Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért nincs a metróban vészfék?

Miért nincs a metróban vészfék?

Figyelt kérdés
2011. júl. 3. 17:13
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

Mert veszélyes ha az utasok vész esetén beavatkoznak a szerelvény továbbításába.

Mondjuk tűz esetén ha meghúzzák a vészféket, akkor a vonat nem tudja elérni az állomást, és megmenekülési esélyeik alaposan lecsökkennek.

Így mivel nincs vészfék, egy esetleges tűz esetén a szerelvénnyel elmennek az állomásig, és úgy ki tudják menekíteni az utasokat.


Nagyvasúton is sok országban van egy vészfékáthidaló nevű berendezáés, amit alagutakban, hidakon stb. (mindne olyan helyen, ahol a vészfék működtetése veszélyhelyzetet idézne elő) be kell kapcsolni, hogy az utas az ilyen veszélyes helyen ne tudja a vonatot megállítani.

2011. júl. 3. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
köszönöm a választ, nagy segítség volt!
2011. júl. 3. 17:23
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

Történeti hűséghez hozzátartozik, hogy a magyar kocsik vészfékkel szerelve érkeztek, csak később a fent említett biztonsági okból ki lettek kötve, és ma ajtóvésznyitóként funkcionálnak.

Azaz az utastérben lévő fém ajtóvésznyitó karok régen vészfékként funkcionáltak.


Plusz, a vezérkocsikon továbbra is van vészfék, szintúgy az utasterekben lévővel azonos fém karok vannak ez a segédvezető számára van, meghatározott esetekben kell működtetni: Valaki pályára esik, vészhelyzet alakul ki (utas a biztonsági sávon) vagy ha esetleg a metróvezető elmulasztja a fékezést, akármilyen okból.

2011. júl. 3. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%
Laikusként azt mondom, hogy az üzembiztonság miatt. A metrón nem túl előnyös egy vészfékezés. Az alagút nem az a hely, ahonnan az utasokat biztonságban ki lehetne menteni. Gondolj csak arra, hogy egy vészfékezés után elkezdenének az utasok kimászni az alagútba, ott pedig még mindig áram alatt van a harmadik sín. Bárki könnyedén hozzáérhet és akár halálos áramütést is szenvedhet. Tűz esetén is jobb, ha a szerelvény befut a legközelebbi állomásra, hiszen a mozgólépcsőknél lévő szellőzőkkel el tudják oszlatni a füstöt, így ott biztonságban ki lehet menekülni, viszont az alagút és a füst páros megint nem túl előnyös.
2011. júl. 3. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:
jogos, erre nem is gondoltam
2011. júl. 3. 17:33
 6/9 anonim ***** válasza:
73%
Atyaúristen! Ki az a marha szerintetek aki tűz esetén meghúzná a vészféket?
2011. júl. 3. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%
Ki az a marha? Az az utas vagy utasok, akik pánikhelyzetben nem tudnak racionálisan gondolkodni. Könnyű valakit lemarházni, de nem tudod, hogy Te hogyan viselkednél egy metrótűz esetén. Lehet, hogy pont Te lennél az első, aki futni a vészfékhez, hogy szabadulhass a kocsi fogságából.
2011. júl. 3. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%

Ez nem marhaság kérdése.

Egy pánikhelyzet, az élet ösztönös védelme olyan dolgokat hoz ki az emberből, amit még szerencsére soha nem tapasztalt, és nem is gondolná, hogy megteszi.

2011. júl. 3. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim válasza:
81%
ZSSSSÍÍÍÍÍR vészfék egy alagútban xdddd :D az arrajó max ha öngyilkos akarsz lenni :D
2011. júl. 4. 13:39
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!