A dízelmozdonyok vezetőállása miért olyan jellegzetes kialakítású?
Nem tudom értitek-e mire gondolok, de megpróbálom elmagyarázni.
Ha beülünk egy mai villanymozdonyba, akkor szinte mind egy kaptafára készül. Félkör alakú vezetőpult, elől kijelzők, gombok az asztalon, vezérlők az asztalon, fékezőkarok az asztalon, kezet lehet rajta pihentetni.
Ezzel szemben a dízelmozdonyok mind ilyen ipari jellegűek és sok típuson beülős állás van, ahol pult helyett az ülés mellett balra van egy oszlop és azon vannak a műszerek, karok. Ilyen tudtommal még régi villanymozdonyoknál sem volt, ez tipikusan dízeleknél divat.
Miért van az, hogy a dízelmozdonyoknál teljesen más a vezetőállás?
A mai dízelmozdonyokban is már jellemzően egységvezetőállás, pult van.
A régi villamosmozonyokban pedig szintén sok az "ilyen ipari jellegű" vezetőállás.
Régebben nem az ergonómia volt a cél.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!