Miért nincs a metróban vészfék?
Mert veszélyes ha az utasok vész esetén beavatkoznak a szerelvény továbbításába.
Mondjuk tűz esetén ha meghúzzák a vészféket, akkor a vonat nem tudja elérni az állomást, és megmenekülési esélyeik alaposan lecsökkennek.
Így mivel nincs vészfék, egy esetleges tűz esetén a szerelvénnyel elmennek az állomásig, és úgy ki tudják menekíteni az utasokat.
Nagyvasúton is sok országban van egy vészfékáthidaló nevű berendezáés, amit alagutakban, hidakon stb. (mindne olyan helyen, ahol a vészfék működtetése veszélyhelyzetet idézne elő) be kell kapcsolni, hogy az utas az ilyen veszélyes helyen ne tudja a vonatot megállítani.
Történeti hűséghez hozzátartozik, hogy a magyar kocsik vészfékkel szerelve érkeztek, csak később a fent említett biztonsági okból ki lettek kötve, és ma ajtóvésznyitóként funkcionálnak.
Azaz az utastérben lévő fém ajtóvésznyitó karok régen vészfékként funkcionáltak.
Plusz, a vezérkocsikon továbbra is van vészfék, szintúgy az utasterekben lévővel azonos fém karok vannak ez a segédvezető számára van, meghatározott esetekben kell működtetni: Valaki pályára esik, vészhelyzet alakul ki (utas a biztonsági sávon) vagy ha esetleg a metróvezető elmulasztja a fékezést, akármilyen okból.
Ez nem marhaság kérdése.
Egy pánikhelyzet, az élet ösztönös védelme olyan dolgokat hoz ki az emberből, amit még szerencsére soha nem tapasztalt, és nem is gondolná, hogy megteszi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!