A Stadionoknál a metróban miért van négy sín?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Focis fölvetés. Igaz ugyan, hogy a Puskás Stadionban, főleg amikor még Népstadion volt, sokan jártak ki, de akkor sem tudták volna rendesen használni a másik két vágányt, mert végetér az alagútban, és nem megy tovább az Örs felé, így a depóból bejövő szerelvények nem tudnának ide állni meccs után.
Amúgy meg azért áll ott egy szerelvény, mert az a tartalék szerelvény.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
1974-ben, a Deák téri Földalatti Múzeumban, a teremőr bácsi nagyon érdekes kis előadást tartott.
- Az Észak-Déli metrót (kék metró, 3-as metró) Káposztásmegyer (A mai lakótelepeknek akkor még talán a terve sem volt kész) - Ferihegyi Közforgalmú Repülőtér (Ferihegy 2. csak jóval később épült meg)
- A 4-es metrót Újpalota (A lakótelepet csak akkor kezdték belakni) - Budafok-Rózsavölgy (Az a dombos rész, ami mellett a 41-es villamos elmegy)
útvonalakra tervezték.
Lehet, hogy a HÉV föld alá vezetése is szóba került az építkezés stagnálása alatt, de a második két sínpárral kapcsolatos koncepció 1974-ben az volt, hogy az egy újabb metró szakasz kiindulópontja lehetne, ami az Őrs vezér tere irányába nézve, jobbra elkanyarodna, kéregvasút mélységben a Hatvan felé haladó vasúti vágányokat követné, valahol az élessarok és Rákos állomás között kibújva, a vasúttal párhuzamosan a XVII. került akkor még nem definiált pontjáig, leginkább Rákoskereszúrig közlekedett volna.
Az, hogy már 1970 előtt is HÉV végállomásnak szánták volna, számomra azért sántít, mert - és ezt pontosan a VKE állapította meg - felső áramszedőkel táplált HÉV szerelvények számára alacsony az alagút.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Kedves 2010-09-23 1:25!
Remélem, elfogadod a következő pontosítást. A Kelet-Nyugati (Később 2-es - miután a MFAV-t is ebbe a kategóriába sorolták -, a piros metró) - metrónak soha sem volt végállomása a Népstadion Állomás.
Az 1970. április 2-án pénteken átadott első szakasz a Deák tér és a Fehér út-nak elnevezett végállomások között közlekedett. (Ez volt a még a Keleti pályaudvar érkezési oldaláig közlekedő Gödöllői és Csömöri, illetve a Pályaudvar főbejáratáig, a későbbi "kerengőig" - tehát egy picivel hosszabb útvonalon - közlekedő Rákosszentmihályi HÉV megállójának a neve is.)
A Keleti Pályaudvarig történő összeköttetést nem értem, hiszen a Stadionok és a Keleti Pályaudvar mélyállomás között - ez egyébként a leghosszabb, megállók közötti távolság - a Metró az összeköttetés. Ez valami kéregvasút féle alagút lenne? És hol vezet? (A Kerepesi út alatt?
Az azzal párhuzamosan futó vasúti sínek alatt?)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"A Keleti Pályaudvarig történő összeköttetést nem értem, hiszen a Stadionok és a Keleti Pályaudvar mélyállomás között - ez egyébként a leghosszabb, megállók közötti távolság - a Metró az összeköttetés."
Jelenleg már igen.
De eredetileg a Stadiról közvetlen összeköttetés volt a Keleti pályaudvarral.
Ne felejtsd el, hogy a Keleti nagyon hosszú, szinte az egész Keleti-Stadi állomásköz hosszában terül el a felszínen!
Az összeköttetés a Stadion metróállomás és a Keleti pályaudvar Stadionok metróállomás felé eső csücske között volt. Az átjárás a benzinkút építésével megszűnt, most lőtérként üzemel.
Kb. így lehetett összekötve:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
- Elfogadom, nem vitatkozom, mert nem vagyok sem szakember, sem bennfentes, de amilyen szegény ma a főváros és az ország, még jó hosszú ideig nem fog azokra a sínekre sem HÉV, sem Metró befutni.
- A HÉV bevitelének ötlete nem volna haszontalan. Én például Mátyásföldön lakom, és HÉV-vel is, busszal is bejutok az Őrs-re, s nem nekem volna jó, hogy átszállás nélkül bejutnék a jelenlegi munkahelyemre, hanem a tér alatti aluljárót is tehermentesítené egy kicsit. Egyúttal orvosolná azt az 1970-es hibát, hogy a felszínen nem hagytak semmilyen alternatív tömegközlekedési eszközt.
2010-09-15 21:12-nek: Köszönöm a képet! Így már világos, s ez adta az ötletet, hogy újabb kérdéssel kapcsolódjak az eredetihez: Halványan nekem is rémlik, hogy állt ott valami, soha el sem készült végállomás épület. Hogyan tudjátok? Kijött volna a vonat a felszínre? És hova képzelték el a kocsiszínt?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
"Megállt a naptáram."
a 2010-10-15 21:12-nek köszönöm a képet.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Hogyan tudjátok? Kijött volna a vonat a felszínre? És hova képzelték el a kocsiszínt?"
Ugyanoda mint most. Ugyanúgy jártak volna ki mont most, csak nem lett volna megálló a Pillangó utcánál, plusz a kocsiszín máshova került volna, az alagút felől jártak volna be a vonatok.
De mire eljutott oda a projekt már tudták, hogy Fehér útig megy majd, így nem is épült más kocsiszín. (Ugye pénzhiány miatt 10 évet állt a metróépítés! Azidőalatt fejlődött Zugló ezen környéke.)
Az eredeti Stadionokról itt van kép:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!