Szerintetek hogyan lehetne javítani Újpalota (lakótelep) tömegközlekedését?
Veszel egy kocsit, motort, biciklit és meghogyod a lomha buszt másoknak ennyi. Vidéken napi 2 busz megy egy reggel, meg egy este. Ti meg tápos pestiek 1 órába enneka 3 szorosa 5-6 busz kapásból megy Újpalotára és neked ez sem jó, te még hallod ezen is javitanal, nehogy má' sétálni kelljen, kapud előtt tegyen le a busz..
BKV-nak irj egy mailt amugy.
Egy gyorsvillamossal, aminek a megállói között nagy közök vannak és zárt pályán közlekedik (nem kerülhet dugóba).
Ez gyakorlatilag ugyanaz, mint a metró, csak az kereszteződésben sem akadhat el.
Egyértelműen a metró lenne a végleges és tökéletes megoldás, mellette a 7-es busszal, így megszűnne mai négyes metróval utazók átszállási kényszere, meg persze jóval gyorsabban elérhető lenne a belváros. Ez viszont egyértelműen irreális és pénz sincs rá, pedig a legjobb megoldás volna.
A buszokkal sincsen baj, hiszen rengeteg helyre tudnak közvetlen kapcsolatot biztosítani, végtelen lehetőség van rá külön ráfordítás nélkül, hogy különböző helyeken álljanak meg, ráadásul járatsűrűség is szinte végtelen. Van viszont egy olyan probléma, hogy a városi levegőt is szennyezik, ilyen nagy számban nem is kis mértékben. A megoldás viszont egyáltalán nem egyszerű, hiszen bármit is keresünk, ott lebeg a szemek előtt a metró lehetősége, ami a Keletiig már most is rendelkezésre áll, első ránézésre tehát nem érdemes olyanra nagy pénzt fordítani, ami nem metró és csak fokozza az átszállási kényszert. A villamos a legreálisabb, és bár ütközik az előző mondattal, a majdani metró mellett is lenne rá igény, ráadásul a Rákóczi úton is. Onnan meg már, amennyiben eléri a kiskörutat, vagy akár az Erzsébet hidat (feltételezve, hogy át is megy), a buszhoz hasonlóan számtalan lehetőség van a közvetlen viszonylatok megszervezésére. Az egyetlen probléma ezzel, hogy a 7E-vel semmiképpen sem lenne időben versenyképes, így tehát a közlekedés lassítását elkerülvén szükség lenne kitérőkre, hogy kötöttpályás gyorsjáratok indulhassanak, vagy meg kell tartani legalább egyet a jelenlegi gyorsjárati viszonylatok közül.
Egyébként utópisztikus útra térve: metró a gyorsjáratok helyett, villamos pedig az alapjárat helyett. Külön-külön persze ugyanezen elv mentén lennének képesek kiváltani a különböző viszonylatokat.
A most rendelkezésre álló infrastruktúra mellett javítani nem nagyon lehet. A metró költséges, és hiába nagy a lakótelep, ahhoz nem elég nagy, hogy megérje oda kivinni a metrót.
Egy gyorsvillamos-vonal lehetne szerintem kézenfekvő megoldás a mostani 7, 7E, 8E, 133E, 108E, stb. buszok helyett. Valamint ha rajtam múlna, a 196-os buszt is villamossal váltanám ki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!