Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Ha mozdonyvezető ismeretlen...

Ha mozdonyvezető ismeretlen szakaszra lép, akkor mi történik?

Figyelt kérdés
Tegyük fel, hogy egy rossz váltóállás miatt olyan szakaszra hajt fel a vonat, amelyik szakaszra nincsen pályaismerete a mozdonyvezetőnek. Ilyenkor mi a protokoll? Elvi szinten azon a szakaszon semmilyen mozgást nem végezhet, tehát vissza sem tolathat, de tovább sem mehet, mert nincsen rá engedélye.

2022. aug. 16. 18:22
1 2 3
 11/25 anonim ***** válasza:
77%

Jól tudja a kérdező, a mozdonyvezetőnek már azt fel kellett volna ismerni, hogy rossz irányban áll neki a váltó, és lehetőleg még előtte megállni, vagy legalábbis mielőbb. Van neki dokument, hogy merre fog menni, és ha se írásbeli rendelkezést nem kapott a változásról, se távközlési eszközön nem szóltak neki, akkor bizony az előírás szerint meg kell állnia, és sehova tovább, ameddig erre nem kap utasítást.

Vagy két éve volt egy szembemenesztés, a vonatot átvitték egy olyan vágányra, ahol szemben jött egy másik. Ott csak kb. 100 m-t tett meg a vonat a rossz vágányon, mielőtt megállt, mégis megbüntették a mozdonyvezetőt, mert észre kellett volna vennie, hogy rossz irányba áll a váltó. Hiszen a figyelési kötelezettsége kiterjed a váltók állására is.

Az eset, ahol ez most történt, nem valami rettentő bonyolult helyszín, az egész össz-vissz 3 váltóból áll:

[link]

(Nagytétény-Diósd jobbon érkezett a vonat, és a B3 váltón kellett volna elkanyarodnia.)

Egy rendes mozdonyvezetőnek - a vonalismerete alapján - még fél liter pálinka után is észre kell vennie, hogy nem kanyarodott el, mint máskor szokott.

Egy józannak meg már akkor gyanút kell fogni, ha az A jelű bejárati fényjelzőn nem a megfelelő sebességkorlátozó fényt látja, hanem a gyorsabb haladást engedélyezőt, amivel a kitérőn kisiklana.

Borítékolható, hogy az illetőt kirúgják, a forgalmistát pedig megbüntetik, mert nem állította át a vágányutat, mikor kiderült, hogy mégse a személyvonat jön előbb.

2022. aug. 17. 08:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/25 anonim ***** válasza:
83%

Mondja a magáét a kérdező privátban: "Szóval nem vagy kíváncsi válaszra, mert továbbra is csak kötekedsz. Tőlem ne várj választ és megkérlek rá, hogy ne is írj többet a kérdés alá."

Csórikám a legalapvetőbb fogalmakkal sem vagy tisztában és még neked jár a szád?

Feltettél egy kérdést amiből semmi nem igaz és semmi nem úgy van ahogy állítod. Aztán amikor megkaptad a helyes válaszokat, akkor te kezdtél el kioktatni olyan embereket akik 10000x többet tudnak a történtertől.

Ha ennyire meg a jogászkodás, akkor kérlek tárd elénk melyik jogszabály vonatkozik arra, hogy vonalismeret nélküli vonattovábbításért azonnali kirúgás jár! tényleg kiváncsi vagyok rá, mert ha véletlenül velem is elfordul majd ilyen, akkor tudjam mire számíthatok.

2022. aug. 17. 08:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/25 anonim ***** válasza:
100%
#11, annyi megjegyzésem lenne az utolsó előtti gondolatodhoz, hogy ha minden igaz az egy nagysebességű kitérő, amin kitérő irányban is sebességcsökkentés nélküli járható és a jelzőn is ennek megfelelően jelenik meg az 1 zöld vagy 1 sárga fény attól függően, hogy a következő jelzőn milyen jelzés van.
2022. aug. 17. 09:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/25 anonim ***** válasza:
49%
Bírom ezt, amikor a vasútbúzák adják a lovat egymás alá. Megsúgom, hogy a fény főjelzők nem jelzik a kihaladás / behaladás irányát. Feladatuk annyi, hogy engedélyezik vagy megtiltják a továbbhaladást, sebességjelzést adnak és általában előjelzést is adnak a köv. fény főjelzőre. Másik baromság, hogy a mozdonyvezetőnek elő van írva, hogy vonatközlekedés közben a váltók állását kellene figyelnie, természetesen ilyen sincs egyik utasításban sem (kivéve persze ha a bejárati / kijárati / fedezőjelző használhatatlan és emiatt pl hívójelzéssel halad el mellette). A többi baromságot már nem is említem, meg hogy emiatt majd kirúgják a mozdonyvezetőt. Persze, majd elolvassák, hogy mit írtak itt a proppellersapkások és lapátra teszik, miközben már így is vonatok maradnak ki személyzethiány miatt, idiot xd
2022. aug. 17. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/25 anonim ***** válasza:
100%

Az addig oké kolléga, hogy a jelzőt hiába nézi nem fogja tudni hogy merre fog menni. De amikor elkezdett tőle jobbra távolodni egy sínpár, akkor azért fel kellett volna tűnnie a dolognak, hogy ez el lett b@ßcsizva és megáll Érden tisztázni a helyzetet.

De nem, ő ment tovább, mert valószinüleg fogalma sem volt hogy hol jár és ha nem intik le Battán, akkor lehet, hogy Pécsbányán vette volna észre hogy gond van amikor elfogy felette a drót?

Érdekes a dombóvári és pécsi kollégák mindig meg tudnak állni az ICvel még a megállóban amikor látják hogy az irányítás - már megint - nem tudja milyen vonat közlekedik éppen. Lehet a délieknél komolyabb a szemvizsgálat az orvosin, vagymi?

2022. aug. 17. 14:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/25 anonim ***** válasza:
20%

#13

Oké, erre nem gondoltam, hogy ilyen itt a kitérő, nem jártam még erre életemben se, bocsi. Akkor ez a rész törölve.


#14

"Megsúgom, hogy a fény főjelzők nem jelzik a kihaladás / behaladás irányát."

De ezt nem is írta senki, hogy jelzik. Viszont sebességjelzést adnak, ami az esetek 99,9%-ban utal a kitérők állására. (Általában, mert mint kiderült, itt pont ez nem számított.)

"Másik baromság, hogy a mozdonyvezetőnek elő van írva, hogy vonatközlekedés közben a váltók állását kellene figyelnie, természetesen ilyen sincs egyik utasításban sem"

Hacsak nem az F2-ben. Nem hallottál még róla?

"16.2.2. Menet közben a vonat elején lévő

mozdonyvezető és a mozdonyvezető mellett

tartózkodó második dolgozó, tolt vonatnál pedig az első járművön

tartózkodó vonatkísérő előre és hátra tekintéssel köteles figyelni:

(...)

— a váltóra történő ráhaladás előtt pedig a lehetőségekhez képest a

váltó állását, a vágányutat és a biztonsági határjelzők utáni térséget."

Mint írtam, kb. 2 éve konkrétan megbüntettek egy mozdonyvezetőt, mivel nem figyelte a váltó állását.

De pár éve a 70-es vonalon is volt egy kis pity-puty, amiért a zónázó vonat mozdonyvezetője készségesen bement a lírába, ahelyett, hogy megállt volna a váltó előtt, mikor látta, hogy nem egyenesben áll. Itt pedig nem csak ráhaladt minden utasítás ellenére egy helytelenül álló váltóra, hanem szépen országjáró túrára indult rajta. Kizárt, hogy akinek ennyire fingja sincs semmiről, az maradhasson mozdonyvezető.

Amúgy nem műkedvelő vagyok, hanem 28 éve dolgozom a vasútnál. És látványosan többet értek hozzá, mint te.

2022. aug. 17. 15:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/25 anonim ***** válasza:
14%

14 nagyon remélem hogy nem mozdonyvezető vagy!

Ha mégis, akkor nagygygyon gyorsan kérj magadnak egy soron kívüli alkalmassági vizsgálatot!

A helytelenül álló váltó előtt meg kell állni - ha tudsz. Ha nem, mert már olyan közel van, akkor is "illik" odab..ni egy sorutolsót és nem 2 állomással arréb kell megállni pampogni, hogy mi van. Mert nem tudhatod, hogy miért áll úgy az a váltó, rögzíve van-e egyáltalán, egy másik vonat vágta fel, vagy merénylet történt, stb. A vakegér meg ráhalad 120-al.... Foglalkozás körében elkövetett gyilkossági kísérlet!

Az ilyen mozdonyvezetőt igenis tessék 2-3 évre levenni személyvonatról! Meg az oktatójával is el kell beszélgetni alaposan!

Olyan alapvető hiányosságai vannak, hogy még a propellersapkások is jobban tudják nála (és nálad is) az utasításokat. Szégyen!

2022. aug. 17. 17:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/25 A kérdező kommentje:

Utolsó, nem akarod végre abbahagyni a folyamatos kötekedést mindenkivel? A privátot is azért írtam, hogy ott válaszolj, ne itt rontsd a légkört.


De áruld már el. Először belém kötsz azzal, hogy vonalismeret nélküli közlekedésért nem rúgnak ki senkit, majd elkezdesz merényletről vizionálni egy rosszul álló váltó miatt. Neked valami bajod van a világgal vagy miért írsz folyamatosan ilyen bicskonyigató hangnemben?


Egyébként játssz el a gondolattal: Ha vonalismeret nélkül közlekedsz egy szakaszon és pont belefutsz egy ellenőrzésbe. Akkor első az, hogy bevonják az engedélyedet és mehetsz vissza tanfolyamra. Vajon mennyibe kerülsz így a társaságnak? Mellé kapsz egy kis büntetést, de a társaságot is megbüntetik, nem is kis összegre, ami miatt engedték, hogy vonalismeret nélkül közlekedtess a szakaszon. Akkor végösszegben mekkora gazdasági kárt is okoztál a társaságnak? Szerinted ezek után nem fognak elbocsátani? Én nem gondolom, hogy ennyire lehetetlen a helyzet, amit leírtam, te csak álltál belém nagy pofával, hogy úú de milyen ostoba vagyok én, ilyen nem létezik, meg tízéves gyerek vagyok...

2022. aug. 17. 17:54
 19/25 A kérdező kommentje:

Egyébként mozdonyvezetőként látnod kellene az összefüggést a két eset között. (Válaszolva a #7-esre, ha már nem tesznek eleget a moderációnak)


Mindkét esetben a törvénynek tett eleget a mozdonyvezető, mert ha folytatja a munkáját, akkor az állásával játszik. Na most, ha ismeretlen szakaszra téved a vezető, akkor mint mozdonyvezető, nem gondolod, hogy eleget kellene tenni a vasúti előírásoknak? Márpedig elő van írva, hogy vonalismeret nélkül nem lehet közlekedtetni vonatot a szakaszon.

2022. aug. 17. 17:57
 20/25 A kérdező kommentje:

"Ahogy 1-es írja, ez azért nem úgy működik, hogy hoppppppáá egy pillanat alatt egy másik pályán van a vonat amit az ember nem ismer és minden idegen és ismeretlen és ufó nyelven beszélnek hozzá..."


Tudom, ezért írtam, hogy a váltón áthaladással hibázott az mv. is. De ez csak kisebb hiba, fegyelmivel letudható dolog.


"Ha eltéved, akkor azon a pályaszakaszon is ugyanazokkal a szabályokkal fog találkozni, ugyanazokkal a jelzőkkel, jelzési képekkel, és az irányító is magyarul fog hozzá beszélni."


Erre írtam, hogy ez nem autóközlekedés, vasúton teljesen mások az alapelvek. Mzodonyvezetőként úgy gondolom, hogy ezzel tisztában van az ember.


"Nem fog ott állni évekig mint egy szobor mert sem előre sem hátra nem mehet. A vonatot továbbviszi egy olyan helyig ahol nem okoz problémát. Ha valami nem világos neki, akkor az irányító elmondja hogy mi-merre-hányméter és kap írásban rendelkezést hogy mit csináljon."


Aha, szóval a diszpécser, akinek semmiféle mozdonyvezetéssel kapcsolatos képesítése nincsen, távolról mondja majd, hogy mikor mit csinálj és még papírt is kap, hogy hogyan menjen tovább. -- Mese habbal.


Először is, miért küldenék tovább a rossz szakaszon? Eleve nem arra kell mennie annak a vonatnak.


Másodszor, vonalismeret nélkül kiküldeni egy mv.-t? Ilyet senki nem csinál. Akkora bődületes büntetést kaphat érte az egész banda, mint a fene. Gondolod, hogy majd pont a te (mv.) hibázásod miatt fog a diszpécser a saját állásával IS játszani, ráadásul duplán, mert azon túl, hogy megkér vonalismeret nélküli vezetésre még rossz helyre is továbbítja a vonatot?? Hol van ilyen? De komolyan.

2022. aug. 17. 18:07
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!