Vasúti járművezetők! Mi a protokoll abban az esetben, ha a megállóba érkezéskor, maximum 30-40 méteres távolságból valaki lebotlik/esik a sínekre de van rá realitás, hogy az illető vissza tud menni a peronra? Többi lent.
Szóval ma szemtanúja voltam, hogy a maximum 1 méter széles peronon elég sokan voltak reggel és egy lánynak le kellett lépnie a sín melletti kavicságyra, hogy előrébb tudjon menni. Engem az érdekelne, hogy ha ez kb. 20-30-40 méterrel a jármű előtt történik, van-e szabály arra, hogy fékezni/vészfékezni/stb kell?
Lehet, hogy hülye kérdés de engem érdekelne a válasz :)
Inkább gyorsítani és dudálni kellene az ilyeneknek, majd megtanulják hogy nem lépkedünk le csak úgy.
Nyilván ha valaki megbotlik, elszédül, beesik az más kérdés.
#4 "majd megtanulják"
Nem vagyok benne biztos, hogy a 20m2-es körben szétloccsant agyvelő olyan fogékony lenne a leckékre.
"Nyilván ha valaki megbotlik, elszédül, beesik az más kérdés."
És ezt a vezetőállásról hogyan lehet megállapítani? Ez nem a gétéa, itt nincs mindenk feje felett egy buborék amibe bele van írva mennyi az élete, hova megy és mire gondol.... Te is csak városnéző kisvonatot láttál életedben úgy tűnik.
Kérdező a 40 kmh az 11 méter másodpercenként. Ha valaki 20 méterrel a vonat elé kerül, akkor 2 másodperc múlva már alatta lesz. Ennyi idő kevés ahhoz, hogy az ember lereagálja és a jármá fékberendezése is működésbe lépjen.
A protokoll az, hogy oda kell b..ni a gyorsféket. Így híjuk azt a féket a mozdonyon ami a kocsikban a vészfék meghúzásának felel meg (kábé).
#7 Végre egy vezér. Elméleti kérdés: ha egy jármű egy vasúti átjáróban rohad le, mit tudom én, pont akkor hullik szét a futóműve, mindegy, a lényeg hogy nem lehet letolni, levontatni.
Ha ilyen helyzetben két embernek van annyi esze, hogy a vágányok mellett elfutnak mindkét irányba (3-4 perc alatt már egy fékútnyi távot le lehet futni), és ha észlelik a közeledő szerelvényt és "Megállj" jelzést adnak, ti ezt felülbírálhatjátok csak azért, mert nem vasutas dolgozó vagy adta, vagy ilyenkor nincs lehetőségetek a mérlegelésre? Tehát meg kell-e állnotok ilyenkor?
Tételezzük fel, hogy hamarabb jön arra a vonat, minthogy a 112-es segélyhívón keresztül eljut az infó a vasúthoz, és onnan az illetékes vezérhez.
Wow, nem számítottam ekkora érdeklődésre és ennyi válaszra :D
Köszönöm a válaszokat, a beszélgetés pedig folytatódhat, én is kíváncsi vagyok a #8 által felvetett dilemma esetén a protokollra :))
7 vezér? :DD
Ilyenkor nem nagyon van mit mérlegelni. Fékezni kell, ki tudja mi van. A sóderral, farönkkökkel, gabonával rakott kamionba, traktor pótkocsiba csapódás nem kellemes. Több mozdonyvezető is elhunyt ilyen balesetben. A "felesleges" megállás miatti pár soros jelentést inkább a mozdonyvezető írja meg mint a sírköves a nevét a fejfára.
Sajnos volt már arra példa, hogy kamuból állították meg a vonatot a szabályos megállj jelzéssel. Erre az a megoldás hogy be kell zárni minden ajtót mint amikor kocsival mész valahova.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!