhoz, már megy a vonat és elmegyek Szolnokig, amit valahogy meg kell magyarázni a kalauznak, miért maradtam fent, de ha tényleg müszaki hiba, akkor azt megértik és nem kell plusz jegyet venni. Oké elmegyek Szolnokig, odaér a vonat 21.25-re. Ott leszállok és a 21.50-es sebessel visszajövök Püspökladányba, ami 22.47-re ér be, azonban Szolnoktól Püspökladányi, már meg kell venni 1800 ért a jegyet és 20.36 helyett, 22.47-re érek Püspökladányba.

2022. nov. 16. 18:12
 8/10 anonim ***** válasza:
100%

5. vagyok. Írtam a bringás esetet. Igaz budapesten belül mentem csak tovább. A kaller hívta a killégát, hogy ne keresse rajtam a jegyet a történtek miatt.

Lehet, nem szabály szerint járt el, de utasbarát lépés.

2022. nov. 16. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
100%
A jövőben azért javaslom a #6-os mozdonyvezető tanácsát megfogadni, nem centizgetni, hogy a kerítés mellett elférsz-e vagy nem. Mindig jobb elmenni és vissza jeggyel vagy ugye a vészfékes megoldás se rossz, azzal időt és pénzt spórolsz és nem veszélyes, legfeljebb pampog a kalauz. A kocsivizsgálók ismerik a szerelvényt és az űr szelvénye két, valahol megtanították, hogy mennyire lehet maximum megközelíteni (na meg szerintem ők se mennek közel a mozgó szerelvényhez, mivel álló helyben ellenőrzik a szerelvényt, ellenőrzéskor nem valószínű hogy elindul a szerelvény, feltehetően van erre egyértelmű jelzésűk a mozdonyvezető felé.
2022. nov. 17. 00:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
0%
Azért ahhoz minimum mozgássérültnek kell lenni, hogy 20 másodperc (ami azért elég ritka, általában simán áll 1 percet a vonat) alatt ne érj át egy másik ajtóig.
2022. nov. 17. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!