A Stadionoknál a metróban miért van négy sín?
Focis fölvetés. Igaz ugyan, hogy a Puskás Stadionban, főleg amikor még Népstadion volt, sokan jártak ki, de akkor sem tudták volna rendesen használni a másik két vágányt, mert végetér az alagútban, és nem megy tovább az Örs felé, így a depóból bejövő szerelvények nem tudnának ide állni meccs után.
Amúgy meg azért áll ott egy szerelvény, mert az a tartalék szerelvény.
1974-ben, a Deák téri Földalatti Múzeumban, a teremőr bácsi nagyon érdekes kis előadást tartott.
- Az Észak-Déli metrót (kék metró, 3-as metró) Káposztásmegyer (A mai lakótelepeknek akkor még talán a terve sem volt kész) - Ferihegyi Közforgalmú Repülőtér (Ferihegy 2. csak jóval később épült meg)
- A 4-es metrót Újpalota (A lakótelepet csak akkor kezdték belakni) - Budafok-Rózsavölgy (Az a dombos rész, ami mellett a 41-es villamos elmegy)
útvonalakra tervezték.
Lehet, hogy a HÉV föld alá vezetése is szóba került az építkezés stagnálása alatt, de a második két sínpárral kapcsolatos koncepció 1974-ben az volt, hogy az egy újabb metró szakasz kiindulópontja lehetne, ami az Őrs vezér tere irányába nézve, jobbra elkanyarodna, kéregvasút mélységben a Hatvan felé haladó vasúti vágányokat követné, valahol az élessarok és Rákos állomás között kibújva, a vasúttal párhuzamosan a XVII. került akkor még nem definiált pontjáig, leginkább Rákoskereszúrig közlekedett volna.
Az, hogy már 1970 előtt is HÉV végállomásnak szánták volna, számomra azért sántít, mert - és ezt pontosan a VKE állapította meg - felső áramszedőkel táplált HÉV szerelvények számára alacsony az alagút.
Kedves 2010-09-23 1:25!
Remélem, elfogadod a következő pontosítást. A Kelet-Nyugati (Később 2-es - miután a MFAV-t is ebbe a kategóriába sorolták -, a piros metró) - metrónak soha sem volt végállomása a Népstadion Állomás.
Az 1970. április 2-án pénteken átadott első szakasz a Deák tér és a Fehér út-nak elnevezett végállomások között közlekedett. (Ez volt a még a Keleti pályaudvar érkezési oldaláig közlekedő Gödöllői és Csömöri, illetve a Pályaudvar főbejáratáig, a későbbi "kerengőig" - tehát egy picivel hosszabb útvonalon - közlekedő Rákosszentmihályi HÉV megállójának a neve is.)
A Keleti Pályaudvarig történő összeköttetést nem értem, hiszen a Stadionok és a Keleti Pályaudvar mélyállomás között - ez egyébként a leghosszabb, megállók közötti távolság - a Metró az összeköttetés. Ez valami kéregvasút féle alagút lenne? És hol vezet? (A Kerepesi út alatt?
Az azzal párhuzamosan futó vasúti sínek alatt?)
"A Keleti Pályaudvarig történő összeköttetést nem értem, hiszen a Stadionok és a Keleti Pályaudvar mélyállomás között - ez egyébként a leghosszabb, megállók közötti távolság - a Metró az összeköttetés."
Jelenleg már igen.
De eredetileg a Stadiról közvetlen összeköttetés volt a Keleti pályaudvarral.
Ne felejtsd el, hogy a Keleti nagyon hosszú, szinte az egész Keleti-Stadi állomásköz hosszában terül el a felszínen!
Az összeköttetés a Stadion metróállomás és a Keleti pályaudvar Stadionok metróállomás felé eső csücske között volt. Az átjárás a benzinkút építésével megszűnt, most lőtérként üzemel.
Kb. így lehetett összekötve:
- Elfogadom, nem vitatkozom, mert nem vagyok sem szakember, sem bennfentes, de amilyen szegény ma a főváros és az ország, még jó hosszú ideig nem fog azokra a sínekre sem HÉV, sem Metró befutni.
- A HÉV bevitelének ötlete nem volna haszontalan. Én például Mátyásföldön lakom, és HÉV-vel is, busszal is bejutok az Őrs-re, s nem nekem volna jó, hogy átszállás nélkül bejutnék a jelenlegi munkahelyemre, hanem a tér alatti aluljárót is tehermentesítené egy kicsit. Egyúttal orvosolná azt az 1970-es hibát, hogy a felszínen nem hagytak semmilyen alternatív tömegközlekedési eszközt.
2010-09-15 21:12-nek: Köszönöm a képet! Így már világos, s ez adta az ötletet, hogy újabb kérdéssel kapcsolódjak az eredetihez: Halványan nekem is rémlik, hogy állt ott valami, soha el sem készült végállomás épület. Hogyan tudjátok? Kijött volna a vonat a felszínre? És hova képzelték el a kocsiszínt?
"Megállt a naptáram."
a 2010-10-15 21:12-nek köszönöm a képet.
"Hogyan tudjátok? Kijött volna a vonat a felszínre? És hova képzelték el a kocsiszínt?"
Ugyanoda mint most. Ugyanúgy jártak volna ki mont most, csak nem lett volna megálló a Pillangó utcánál, plusz a kocsiszín máshova került volna, az alagút felől jártak volna be a vonatok.
De mire eljutott oda a projekt már tudták, hogy Fehér útig megy majd, így nem is épült más kocsiszín. (Ugye pénzhiány miatt 10 évet állt a metróépítés! Azidőalatt fejlődött Zugló ezen környéke.)
Az eredeti Stadionokról itt van kép:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!