Fontosnak tartjátok a villamosoknál és a metróknál, hogy átjárhatóak legyenek a szerelvények?
#9
Gondolom magasból teszel minden más utasra. Ott állok a villamoson, és percenként kell átengedni valakit, akik létszükségletüknek érzik, hogy a villamos másik oldalán utazzanak, mint ahol felszállnak.
Szóval igen, számomra is lényeges, remélem minél kevesebb átjárható villamost gyártanak a jövőben. (Sajnos nem ez fog történni.)
4#
„De ezekkel szemben pl. azt imádom Szegeden, hogy a csatolt Tatranál sok birka az első kocsiba száll”
Ez így van szerintem mindenhol. Például Budapesten a 14-es villamos Lehet téri végállomásánál a metrófeljárat az utolsó kocsihoz van közelebb, természetesen az utolsó kocsi tele van, az első kettő szellősebb. Azt is meg lehet figyelni, ha két busz jön egymás után és az első tömve van, a sok marha mégis arra száll fel.
5#
„Az 1-es vonalan pl rendszeresen elengedem a magaspadlos regi villamosokat, megvarom, amig uj jon. Semmi kedvem nyomorogni.”
Ez nem a padló magasságtól függ. Az 1-es villamossal járok, lehet, hogy éppen az alacsony padlós villamos van tele és mögötte jön egy magas padlós szinte üresen, akkor ezt választom. Egyébként meg a külön kocsis szerelvénynél is át lehet menni a másik kocsiba egy megállóban leszállsz és átszaladsz a másikba. Többször megtettem már ezt, ha egy „parfümillatú” hajléktalan volt a kocsiban.
Én például nem azt nézem, hogy a fel- és leszállás, hogy van közelebb, hanem azt, hogy melyik kocsiban, vagy az új villamosok melyik részén vannak a legkevesebben.
#13
Az is fontos szempont, de például a körúton a beérkező villamosról leszállva a legtöbb helyen csak akkor érsz át a zebrán a zöld jelzésen, ha maximum a hozzá második legközelebb eső ajtónál szállsz le. Ellenkező esetben várhatsz 1 percet. Egyáltalán nem sok, de össze tud adódni + például simán le lehet emiatt késni egy-egy járművet. Ha nem muszáj, akkor nem szeretnék 40 helyett 50 (ha városon belül utazom), 100 helyett pedig 130 percet utazni (ha 30 percenként járó Volánbuszt szeretnék elérni).
#12:
Azok meg szépen utánad mennek. Szóval cseberből vederbe.
13 Ez igaz, de altalaban olyan idoben utazom, amikor amugy nincsen csucsforgalom, tehat nem tomegnyomor van egyiken sem, se az alacsonyon se a magason, de a magaspadlos eleve kisebb jarmu, es nem nagyon van rajta jo allohely sem, kb kenyelmesen csak a szerelveny elejen es hatuljan lehet allni, ez osszesen 6 jo allohely. Ulohely is kevesebb van rajta ha ugy vesszuk, az egymassal szembe nezo ulohelyekre nem ulsz le szembe egy idegennel, mert nem fernek el a labaitok, leulhetsz ugy, hogy az ablaknak hattal, de ugy meg kenyelmetlen, mert ott van az a vas az ablaknal ami nyomja a hatad.
Osszessegeben sokkal nagyobb esellyel talalsz normalis helyet az alacsonypadloson. Nyilvan ha kb 4-5 megallot mennek maximum, annyira nem izgatna a tema, de fel orat megyek vele, annyit nem akarok kenyelmetlenul allni vagy ulni.
Maximum biztonsági okokból lehet jobb az egyterű.
Ahhoz nagyon üresnek kell lennie a járműnek, hogy végig lehessen rajta vonulni.
Amúgy jó, hogy az utasok 90%-a úgy száll fel, hogy leszállás után a legközelebb legyen a kijárat. Így tulajdonképpen minden járaton tudom, hogy hova kell felszállni, hogy a lehető legkevesebben legyenek és a lehető legnagyobb eséllyel legyen ülőhelyem.
Nekem 5-10 perc pluszt megér az, hogy minél kevésbé legyen kellemetlen az utazás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!