Miért van ennyire sok szabad, üres, kihasználatlan hely a 4-es metró állomásain?
Figyelt kérdés
Azt vettem észre, hogy mindegyik metrón mind a mozgólépcső, mind az állomás szűk helyen helyezkedik el, pár méter magasan van a plafon. Ellentétben a legújabb, nem szocializmusban vagy millenium idején készített metróval. Mi a lényege? Elképesztően sok a kihasználatlan, üres hely. Miért jó ez az építőnek, használónak, politikusnak? Emiatt telt ilyen sok időbe az elkészítése?2022. júl. 1. 12:36
1/4 anonim válasza:
Akkoriban nem volt légkondi, a metró tolja be az elhasznált levegőt az alagút elején lévő szellőzőnyílásba, hátulról egy másikból jön az utánpótlás. A sok levegő nem cserélődne hatékonyan. A 4-es metró állomásain is van ilyen rendszer, de azok már klimatizáltak, így ott nem szerencsés kitolni az összes lehűtött levegőt, nem lenne hatékony.
2/4 anonim válasza:
Mert a tervezők tágas tereket, fényűző állomásokat álmodtak meg. Plusz az utasnak sem hátrány, hogy nem tolja vissza a felszínre a huzat.
3/4 A kérdező kommentje:
Rendben, köszönöm a válaszokat :)
2022. júl. 1. 22:34
4/4 anonim válasza:
A 2-es metró 25-38 méter mélyen halad, ott fúrták, érdekes lenne a 40 méteres plafon, meg annyi a homokot meg mostanra sem hordtak volna el.
A 4-es meg 16-22 méter mélyen megy, alig mélyebb, mint egy kéregvasút. Kiásták.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!