Kaposvárra villamos hálózatot lehetne építeni?
Van jó buszközlekedés.
Nulláról kiépíteni villamost nem érné meg, sosem térülne meg a beruházás. Bár ha Karcsi bácsi lobbiznak kicsit, lehet Lölö nekiállna! :D
De ép ésszel belegondolva, a villamosnak nem lenne sok értelme. A többi város ahol van villinger az Kaposvár + 100ezer fő. Szóval nagyon pici város ez villamosnak. Töröcskére mi menne? Fogaskerekű? :D
Egy tramtrainhez hasonló megoldás jöhetne szerintem szóba amivel értelmesen be lehetne kötni Toponárt, Kaposfüredet, Taszárt, Sántost is, nem úgy mint most, hogy a települések szélén vannak a vasúti megállók és gyakorlatilag messzebb vannak mint a város :D
Be lehetne kötni Kaposszerdahelyet és Szennát is. (Szerdahely felé ment annó kisvasút, egészen ki a Ropoly völgybe a Cserből.)
De sajnos az utcák szűkek, még a Németh István fasoron sem férne el.
#5 Teljesen más dolog. Nem véletlenül szűntek meg, hanem mert az akkori, mára már többszörösen meghaladott közlekedéspolitikai szemlélet ilyen volt, hogy nem kell villamos.
Nem igazán érdemes ezt összehasonlítani azzal, hogy érdemes lenne-e ma Kaposváron (vagy más hasonló méretű városban) villamos üzemet létrehozni.
Azért egy villamosvonalhoz kell ám minimum 10000 utas/csúcsóra/irány egy aránylag hosszabb szakaszon, ami Kaposvár esetében irreális. Ellenkező esetben egész egyszerűen sokkal több hálózatszervezési rugalmasságot ad a buszközlekedés és hát rengeteg a villamos üzem fix költsége is.
A Kapos völgyében viszont igenis fontos lenne erősíteni a vasút szerepét a fent már leírt módon, közúti vasúti szakaszok beiktatásával ott , ahol a vasút távol fut a települések súlyvonalától.
Megfelelő a domborzat? :D
Adhéziós kötöttpályás járműbel hogy a rongybatekert kutyaf.ba mész fel a Cseri úton, vagy az Anna utcán?
Szerintem is max a 4 sávos utak a megfelelőek, a többi nagyon szűk és nagyon kicsi sugarú íveket kellene beépíteni ami max 5 kmh-val lenne járható.
Kb mint Hódmezővásárhely... az is olyan város amit nem villamosközlekedésre terveztek, látszik is a nyomvonalon, nem lehetett normálisan vezetni, derékszögű kanyarok vannak.
Nem csak annyiból áll egy villamoshálózat kiépítése, hogy lehányunk egy sínpárt, fölé húzzik a drótot és már csilingelhet is a cucc... A város szövetének kell alkalmasnak lennie, úgy kell eleve megtervezni az utvákat, hogy majd egyszer lesz villamos.
Kaposvár területileg, lakosságszámban kicsit és alkalmatlan a klasszik villamoshálózatra.
HÉVet kellene inkább erőltetni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!