Budapesti villamosvonalak között milyen szintű az átjárhatoság?
Az biztos, hogy az Asztalos Sándor úti felüljárón (37) nem mehet át CAF, mert több a tengelyterhelése, mint amennyit bír a híd.
A szerdai homokos sztoriról meg annyit, hogy ez az egész csak aznap reggel derült ki, tehát nem tudtak volna behívni olyan embereket, akiknek van típusismeretük a többi típusra. Nosztalgiavillamos esetében ez ötszörösen igaz, mert szerintem konkrétan nincs (vagy csak 1-2 van) olyan ember, akinek egyszerre van mondjuk UV-ra engedélye és a körútra is. Merthogy az önmagában nem elég, hogy vezethetek Tátrát, kell vonalismeret a körútra.
Szélesség tekintetében jól felsoroltad a szűk keresztmetszeteket. Hosszúság szempontjából ahol túl rövid a végállomási kihúzóvágány, oda nem mehet hosszú kocsi/szerelvény, hiszen csak helytelenben tudna visszajönni. Van, ahol az ív- és lejtési viszonyok miatt vannak letiltva egyes típusok.
A nagykörúti homokozáskor meg baromi egyszerű, hogy mièrt nem pótoltak màssal: nincs ekkora tartalék a rendszerben. Lehet bohóckodni néhány innen-onnan átszerelő Tátrával, KCSV-vel, de érdemi megoldást nem jelent, csak bonyolítja a helyzetet, ha vegyesen busszal és villamossal is pótolnak.
Köszi a válaszokat.
#3: Ezt nem is tudtam, szimulátorban sokat mentem Tátrával a 4-esen, ott még nem akadtam fel 🤣
#1-2: Arra gondoltam, hogy ha minden vonalról le szednek egyet, akkor van 20 villamosunk (40 Combinonk van és kb 20 villamosvonal ha nem vesszük külön vonalnak a betétjáratokat) + az összes kocsiszínben lévő, így meglenne 25-30, lehet pótló sem kéne, maximum ritkább lenne a követés valamivel, a többi vonal meg sem érezné annyira 1 villamos hiányát (5 perc helyett lesz 6-7 perc a követés, na bumm) reggel 7-8-ra már nem is kellene pótlóbusz. Most hogy kiderült, hogy a legtöbb darabszámmal rendelkező villamosunk a Tátra nem mehet, így tényleg nem opció, ha csak nem veszünk minden Hannoveris vonalról 2-t és az megy a 4-6-ra és Budáról hozunk 1-1 vilit a fonódól a Hannoveriek helyére, de az már tényleg túl bonyolítás lenne. Ha csak a vonalismeret meg a típusismeret lenne az akadály, arra jó megoldás lenne, hogy a felszabadult Combino vezetők vezetnék a más típust (úgy tudom kezdők nem nagyon vannak rajta, így még 1-2 típusra csak van vizsgájuk) vagy ha olyat küldenénk akinek nincs vonalismerete, akkor 2 sofőrrel menne, a villamos vezető az vezet (típus ismerete van), a Combino sofőr még mondaná hol vannak lassújelek és mire kell figyelni (ők ismerik jobban a vonalat).
#5
A 2 vezető már nem igazán kivitelezhető, 40 Combinot (oké, Corvin és Móricz között járt, szóval csak 25) 80 (50) Hannoveri/Ganz tudna pótolni, az pedig már rögtön nem annyi, hogy minden vonalról leveszünk kettőt. Na meg mire odaér (a korlátozott vágánykapcsolatokon keresztül)…a körútnak összesen 6 (ebből jelen esetben 4 releváns) helyen van kapcsolata a hálózattal (Újbuda-központ, Mester utca, Blaha, Jászai, Margit híd budai hídfő, Széll Kálmán tér), tehát a buszok sokkal gyorsabban egyszerűbben érnek oda. Arról nem is beszélve, hogy míg villamost 12, addig buszt ~150 vonalról tudnak pótolni küldeni. Összességében egy ilyen hirtelen helyzetben jobban kivitelezhető busszal pótolni. Na meg eleve kb. 1000-ből 1-szer fordul elő, hogy a pálya járható, de mégsem tudnak közlekedni normál rend szerint a villamosok. Nincs ebben gyakorlat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!