Vonaton biciklit szállítani, nem modern alacsonypadlós mint pl. a Velencei tó felé, hanem klasszikus, ami Balaton felé megy, ez teljesen komoly és Magyarországon normálisnak számít hogy nincs olyan vagon amibe simán csak bele kell tolni a kerékpárt?
Le vagyok döbbenve hogy az utasok számára kialakított szűk és rendkívül meredek lépcsőn kell a kerékpárt az utasnak feltuszkolni?
Vagy mégis hogy?
Most kérdeztem személyesen balatoni vasútállomáson hogy Budapestre kerékpárt vonaton hogyan lehet és azt mondta a jegypénztáros hogy csak így lehet..... Sajnos.
Kérdeztem hogy és majd nyáron is így lesz? Azt mondta hogy igen....
Ez valami rossz vicc?
A helyzet ennél is rosszabb. Látszik, ritkán veszed igénybe.
Nyilván, ha csak ilyen vonat van, akkor magasra fel kell tenni.
Csomag nem lehet rajta a szabályok szerint. Ha van külön kerékpárszállító, akkor oda kell feltenni.
Menete:
– leszeded a cuccot a bringáról;
– felszállsz a kocsira, hogy belülről el tud húzni az ajtót;
- leugrasz a vonatról;
– fogod a bringát, és felteszed;
- feldobod mellé a csomagot is;
- felmászol ugyanott, vagy felmégy a lépcsőn;
– behúzod az ajtót;
– elkezdesz bohóckodni-kínlódni a támmal és akasztó horoggal.
Leszállás hasonló élvezet.
Egyébként sokszor az utasokkal is meg kell küzdeni, mert csakis ott szeretnek egyesek elterpeszkedni, ahol kerékpártartó van kialakítva.
20-30 éve csak ilyen vonatok voltak, úgyhogy senki nem háborgott. Megszoktuk, hogy ez van, ezzel jár, ha biciklit akarunk fölvinni a vonatra.
Ezzel persze nem azt mondom, hogy ne kéne mihamarabb legalább a turisták által gyakran használt vonalakra alacsonypadlós vonatokat rakni.
Az alacsony padlóssal az a baj, hogy legfeljebb 6 bringa (a Desiron csak 4) szállítható. Ha kettőt összekapcsolnak, az sem sok.
És a WC mellett van, állandó a jövés menés.
És mint írtam, sajnos az utasok is megérik a pénzüket.
Nemegyszer volt, hogy a fejpályaudvaron már küzdeni kellett, mert sem kedves szóval, sem nyomatékosabban nem lehetett onnan kirobbantani őket, az amúgy szinte üres vonaton. És a kalauz is sokszor nekik ad igazat.
Probléma, amit írsz, de aki kerékpározni tud, az a nem alacsonypadlós szerelvényekkel is megbírkózik.
Ennél sokkal nagyobb gond, hogy vannak olyan viszonylatok, ahol nincs biztosítva kerékpárszállításra alkalmas kocsi. Tehát nem egy komplett kocsi, hanem akár csak egy olyan kocsi, amiben van egy-két hely. Hogy mást ne mondjak: Balaton északi part, szezonon kívül.
6-os! Nem feltétlenül, mert nem csak szabadidős kerékpáros vonatozik néha, hanem idős, és/vagy gyenge fizikumúak is.
A szűk ajtón felszusakolni a bringát nem csak erőnlét kérdése. Egyik pillanatban az egyik korlátban akad el a kormány, másikban a túlsó oldalon. Vagy a kitámasztója, vagy egyéb eleme.
Mellette nem férsz el. Magad előtt tolod fel. Leszállásnál meg vagy leengeded és ránt rajtad egy nagyot, vagy leszállsz és visszanyúlsz a cangáért.
7# Igen, kérdező pár éve volt szerencsés felfelé paszírozás közben letörni a tükrét, manapság meg rokkant félig mert az egyik lába fáj és attól biciklizni tudok de a lépcsőzés avval a lábbal necces, nemhogy biciklit egyensúlyozni közben.
Valaki írta hogy 20-30 éve még jó volt, hát oké, állítsuk meg az időt!
A tanárok verik a diákokat a suliban, van párizsi, szalonna, zalahús, kóbász 🙂 a boltban.
4 féle kenyér, 4 féle mittomén, üdítő, milka csoki kuriózum még.
TV csatorna (spec. lesz@rom de...),
GYAKORIKERDESEK NINCS 😭, nem létezik, pláne használható internet.
De szép világ is volt......
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!