Busz vagy villamos gyorsabb?
Rövid úton fogok többször menni és kíváncsi vagyok, mivel járnék jobban.
Buszt írja rövidebbnek 2-3 perc eltéréssel, de villamos gyorsabbnak tűnik talán hisz az nem sokszor áll meg piros lámpánál míg a busz többet. Megállókban is busznál 8 megálló, míg villamosnál 10. Lehet, hogy rövid út de számít azért ez a néhány perc hogy melyik lenne jobb nekem. Budapest amúgy.
...és hogyan számolsz az esetleges műszaki hibákkal, útfelbontásokkal, vágányjavítással, járatkieséssel, balesetekkel, stb.?
Ha valóbn pár perc az eltérés, akkor kár agyalni.
Mindkettőnél van kockázat.
Villamos azonos útvonalon mindig gyorsabb. Budapesten kifejezetten lassú busszal közlekedni, troli meg már halál.
Ott a 4-6-is villamos és a 9-es busz esete. Délután 4 órakor a busz a Jászai Mari térről a Nyugati pályaudvarig néha 10-15 perc! Villamossal meg kb 1 perc. Szaros 1 megálló :D De ugyan ilyen a Lehel tér és a Deák Ferenc tér közötti szakasz. Tötymörgés megy, nem tud haladni a metrópótló busz. A kötöttpályás járművek mindig gyorsabbak, mint a gumikerekű tàrsai.
Egy villamosnak pl mindig zöld jelzése van szinte, mert neki van a lámpa programozva nem az autós forgalomnak. Ezen kívül senki se áll be elé és hasonló. A villamos ezen kívül sok helyen zárt pályán halad, nincs ami lassításra késztetné. De ugyan ez van a vonat és a busz közt. Egy autóbusz ha rendelkezik megfelelő minősítéssel akkor 100km/h a vége. A vonat meg mehet 300km/h-val is! Ha meg nincs fém kereke hanem lebeg, akkor 550km/h sem akadály.
Ami még Magyarországon előny, az a villamos pálya állapota és a közút. Nos, villamos pályát nem lehet annyira elhanyagolni, mint egy autóutat, mert a villamos kisiklik. Lehet lassújelet letenni a villamosnak, de akkor is kényelmesebb rajta utazni, mint egy buszon ami minden kátyún áthalad, a panelok meg zörögnek…. Ha jobb lenne a közút állapota és több zárt pályás busz hálózat lenne ki alakítva, akkor nagyon jó lenne városban, de ilyen Budapesten pl nincs. De Törökországban viszont rengeteg zárt pályás autóbusz hálózat van, ami jobb mint egy busz sáv, mivel senki se tud ráhajtani, csak a busz. Szóval lehetne itt is hasonló, kellene Budapestre jó pàr ilyen zárt buszpálya. Legalább 5, és akkor ki lenne egészítve a metróhálózat és a villamos is. Gyorsulna a tömegközlekedés az átszállások száma meg csökkenne. De erre nincs reális esély, az autósoktól nem fognak elvenni helyet, mert az túl nagy felháborodást váltana ki. Pénz sincs, mert azért kellene rá költeni, ahol indokolt, ott buszátmenő forgalmat az úttest alatt átvezetni, ezáltal nincs piros lámpa. De mint mondtam, sem akarat, sem az emberek hozzá állása nem olyan. Inkább ülnek 1 órát az emberek a kocsiban megtéve 5km-t, mint hogy a gyorsabb tömegközlekedést választaná.
#8
"völgy időszak"???
Miskolci vagyok de baktassak ha értem, hogy miről beszélsz.😮
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!