Vonatokon miért nem írják ki a helyjegyes kocsikra, hogy csak helyjeggyel lehet rajta utazni?
Ez nagyjából az a kategória,hogy miért nincs kiírva a vonatra,hogy jegy kell rá...
Menetrendben benne van, hangosbemondó bemondja.
Ha a vonatra kiírnák se olvasná el a 95%-a az embereknek.
Nem lehet mindenkin segíteni.
#2
Saját magukat is megkímélnék a kellemetlenségektől
Hát hogyne...
Szerinted ki olvasná el?
Egyébként,ahogy az egyes írta,nem tehetsz ki semmit sehová.
Nem dolgoztál még emberekkel gondolom,máskülönben fel sem merülne benned,hogy ez megoldaná a problémát.
#4 Szerintem jelentősen csökkentené az eseteket. Két dolog miatt is. Nagyon sokan fülhallgatóval a fülükben vannak utazáskor / állomásokon így nem hallják a hangosbemondót.
Másik dolog, hogy sokszor a vonatokon annyira recseg a hangszoró, hogy nem érteni, amit a kalauz bemond.
Az ajtóra kiragasztott papírt nagyon nehéz lenne szem elől téveszteni. Nyilván azt, hogy ki ragaszthat meg kit nem én nem tudhatom, de ezt tartom ésszerű megoldásnak az ilyen esetek csökkentésére.
"Az ajtóra kiragasztott papírt nagyon nehéz lenne szem elől téveszteni."
Tényleg nem dolgoztál még emberekkel.
Én sokáig melóztam egy ügyfélszolgálaton, ahol sorszámos rendszer volt.
A sorszámhúzó kioszk pont a bejárattal szemben volt, mellette egy tábla, amivel hatalmas betűkkel kiírva, hogy kérjük húzzanak sorszámot. Emelett több helyen óriási kijelzők, amik mutatták hogy melyik sorszám melyik pulthoz menjen. Plusz minden új sorszám híváskor hangos hangjelzés is volt. Ettől függetlenül napi szinten jöttek oda a pultokhoz sorszám nélkül, és újdonság varázsaként hatott rájuk, amikor közöltem hogy sorszámot kell húzni, "ja nem is vettem észre" alapon.
Szóval nem, semmit nem jelent ha kiírnak valamit valahova.
Totál értelmetlen dolog lenne,igaza van az előttem szólóknak.
Ott van pl a helyjegy számozás.
A vonaton ki vannak írva a számok, jelöli mellette kis ábra,hogy ablak felőli ülés vagy sem.
Mégis a többség belül az ablak mellé,akkor is ha folyosó felőli helye van.
De ugyanez igaz az ajtókon a húzni,tolni feliratra egy üzletben.
Vagy említhetnék kávé automatát vagy ajtó,ablak nyitással,zárással kapcsolatos információkat.
Hiába van ott felirat, utasítás akármi,nem nagyon nézi senki.
#7 Lehet, hogy igazad van abban, hogy nem nézik az emberek, de például múltkor olyan vonattal jöttem, amin a kocsi, amiben ültem helyjegyes volt és sorra küldte a kalauz át a nem helyjegyeseket a másik kocsikba. Amikor sétáltam át a többi nem helyjegyes kocsin keresztül az összesnél ugyanúgy volt székszámozás.
Egy utas, ha nem hallja meg az indulás előtt egyszer elmondott mondatot a hangszoróból és nem helyijegye van akkor nincs semmi, amiből kitalálhatná, hogy melyik a helyjegyes kocsi.
Amúgy, ha jól tudom helyjeggyel rendelkező utas a máv szabályzata szerint bárhová ülhet, nem kötelező a saját helyére ülni. Csak akkor kell a helyet átadnia, ha valaki az adott ülőhelyre szóló jeggyel akar odaülni.
A covid miatt volt ez a változás
Abban igazad van hogy bárhová leülhet.Ez covid előtt is így volt, csak nem jött ki rá külön rendelkezés.
A nem helyjegyes kocsiban hiába van ülőhely számozás,ha a vasúti kocsi nincs számozva kívülről úgy ,mint az IC kocsik.
Sok esetben a helyjegyes utas nem a saját kocsijában ül le,de az sem ritka,hogy az indulási idő sem stimmel.
Van akinek még ezt is nehéz elmagyarázni,hogy miért nem utazhat más időpontban,mert ő azt bizonygatja,hogy megvette.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!