Miért fűtik túl ilyen infernális módon a vonatokat?
Leginkább a fecske fantázianevű járatokra jellemző. Némely ember inkább lehúzza az ablakok, mert elviselhetetlen a meleg. A kalauzok azt állítják vagy ez van, vagy az hogy abszolút nincs fűtés. 2022-ben valóban erre futja a mávnak?
Miért nem lehet egy élettani szempontból meghatározott optimális hőmérsékleten tartani a kocsikat?
Értem én, hogy eltérő az emberek hőérzete, de van egészségügyi optimum ebből is. Ráadásul hidegebb időjárás esetében az extrém magas hőmérséklet különbség veszélyes.
Aki pedig csak simán olvasni vagy tanulni szeretne a vonat az enervált lesz a hőségtől.
Bár olvastam egy orvosi portálon, hogy a magyarok híresen túlfűtik a lakásaikat… szóval mélyebben gyökerező lehet a probléma egy része.
Nem is beszélve arról, hogy mennyire fölösleges energia megy így kárba…
Persze, a vasutasok primitívsége.
Nyilván nem az, hogy nincs pénz, ezért alkatrészhiány van, szakemberhiány van, ezáltal a karbantartás gyengesége miatt járműhiány van, így a klíma/fűtés javítása miatt kétszer meg kell gondolni, hogy ki lehet-e venni a gépet a fordából, mert a rosszul működő fűtés/klíma is jobb, mint ha nincs mivel kiadni a vonatot.
Amúgy a KISS és FLirt motorvonatok esetében a primitív vasutasok a külső hőmérsékletnek megfelelően, a járművezérlés által egy bizonyos függvény alapján számolt hőmérséklet alapjelet +/- 3 Celsius fokkal (de lehet csak kettő, régen volt a kezemben FLirt kézikönyv) tudják korrigálni, többel NEM. Szóval kib.szásból vagy hanyagságból jelentősen túlfúteni/túlhűteni NEM tudnak, nincs rá műszaki lehetőség. Ellenben ha egy hőérzékelő megadja magát, és a klímavezérlés fals ellenőrző jelet kap, kész a szauna vagy fagyasztó ezeken a modern motorvonatokon, amit az eleve hozzá nem értő, primitív személyzetnek csak igen korlátozott lehetősége van kompenzálni az alapjel elállításával.
Úgyhogy természuetesen igazad van, véletlenül sem egy nagyon komplex problémáról van szó, csak a bakterok idióták, és ennyi.
Üdvözlettel egy primitív vasutas, akinek merő tévedésből van 2 diplomája a BME-ről.
Utolsónak igaza van...az amúgy senkinek nem tűnt fel, hogy a MÁV szemelyforgalom szociális szolgáltatás? Gyakorlatilag a teherforgalom hasznából próbálják kitermelni a működtetését? 4 5e hufos teljes árú jegyekből fenntarthatatlan az egész rendszer....totál veszteséges az egész személyi forgalom...az hogy milyen a fűtés kb 30ad rangú kérdés, miközben a vasútasok ideoda sztrájkolnak (érthető módon)...én is sztrájkolnék ha naponta koszos cigókkal/hajléktalanokkal kéne hadakoznom sz@r bérért, hogy szálljanak már le...
Gyakorlatilag az van, hogy van egy szolgáltatás adva a parasztjának hogy ideoda utazzon fillérekért (ha úgy tetszik mások adójából)...mivel az utazásànak nagyjából a 2/3át az állam állja...a MÁVnál megvett jegy a valós utiköltségének csak a töredékét fedezi...és akkor még nem is beszéltünk az ilyenolyan (jogos vagy jogtalan) kedvezményekről...
Ennek műszaki oka van.
Sokszor találkozni olyan helyzettel mikor nincs alkatrèsz ,vagy olyan drága hogy nem akarnak rákölteni ès összetákolják valami módon a suervízesek. Pl fixre kötnek dolgokat stb..Csak így tudják megoldani. Ez a konfort rovására megy. El tudom hinni hogy nincs a fűtèsbe szabályzó meg semmi csak on vagy off..
Ne hazudozz már vasutas!
Az új Flirtökön, KISS-eken meg IC+-okon is műszaki oka van a dögmelegnek, ugye?
Az egyetlen ok a vasutasok idióta dögmeleg-mániája. Az első dolga a primitív jegyvizsgálónak, mikor felszáll a vonatra, hogy maximumra tekeri a fűtést, akkor is, ha kint 20 fok és szimrázó napsütés van. Ha valaki le metészeli húzni az ablakot, mert nem akar megfulladni, rögtön előterem akár a 6. kocdi végéből is a baromállatja, es egy "nem ezé fűtünk vazze" mondst kíséretében felb*ssza az ablakot.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!