A Stadionoknál a metróban miért van négy sín?
Még annyival egésíteném ki, hogy a metró építése előtt a HÉV a Keletii pályaudvarig közlekedett, ott volt a végállomása, ahol most a 80-as trolié.
Később a metrót eredetileg csak a Stadionokig tervezték, ezért kellett a belső két vágány, hogy oda jöjjön be a HÉV. A felszíni részt csak a kocsiszínbe járó szerelvények használták volna.
Közben a metróépítés 10 évet állt, eközben megépült, illetve építették a Pillangó lakóparkot, az igényelte a metrómegállót, így célszerűen Örsig, akkor Fehér útig vitték el a metrót, a HÉV-et pedig szintén a Fehér útnál vágták vissza.
Érdekesség, a jelenlegi Stadionok nem az eredeti, elvileg 2 nagy kupolás csarnokkal épült volna meg, meg is épült a két kupola, de végül lebontották, és azállomás fölé megtervezték a Stadion irodaházat, ami jelenleg a BKV metró és HÉV üzemigazgatóság főhadiszállása.
Ahoj!
A HÉV szerelvényeké ott két vágány, amúgy még érdekesség, hogy az állomásnak van összeköttetése a Keleti pályaudvarral is, tehát nagyon jó kapcsolatokkal rendelkezik. Amennyiben a BKV kíváncsi hasonló fejlesztési tervekre azon fogok dolgozni, hogy a HÉV akár tovább is merészkedhessen...(ehhez kellenének megfelelő járművek, semmi extra) Bizonyosan sok embernek könnyítené meg a dolgát, be kell fejezni, amit az elődeink elkezdtek!
Üdv: Szergej
"amúgy még érdekesség, hogy az állomásnak van összeköttetése a Keleti pályaudvarral is,"
Már nem rendelkezik.
Amikor megépítették az ÖMV kutat, akkor elfalazták, így az átjárás már nem lehetséges.
Az üresen maradt alagútszakaszban a BKV lőtere üzemel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!