Tömegközlekedés szerint melyik országba/városba érdemes költözni?
Lehetőség szerint még a kontinensen maradva..
Illetve ha angolul beszélnek (nem anyanyelven, hanem százalékosan magas arányban), az is plusz.
#11
Csak minnél többen vagytok Ti, annál lassabban tudtok haladni egymástól :)
Ha mindenki autóra váltana, mindenki √2-vel tudna haladni, a parkolás meg kb egy nemlétező fogalom lenne.
Szívesen :D
#13: Ó nagyon tévedsz. Ha a belvárosba kell menni átpattanok motorra, lehet akármekkora dugó, akárhányezer autó, akkor is tökéletesen tudok haladni.
Parkolni pedig motorral az egész országban ingyenes, és akár a járdán is lehety ha nincs parkolóhely. 2-0 ide.
Ti meg várjátok csak a buszt a megállóban. :) :) :)
#14
Ha a most tömegközlekedők fele motorra váltana, a másik fele meg autóra, akkor hiába férnétek be a vonalon a kocsik közé, ott is egymás mögött állnátok, mert egyszerűen sokan lennétek.
A parkolás járdán nem egy életbiztosítás, mert ha túl sok motor van ott, és nem igen férni el gyalog, én pl szemrebbenés nélkül rúgnám fel a motorod :)
Ha az ember nem analfabéta (ergó tud menetrendet olvasni), akkor annyira sokat nem kell a buszmegállóban várni, 2 percnél többet nem nagyon szoktam. Ellenben poén nézni a buszról/villamosról a sok marhát ahogy áll a dugóban és szidja a többi sofőrt, miközben suhanunk a buszsávban :D
"én pl szemrebbenés nélkül rúgnám fel a motorod :)"
Igen, ezt tipikusan olyan féleszű balfaszok szokták írni, akik nyílvánosan még tüsszenteni sem mernek, de majd Ő felrúgja a motoromat, :D :D :D :D :D
Végülis legalább kiderül a beszélgetésből, hogy ki az igazi főszereplője a kérdésnek:
- A mocskos önző járműtulajdonos
- Vagy a hős önfeláldozó tömegközlekedő, aki daját bevallása szeeint szemrebbenés nélkül rongálja meg a másik tulajdonát, mert neki hatalmas kényelmetlenség lett volna a járdán picit arrébb sétálnia... Óóó az a bizonyos irónia, ugye...? :) :) :)
Nem vagyok hős, de már most is nagyon sok autó/motor van, lassan tényleg ott tartunk, hogy nem lehet elférni tőletek. Az autósok már most is foglalnak el EGÉSZ járdákat.
Nyilván nem utazhat mindenki tömegközlekedéssel, de akinek van rá lehetősége, neki az a felelősségteljesebb megoldás.
Szerintem azt nem nehéz belátni, hogy korlátlan számú járművet nem bírnak el az utak, kb sehol a világban. A levegő meg pláne nem...
Szóval aki minden esetben autóval megy még szrni is, az igenis egy "mocskos önző járműtulajdonos".
Na, néztem egy térképet, hogy ha ebben a pillanatban jönnék autóval munkába (reggel ugye durvább) akkor mi lenne a helyzet:
38 perc, 14km
Bárhogy számolom, ez (7 literes átlag fogyasztással) 19.740 Ft a 9.500 Ft-os bérlettel szemben.
Parkolási lehetőség a közelben 1 buszmegálló távolságon bellül 7-kor már 0.
Jaaa, és a legjobb: most ugye 38 perc... reggel 50 alatt érek be BKK-val.
12 percért fizessek többet, hogy aztán utcákra innen parkolhassak.
Kössz nem, maradok inkább "csóró" :D
Valaki itt írta, hogy az EU élvonalában vagyunk, azért én ezzel tudnék vitatkozni.
Már eleve az is röhejes, hogy Budapest egy 525 km2 nagyságú város, és csak 4 metróvonala van, ráadásul ebből egy sem érte el az eredetileg tervezett hosszát.
Az nagyon jó villamoshálózat nagy részét felbontották, ki tudja, hogy mikor sikerül visszaállítani az eredeti állapotába. A villamosok lassúak, túl sok helyen állnak meg, és csak 50 km/h-val mehetnek (a körúton ez pl. teljesen értelmetlen).
Nagyon sok városrészben nincs normális kötöttpályás közlekedés (Gazdagrét, Rákoskeresztúr, Pesterzsébet, Pestszentlőrinc-Pestszentimre, Rákoskeresztúr, Újpalota, stb...), szomorú, hogy hatalmas lakótelepek közlekedését egyszerűen buszokkal oldják meg.
A buszhálózat pedig jó lehetne, de Budapestnek az úthálózata is rossz, emiatt pedig a buszok sem tudnak normálisan járni.
Csak hogy egy példát is említsek: Pestszentlőrinc és Pesterzsébet között ingázom, csúcsidőben autóval 10 percet utazom, tömegközlekedéssel 40 percet. Szerintem ez kritikán aluli. Tudom, hogy az autó a jól tömegközlekedhető városokban is gyorsabb, na de nem fél órával (vagy akár többel)...
Arról meg ne is beszéljünk, hogy már ötödik éve újítják fel a hármas metrót, és teljesen megbénült a metró térségének a közlekedése.
És akkor a kérdésre is válaszolnék: sok nagyvárosban jártam, ahol fantasztikus a közösségi közlekedés, hármat emelnék ki: Bécs, München és Prága. Nagyon könnyen és gyorsan el lehet jutni A-ból B-be, össze vannak hangolva a járatok, a járművek és az állomások tiszták. Egyébként Bécsben a lakosság túlnyomó része a tömegközlekedést használja.
A tarifákba most nem mennék bele, szerintem felesleges az itthonival összehasonlítani, mert az ottani emberek pénztárcájához van igazítva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!