El fog jönni az, amikor alacsonypadlós vonatok fognak Magyarországon belül mindenfele menni? Ha igen, mikor?
Pl Balatonszárszóra terveznek alacsonypadlós vonatot is küldeni vagy csak alacsonypadlós vonatot küldeni? Mondták, hogy minden hétköznapi egy délutáni órában jár egy ilyen alacsonypadlós vonat arra, de én életemben nem találkoztam még vele.
De ettől függetlenül is érdekelne, hogy lesz olyan, hogy minden olyan szerelvényt, amire fel kell lépcsőzni leváltanak az alacsonypadlós szerelvények?
Flávika még nem érti a világot.
Alacsonypadlózás lesz itt mindenhol, miután elfogytak az EU-s pénzcsapok :D
Rengeteg magyar és külföldi képes leutazni a Balatonra vagy a környező településekre minden nyáron ezeken a vonatokon, ami nem ad kellő indokot a cserére, ami költséges lenne úgy is ha hasonló sémát állítanának fel, mint az egyes villamosnál Budapesten.
Nyilván egy nagytestű kutyát feltenni/leemelni nehezebb, ha 50 kiló vagy vasággyal vagy a kutya nincs vonatozáshoz szoktatva, babakocsit, biciklit felrakni/levenni két emberes munka, ha nem vagy edzett, több csomagot feldobálni meg lekapkodni is macerásabb, ha nem a végállomásnál szállsz fel/le, ahol van rá rengeteg időd és akkor nem is beszéltem a gyerekekről meg az idősekről, akik nehezebben másszák meg ezeket a lépcsőket.
Azt tudom, hogy a mozgássérülteknek van segítség, de ennek a működését nem ismerem.
A fent említett példákat mind megoldják valahogy, ha kell, segít a kaller, ha kell segítenek az utastársak.
Ergo nem létszükség, hogy pénzt fordítsanak akadálymentesített vonatok beiktatására.
"de én életemben nem találkoztam még vele."
Akkor menj ki a vasútállomásra!
Idén egész nyáron jártak FLIRT/KISS szerelvények a déli parton.
Minden járművel nem fognak kicseréltni alacsonpadlósra szerintem sosem, mert a peronokat is meg lehet emelni a kocsik padlószintjére és az olcsóbb és tartósabb megoldás mint minden járművet alacsonypadlósra építeni. Azzal nagyon sok macera van, a padló alatti gépészeti berendezéseket el kell helyezni máshol.
"Minden járművel nem fognak kicseréltni alacsonpadlósra szerintem sosem, mert a peronokat is meg lehet emelni a kocsik padlószintjére"
Ezért nem emelték meg a peronokat a felújítások során...
" az olcsóbb és tartósabb megoldás mint minden járművet alacsonypadlósra építeni."
Mármint az ország összes poronján átépíteni mondjuk sk+70-re olcsóbb? Szerintem nem. Ha a kiöregedő kocsikat alacsonypadlóssal pótolják akkor idővel a teljes állomány ki fog cserélődni alacsonypadlósra.
"Azzal nagyon sok macera van, a padló alatti gépészeti berendezéseket el kell helyezni máshol."
De ugye vannak nálunk is olyan járművek ahol ezt már megoldották és teljesen jól üzemelnek. Akkor? :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!