Mi a fene van a MÁV-val? Mostmár minden nap vonatbaleset lesz?
Tegnap vonatok ütköztek: "A Budapest–Győr–Hegyeshalom vonalon vasárnap 00:19-kor Biatorbágy és Herceghalom között közlekedő tehervonat nekiütközött, eddig tisztázatlan körülmények között az előtte közlekedő tehervonatnak. A balesetben több kocsi is kisiklott, Biatorbágy és Herceghalom között mindkét vágány kizárva a vonatforgalom elől, a vonatközlekedés nem lehetséges."
Ma is vonatok ütköztek: "Az észak-balatoni vonalon, Balatonfüreden baleset történt 13:38-kor a Déli pályaudvarról Balatonfüredre 11:30-kor elindult 19714-es számú Vizipók InterRégó vonatnál. A Balatonfüredre behaladó vonat mozdonyának ütközött egy másik, az állomáson tolatást végző mozdony. A baleset körülményeit vizsgálják. Utasok között vannak sérültek."
Vagy ez már az államcsőd, a Magyar Állam totális csődjének előszele?
Leépített oktatás, leépített egészségügy. Mindenből csak a gagyit támogatják. Hülyül az ország. Az értelmes emberek már itt hagyták az országot...
"Az értelmes emberek már itt hagyták az országot..."
Szerencse, hogy te viszont még itt vagy, és kiírhattad a kérdést!
Annyit még hozzátennék, hogy "államcsőd előszele" alatt nem feltétlen a gazdasági értelemben vett államcsődöt értem, hanem, hogy az állam már nem képes az alapvető feladatainak az ellátására. A Magyar állam csődöt mond a feladatainak ellátásában. Pl. a MÁV-nál nincs elég pénz a fejlesztésekre, mert helyette az Orbán Strómanoknak(Mészáros Lőrinc stb.)\Orbán-lányoknak(kurváknak)\Orbán-haveroknak(fidesz-szavazók, fidesz bérencek) lopja ki a pénzt. A korábban évekig beérkező EU-s forrásokat eszetlenül elpazarolja és az előbb említett klientúrának juttatja az értelmes fejlesztések helyett.
(Megjegyzem a probléma rendszerszintű és túlmutat Orbánon.)
Komolyan! Akik itt ócsárolnak\személyeskednek: ti hol éltek? Nem látjátok, hogy évről-évre hülyébb az ország?
#14 Látszik, hogy lövésed sincs a vasútról. A biztosító berendezést nem kezeli senki, automata működteti, ha nem tudod mi a biztosító berendezés olvass utána, mert nem csak egy lámpa ami mutatja mehetsz-e vagy sem. Nem tudom hol éltél, de idén már két súlyos vonatbeleset is volt, mivel traktorral, kamionnal a vonat elég hajtottak.
A máv tuti nem fog összeomlani, ha becsődöl akkor az államnak ki kell mentenie, de ilyen nem lesz. A mávnak vannak bevételei, nem veszteséges cég, de bevételeik állagmegóvásra és jármű beszerzésre nem elegek, államilag jelentősen be kell szállni a járműpark fejlesztésébe, mert lassan a 60 év átlagéletkorú v43-asok, amik korukhoz és futásidejükhöz képest istenesen jó állapotúak, de egyszer eljön az az idő amikor ledöglik a jelentős részük és nem lesznek alkalmasak egyáltalán a menetrend szerinti közlekedésre.
Remélem így kicsit tisztább a kép azoknak akik csak utasként ismerik a céget. Vannak nagy bajok de ennek jelentős része nem most kezdődött, már vagy 30-35 éve tart ez a hanyatlás és alulfinanszírozottság.
Lényegében, röviden ennyi, gondoltam ezt leírom mert rengeteg embernek még elképzelése sincs a vasútról.
"Mi a fene van a MÁV-val? Most már minden nap vonatbaleset lesz?"
Nem, a valószínűség-eloszlás törvénye alapján ez pont azt jelenti, hogy most egy ideig nem lesz.
A tehervonatok ütközéséhez egyébként a MÁV-nak nincs köze, mivel nem végez teherszállítást, azt magáncégek végzik.
"Ez van, ha siralmas fizetésért, embertelen körülmények között agyondolgoztatott alkalmazottaknak kell az elavult, megbízhatatlan biztosítóberendezést kezelni. Csak idő kérdése a nagyobb tragédia. A MÁV ezt leszámítva is összeomlóban van a fentiek miatt, 1-2 éven belül meg fog szűnni Magyarországon a vasúti közlekedés."
Esetleg nézz utána és számold össze, hogy Ausztriában, Németországban az elmúlt néhány évben hány halálos áldozattal járó baleset történt. Elárulom, hogy a két kezed kevés lesz.
Az önműködő térközbiztosító berendezést - elnevezésének megfelelően - nem kell kezelni, ennélfogva a hibalehetőség gyakorlatilag nulla.
Ellenben a mozdonyt ember vezeti, és ha például az illető engedély nélkül elindul a mozdonnyal az érkező vonattal szemben, vagy a vonatbefolyásolást kikapcsolva az engedélyezett 15 helyett 40-nel megy, történhet malőr.
De erre az sem lenne mentség egyébként, ha minimálbérért gürcölne az ember, de márciusi tervezett sztrájkkal kapcsolatban elhangzott a szakszervezet által megerősítetten, hogy az átlagbér bruttó 760 ezer felett jár (amihez hozzáteszik mindig, hogy a magánvasutaknál ennél jóval több).
Úgy hogy nyugodjál meg, a te elméden kívül semmi nincs összeomlóban, és te már rég nem leszel, amikor vasút még mindig lesz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!