Szó van róla, hogy egyszer megépűl a négyes metró másik fele Újpalotáig, vagy az már felejtős?
#1
Ez azért ennél bonyolultabb. A metró első szakasza tök jó, mert a buszok nagy részének nem kell végigmennie az egész városon, illetve új kapcsolatok jöhettek létre.
Ehhez képest Újpalota annyit profitált a metróból, hogy a Keletinél át tud rá szállni (No meg több busz jár befelé, de ennek ettől függetlenül is meg kellett volna történnie). Reggel 7 és 8 között, vagyis 1 óra alatt 49(!) busz indul a belváros felé a Fő tér megállóból, egyik sem üresen. Ez már olyan forgalom, ami bőven meg tudna tölteni 3-4 percenként egy 80 méter hosszú metrót. És máris nem kéne 49, csak mondjuk 10-15 busz a fent említett időszakban.
#4
Mert nem túl gazdaságos, és végképp nem környezetbarát 1-1,5 percenként indítani egy-egy csuklós buszt. A gyorsasággal valóban nincs probléma, 20 perc a belváros (bár extrém forgalmi helyzetben lehet 30 is).
A legnagyobb előny az lenne, hogy a metró nem csak az átszállóknak jelentene nagy könnyebbséget, hanem önmagában is egy jó alternatíva lenne, pl. felszáll Újpalotán, majd leszáll a Kálvin téren, a munkahelyénél.
"Mert nem túl gazdaságos, és végképp nem környezetbarát 1-1,5 percenként indítani egy-egy csuklós buszt. A gyorsasággal valóban nincs probléma, 20 perc a belváros (bár extrém forgalmi helyzetben lehet 30 is)."
Akkor majd ha Budapest más helyeiről is 20 perc elérni a belvárost, akkor majd gondolkozzunk el, hogy esetleg meg kéne építeni a metrót Újpalotáig.
Mely más helyekre gondolsz?
Rákoskert - Keleti 22 perc
Soroksár, Hősök tere - Közvágóhíd 17 perc (onnan további 10 a Fővám tér)
Cinkota - Örs vezér tere 15 perc (a belváros további 10 perc)
Ferihegy - Nyugati 22 perc
Békásmegyer - Batthyány tér 21 perc
Barosstelep - Déli 23 perc
Normafa - Széll Kálmán tér 15 perc
Mindez úgy, hogy ezek jelentős része (H6, H8/9, S60) várhatóan valamilyen fejlesztésén esik keresztül a közeljövőben, ami tovább csökkenti ezeket a menetidőket.
Különben pedig ezek egymástól független dolgok, attól még lehet Újpalotán metró, hogy valahol kevésbé kedvezőek az eljutasi idők. A lényeg, hogy végső soron mindenhol elkészüljenek az indokolt fejlesztések.
#7
A napi munkába járási idő objektívebben mutatja meg, hogy a kerületek milyen messze vannak a munkahelyektől.
Jól látszik, hogy a 15. kerület kifejezetten jó helyen áll. Külső kerület lévén ugyanakkora utazási idővel rendelkezik, mint Kőbánya. Újpalota feltehetőleg a 15. kerületen belül is jól áll.
"Lehet, hogy a 15-ből a nagy többség a Blaha környékére megy, a 17-ből meg az Árpád hídhoz."
Nem hinném hogy egy százezres kerületnél lenne bármi értelme statisztikai anomáliákat keresni. Azért mennek messzebre a 17. kerületből, mert Budapest belvárosa el van tolódva északkelet felé, és nem lehet megfeleltetni a Nagykörút északi részét a délivel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!